Pastor Maldonado je rád, že na konci sezóny 2013 opouští Williams. Jeden pro druhého podle něj už nejsou dobří.
Williams tento týden potvrdil, že podepsal smlouvu s Felipem Massou, který za ně bude příští rok závodit společně s Valtterim Bottasem. Ukončil tím po třech letech spolupráci s venezuelským jezdcem.
Ten při setkání s fanoušky včera v Austinu na rovinu vedl, že kvůli tomu žádný smutek necítí - naopak je rád, že odchází od Williamsu, s nímž loni získal v Barceloně své první vítězství.
"Mám velkou radost. Už několik měsíců jsem o tom s týmem hovořil, chtěl jsem od něj odejít. Toť vše. Mám z toho velkou radost. Šlo o mé rozhodnutí. Opustit tým jsem se rozhodl víceméně v Singapuru, šlo 100% o mou volbu," popisuje Maldonado.
Proč chce od Williamsu odejít? "Myslím, že jsem týmu dával více, než on mě. Loni jsme vyhráli, získali velmi dobrý výsledek, a také letos jsme si v závodech vedli celkem dobře. Ale to není vše. Očekávám něco více, očekávám něco více od F1."
Proč se najednou zhoršil jeho vztah s týmem? "Možná se letos učím více než loni. Určitě šlo o těžký rok, velmi těžký pro celý tým. Rozhodl jsem se tak proto, že jsem v týmu osobně nebyl dostatečně spokojený. Chtěl jsem vyzkoušet něco jiného. Možná to je pro mě a mou kariéru velmi důležité období. Je to těžké rozhodnutí, zároveň je ale i skvělé."
Kde bude závodit příští rok? Nejčastěji je spojován s Lotusem, kterému se nedaří dotáhnout do zdárného konce dohodu se společností Quantum Motorsport. Tento týden také navštívil továrnu Sauberu v Hinwilu, další možností je pro něj Force India, která s malým rozpočtem dosahuje velmi dobrých výsledků.
"Určitě jednáme s Lotusem, ale mám pár dalších možností. Asi mám představu [o tom, kam bych chtěl jít]. Pracujeme na tom. Doufám, že konečné rozhodnutí padne brzy - a cesta do příštího ročníku bude čistá," dodává Maldonado, jehož zpětná vazba je velmi kvalitní (na rozdíl od informací, které na počátku týdne přinesl Auto Motor und Sport). To, s čím se letošní auto trápilo, vnímal lépe než jeho týmový kolega Valtteri Bottas, jak F1news.cz prozradil jeden z inženýrů Williamsu.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.