Lewis Hamilton věří, že nová pravidla v příštím roce pomohou ostatním týmům dostihnout Red Bull a že tak bude moci bojovat o mistrovský titul.
Lewis Hamilton nečeká, že ani kvůli novým pravidlům příští rok Red Bull najednou přestane být úspěšným. Věří ale, že po letošní sezoně se Mercedes dokáže ještě zvednout a bojovat s nimi. Letos si zvykal na nový tým a má na svém kontě jedno vítězství z Velké ceny Maďarska.
"Na příští rok se moc těším. Nová pravidla, motory a auta budou hodně odlišná. Doufám, že se startovní pole trošku vyrovná a budeme moci bojovat. Chci mít šanci bojovat o titul. Je možné, že Red Bull bude mít stejně dobré auto jako letos, ale mám velkou důvěru v lidi, kteří staví můj vůz," uvedl pro CNN.
"Tým letos odvedl velmi dobrou práci a cítím, že jsme položili základy, na kterých můžeme příští rok stavět, abychom s Red Bully mohli bojovat. Bude to můj druhý rok, takže snad na voze bude můj otisk prstu a bude se mi lépe řídit," dodal Hamilton.
Chce nyní pomoci Mercedesu získat druhé místo v poháru konstruktérů a považuje za velký úspěch, že se letos dokázali postupně zlepšovat a bojují s Ferrari a Red Bully v čele startovního pole. "Co mě motivuje je šance být v budoucnu znovu mistrem světa - a vím, že musím nyní hodně tvrdě pracovat kvůli tomu, co se snad v budoucnu stane úspěchem," popisuje.
Hamilton se loni rozhodl definitivně postavit na vlastní nohy (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Hamilton má na svém kontě jeden mistrovský titul s McLarenem z roku 2008. Mark Webber se však například nedávno nechal slyšet, že to vzhledem k jeho talentu a rychlosti je poněkud překvapivé a očekávalo se toho od něj více.
Podle mnohých ho brzdí jeho psychika. "Hamilton do závodění dává 100% a velmi jej respektuji, ale pravý závodník by se neměl nechat ovlivnit svými pocity. A to je myslím jeho Achillova pata. Viděl jsem to u řady závodníků, ale ne mistrů světa," uvedl například na Twitteru bývalý mechanik McLarenu Marc Priestley.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.