Lotus při hledání náhrady za Kimiho Räikkönena pro účast v posledních dvou závodech oslovil také německého sedminásobného šampiona Michaela Schumachera.
Poté, co se Fin rozhodl v závěru sezóny o operaci zad, rozhodl se Lotus zavolat manažerce Schumachera, aby zjistil, zda by byl ochoten ještě usednout do závodní sedačky. Němec, který loni podruhé ukončil svou aktivní kariéru v F1, ale nabídku odmítl.
Jeho manažerka Sabine Kehmová tuto informaci potvrdila německému Bildu, zájem Lotusu ji nikterak nepřekvapil: "V minulosti přišlo několik požadavků. Michael by byl stále dostatečně fit, má už ale nový život.
Nepřijde mi to neobvyklé, že se lidé ptají na Michaela. Mnoho jich změnilo svůj názor na Michaela v důsledku posledních výkonů Nica Rosberga proti Lewisovi Hamiltonovi. Michael jezdil stejně dobře jako Nico, který jezdí stejně dobře jako Lewis."
Oslovení Schumachera potvrdil také reportér německé televizní stanice RTL Kai Ebel: "Lotus se zeptal také Schumiho, ale neměl zájem! Včera jsem jej potkal na jedné akci v Düsseldorfu."
Ich glaube, Lotus hat auch mal bei Schumi angefragt, aber der möchte nicht! Habe ihn gestern bei einer Veranstaltung in Düsseldorf getroffen
— Kai Ebel (@Ebel_Kai) November 13, 2013
Není jasné, zda tým z Enstone oslovil dříve Schumachera než Hülkenberga, kterým by chtěli nahradit prázdné místo po Räikkönenovi, jenž přestupuje k Ferrari. Nico se však rozhodl dojezdit sezónu za Sauber. Lotus shání peníze, aby se s ním byl schopen na přestupu dohodnout, celý letošní plat dluží navíc i Räikkönenovi.
Pro poslední dva závody nakonec angažoval Heikkiho Kovalainena z Caterhamu, za který loni závodil (více zde). Letos se zúčastnil se jen několika volných tréninků, protože společně s Vitalijem Petrov museli uvolnit svá závodní místa Charlesovi Picovi a Giedovi van der Gardemu.
Schumacher odmítl nabídku Lotusu vrátit se k závodům v F1(foto: Daimler AG)
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace