Nico Hülkenberg hovoří o své budoucnosti ve Formuli 1 a trochu se podivuje nad nedostatkem zájmu ze strany McLarenu, který Sergia Péreze nahradil nezkušeným nováčkem Kevinem Magnussenem.
Pro Hülkenberga je tak trochu záhadou, proč nikdy nebyl v hledáčku McLarenu mezi vážnějšími kandidáty na místo Sergia Péreze: "Často jsem s Martinem Whitmarshem mluvil. Těžko říct, proč měli tak malý zájem. Věřím, že jsem na dráze předkládal ty správné argumenty."
Ještě horší pocit však zažil na konci roku 2010, kdy mu Williams na poslední chvíli oznámil, že s ním nepočítá, a Nico zůstal bez pro sezónu 2011 bez místa: "Stále se to odsouvalo a odsouvalo, až jsem neměl nic. Ale stále jsem byl v oboru nováčkem. Teď už jsem si na něj zvykl."
A kde bude závodit příští rok? "Můžu říci jen to, že budu pokračovat, ale ne kde. Možnosti jsou dobře známé: Force India, Sauber a Lotus," odpovídá pro Blick Němec, který tento týden navštívil kvůli tvarování sedačky Enstone.
I když se nakonec v úterý rozhodl za Lotus v posledních dvou závodech nenastoupit, což týmu oznámil v úterý večer, zadarmo by přes finanční potíže pro něj nejel: "Samozřejmě bych nejen jen tak, nejsem žádná charita."
Lotus stále patří mezi týmy, s nimiž o příští sezóně jedná, týmu by se však muselo podařit dotáhnout do konce smlouvu se svým dlouho očekávaným velkým sponzorem Quantum Motorsport. "Šance u Lotusu jsou nejmenší. Pokud věříte zprávám, Maldonado už tam v podstatě je."
Nico Hülkenberg chtěl k McLarenu, ten ale raději sáhl po talentovaném nováčkovi(foto: Sauber Motorsport AG)
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.