Pastor Maldonado je rád, že na konci sezóny 2013 opouští Williams. Jeden pro druhého podle něj už nejsou dobří.
Williams tento týden potvrdil, že podepsal smlouvu s Felipem Massou, který za ně bude příští rok závodit společně s Valtterim Bottasem. Ukončil tím po třech letech spolupráci s venezuelským jezdcem.
Ten při setkání s fanoušky včera v Austinu na rovinu vedl, že kvůli tomu žádný smutek necítí - naopak je rád, že odchází od Williamsu, s nímž loni získal v Barceloně své první vítězství.
"Mám velkou radost. Už několik měsíců jsem o tom s týmem hovořil, chtěl jsem od něj odejít. Toť vše. Mám z toho velkou radost. Šlo o mé rozhodnutí. Opustit tým jsem se rozhodl víceméně v Singapuru, šlo 100% o mou volbu," popisuje Maldonado.
Proč chce od Williamsu odejít? "Myslím, že jsem týmu dával více, než on mě. Loni jsme vyhráli, získali velmi dobrý výsledek, a také letos jsme si v závodech vedli celkem dobře. Ale to není vše. Očekávám něco více, očekávám něco více od F1."
Proč se najednou zhoršil jeho vztah s týmem? "Možná se letos učím více než loni. Určitě šlo o těžký rok, velmi těžký pro celý tým. Rozhodl jsem se tak proto, že jsem v týmu osobně nebyl dostatečně spokojený. Chtěl jsem vyzkoušet něco jiného. Možná to je pro mě a mou kariéru velmi důležité období. Je to těžké rozhodnutí, zároveň je ale i skvělé."
Kde bude závodit příští rok? Nejčastěji je spojován s Lotusem, kterému se nedaří dotáhnout do zdárného konce dohodu se společností Quantum Motorsport. Tento týden také navštívil továrnu Sauberu v Hinwilu, další možností je pro něj Force India, která s malým rozpočtem dosahuje velmi dobrých výsledků.
"Určitě jednáme s Lotusem, ale mám pár dalších možností. Asi mám představu [o tom, kam bych chtěl jít]. Pracujeme na tom. Doufám, že konečné rozhodnutí padne brzy - a cesta do příštího ročníku bude čistá," dodává Maldonado, jehož zpětná vazba je velmi kvalitní (na rozdíl od informací, které na počátku týdne přinesl Auto Motor und Sport). To, s čím se letošní auto trápilo, vnímal lépe než jeho týmový kolega Valtteri Bottas, jak F1news.cz prozradil jeden z inženýrů Williamsu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.