Bývalý pilot Formule 1 Mika Salo by rád viděl ve Velké ceně USA za volantem Lotusu raději Kovalainena, než Valsecchiho.
Přesto, že v Lotusu disponují rezervním pilotem Davidem Valsecchim, v týmu přemýšlejí ne nad logickým krokem, ale nad slibným. Stále se nevyjádřili, kdo nahradí Kimiho Räikkönena.
Proti Valsecchimu, který zná tým a jeho vůz, hrajou malé zkušenosti z jízdy v Lotusu v této sezoně a skutečnost, že nezná Austin. Fin Mika Salo ve finské televizi MTV3 navrhl podle něj ideální řešení ve prospěch jeho krajana Heikkiho Kovalainena.
“Domnívám se, že angažovat Heikkiho by bylo skvělou myšlenkou. Valsecchi těžko dosáhne něco rozumného na trati, kterou vůbec nezná a která je pro něj úplně nová, zatímco Heikki už v Austinu závodil. Caterham má také motory Renault.
Heikki dlouho čeká na příležitost, jakou je právě tato. Kdybych byl tím, kdo rozhoduje v týmu Lotus, upřednostnil bych ho před Valsecchim. Nemám nic proti Valsecchimu, jednoduše se jedná o potřebu Lotusu získavat body,” uvádí Salo.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.