Nico Hülkenberg uvedl, že nabídku Lotusu naskočit jako jejich závodní pilot do posledních dvou závodů sezony odmítl kvůli velkému riziku.
Není tajemstvím, že ohledně nečekaně uvolněné sedačky Kimiho Räikkönena Lotus kontaktoval několik různých pilotů. Jedním z nich byl také Nico Hülkenberg, který je s Enstone spojován i pro příští rok.
Nabídku vyměnit svůj Sauber za Lotus v posledních dvou závodech ale odmítl a médiím v Austinu prozradil, že to považoval za příliš velký risk. "Samozřejmě že to zní zvenku atraktivně. Na druhou stranu to bylo na poslední dva závody sezony, což přináší hodně rizik. A také se musíte dívat na celý obrázek a to nejsou jen dva závody. Proto jsem se tak rozhodl," popisuje.
Podle něj by od něj nikdo nemohl očekávat, že by hned porazil Romaina Grosjeana, který nyní předvádí dobré výkony a je podle něj v týmu spokojen. Pokud by nastoupil, bylo by to pro něj nové auto, které nezná.
"Sešel jsem se s Ericem (Boullierem) a probrali jsme tyto dva závody osobně. Samozřejmě je ale také důležitá budoucnost a příští sezona a proto jsme se sešli a promluvili si z očí do očí," uvedl šestadvacetiletý Němec, který s týmem stále vyjednává.
Dohoda však ale zatím pořád nepadla a i to prý byl důvod, proč nabídku dvou posledních závodů odmítl. "Myslím, že kdybych měl smlouvu, byla by to určitě velká změna v plánu," a přiznal také, že si nechce zcela zavřít dveře do Sauberu, který může v příštím roce zůstat jeho týmem.
Hülkenberg nechce, aby se opakovala situace z roku 2010, kdy nakonec zůstal bez angažmá (foto: Sauber Motorsport AG)
Sauber také zcela odmítl spekulace, že by za tímto rozhodnutím stálo Ferrari. Některá média totiž spekulovala, že Maranello zaplatilo dluhy Sauberu vůči Hülkenbergovi. Ten by tak nabídku Lotusu nemohl přijmout, neboť by porušil smlouvu.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.