Pastor Maldonado je rád, že na konci sezóny 2013 opouští Williams. Jeden pro druhého podle něj už nejsou dobří.
Williams tento týden potvrdil, že podepsal smlouvu s Felipem Massou, který za ně bude příští rok závodit společně s Valtterim Bottasem. Ukončil tím po třech letech spolupráci s venezuelským jezdcem.
Ten při setkání s fanoušky včera v Austinu na rovinu vedl, že kvůli tomu žádný smutek necítí - naopak je rád, že odchází od Williamsu, s nímž loni získal v Barceloně své první vítězství.
"Mám velkou radost. Už několik měsíců jsem o tom s týmem hovořil, chtěl jsem od něj odejít. Toť vše. Mám z toho velkou radost. Šlo o mé rozhodnutí. Opustit tým jsem se rozhodl víceméně v Singapuru, šlo 100% o mou volbu," popisuje Maldonado.
Proč chce od Williamsu odejít? "Myslím, že jsem týmu dával více, než on mě. Loni jsme vyhráli, získali velmi dobrý výsledek, a také letos jsme si v závodech vedli celkem dobře. Ale to není vše. Očekávám něco více, očekávám něco více od F1."
Proč se najednou zhoršil jeho vztah s týmem? "Možná se letos učím více než loni. Určitě šlo o těžký rok, velmi těžký pro celý tým. Rozhodl jsem se tak proto, že jsem v týmu osobně nebyl dostatečně spokojený. Chtěl jsem vyzkoušet něco jiného. Možná to je pro mě a mou kariéru velmi důležité období. Je to těžké rozhodnutí, zároveň je ale i skvělé."
Kde bude závodit příští rok? Nejčastěji je spojován s Lotusem, kterému se nedaří dotáhnout do zdárného konce dohodu se společností Quantum Motorsport. Tento týden také navštívil továrnu Sauberu v Hinwilu, další možností je pro něj Force India, která s malým rozpočtem dosahuje velmi dobrých výsledků.
"Určitě jednáme s Lotusem, ale mám pár dalších možností. Asi mám představu [o tom, kam bych chtěl jít]. Pracujeme na tom. Doufám, že konečné rozhodnutí padne brzy - a cesta do příštího ročníku bude čistá," dodává Maldonado, jehož zpětná vazba je velmi kvalitní (na rozdíl od informací, které na počátku týdne přinesl Auto Motor und Sport). To, s čím se letošní auto trápilo, vnímal lépe než jeho týmový kolega Valtteri Bottas, jak F1news.cz prozradil jeden z inženýrů Williamsu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.