Nico Hülkenberg uvedl, že nabídku Lotusu naskočit jako jejich závodní pilot do posledních dvou závodů sezony odmítl kvůli velkému riziku.
Není tajemstvím, že ohledně nečekaně uvolněné sedačky Kimiho Räikkönena Lotus kontaktoval několik různých pilotů. Jedním z nich byl také Nico Hülkenberg, který je s Enstone spojován i pro příští rok.
Nabídku vyměnit svůj Sauber za Lotus v posledních dvou závodech ale odmítl a médiím v Austinu prozradil, že to považoval za příliš velký risk. "Samozřejmě že to zní zvenku atraktivně. Na druhou stranu to bylo na poslední dva závody sezony, což přináší hodně rizik. A také se musíte dívat na celý obrázek a to nejsou jen dva závody. Proto jsem se tak rozhodl," popisuje.
Podle něj by od něj nikdo nemohl očekávat, že by hned porazil Romaina Grosjeana, který nyní předvádí dobré výkony a je podle něj v týmu spokojen. Pokud by nastoupil, bylo by to pro něj nové auto, které nezná.
"Sešel jsem se s Ericem (Boullierem) a probrali jsme tyto dva závody osobně. Samozřejmě je ale také důležitá budoucnost a příští sezona a proto jsme se sešli a promluvili si z očí do očí," uvedl šestadvacetiletý Němec, který s týmem stále vyjednává.
Dohoda však ale zatím pořád nepadla a i to prý byl důvod, proč nabídku dvou posledních závodů odmítl. "Myslím, že kdybych měl smlouvu, byla by to určitě velká změna v plánu," a přiznal také, že si nechce zcela zavřít dveře do Sauberu, který může v příštím roce zůstat jeho týmem.
Hülkenberg nechce, aby se opakovala situace z roku 2010, kdy nakonec zůstal bez angažmá (foto: Sauber Motorsport AG)
Sauber také zcela odmítl spekulace, že by za tímto rozhodnutím stálo Ferrari. Některá média totiž spekulovala, že Maranello zaplatilo dluhy Sauberu vůči Hülkenbergovi. Ten by tak nabídku Lotusu nemohl přijmout, neboť by porušil smlouvu.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.