Nico Hülkenberg hovoří o své budoucnosti ve Formuli 1 a trochu se podivuje nad nedostatkem zájmu ze strany McLarenu, který Sergia Péreze nahradil nezkušeným nováčkem Kevinem Magnussenem.
Pro Hülkenberga je tak trochu záhadou, proč nikdy nebyl v hledáčku McLarenu mezi vážnějšími kandidáty na místo Sergia Péreze: "Často jsem s Martinem Whitmarshem mluvil. Těžko říct, proč měli tak malý zájem. Věřím, že jsem na dráze předkládal ty správné argumenty."
Ještě horší pocit však zažil na konci roku 2010, kdy mu Williams na poslední chvíli oznámil, že s ním nepočítá, a Nico zůstal bez pro sezónu 2011 bez místa: "Stále se to odsouvalo a odsouvalo, až jsem neměl nic. Ale stále jsem byl v oboru nováčkem. Teď už jsem si na něj zvykl."
A kde bude závodit příští rok? "Můžu říci jen to, že budu pokračovat, ale ne kde. Možnosti jsou dobře známé: Force India, Sauber a Lotus," odpovídá pro Blick Němec, který tento týden navštívil kvůli tvarování sedačky Enstone.
I když se nakonec v úterý rozhodl za Lotus v posledních dvou závodech nenastoupit, což týmu oznámil v úterý večer, zadarmo by přes finanční potíže pro něj nejel: "Samozřejmě bych nejen jen tak, nejsem žádná charita."
Lotus stále patří mezi týmy, s nimiž o příští sezóně jedná, týmu by se však muselo podařit dotáhnout do konce smlouvu se svým dlouho očekávaným velkým sponzorem Quantum Motorsport. "Šance u Lotusu jsou nejmenší. Pokud věříte zprávám, Maldonado už tam v podstatě je."
Nico Hülkenberg chtěl k McLarenu, ten ale raději sáhl po talentovaném nováčkovi(foto: Sauber Motorsport AG)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.