Majitel Lotusu v rozhovoru pro německý deník Die Welt popisuje situaci ohledně Kimiho Räikkönena a jeho nástupci i financí týmu.
Kimi Räikkönen a Lotus ukončili svou spolupráci předčasně a Fin neodcestuje na poslední dva závody sezony. Místo toho jej čeká operace zad, aby byl stoprocentně připraven na první testy za Ferrari. Lotusu to však příliš radosti neudělalo.
"V první řadě je důležité jeho zdraví a přeji mu brzké uzdravení. Pro Lotus to však přišlo v nemilou a nevhodnou dobu. A také vím, v jakém sportu se pohybujeme," komentuje to Gerard Lopez. Na otázku, zda je podle něj škoda, že se Räikkönen příští rok vrací do Ferrari, odpověděl strohým ano. Následovalo slovo hodně jako odpověď na to, jak moc bolel Finův odchod.
Räikkönen se dříve vyjádřil tak, že za jeho odchodem do Ferrari stojí peníze a v Abú Zabí jasně uvedl, že letos ještě na účtu neviděl od Lotusu ani Euro. Lopez se však brání.
"Zaprvé, a to by se mělo vyjasnit: výplaty ve společnosti byly vždy zaplaceny. Zadruhé: Nemáme takové dluhy jako jiní." Dodává také, že největším rizikem jsou soukromí investoři, kteří mohou vždy přestat spolupracovat. "To se může stát každému, pokud F1 dál povedou velcí a bohatí a ostatní týmy na to zapomenou."
Podle něj je za vším snaha Lotusu bojovat na čele, ale také současné rozdělování peněz v F1. "Stále dokola čteme negativní titulky a vypadá to, že nikoho nezajímá, že jsme se rozhodli zachránit společnost a udržet si asi 500 zaměstnanců. Kdykoliv jsme se mohli rozhodnout, že budeme tým, který nás stojí méně," uvedl.
"Ale 300 rodin nebo více by bylo na ulici. F1 samozřejmě není charitativní organizace, ale obrovské rozdíly, se kterými jsou týmy finančně podporovány Formulí 1, z toho dělají aktuální téma. Není to o tom, že ostatní více investují, ale jde o fakt, že prostě dostávají více peněz. A není to proto, že jsou lepší, ale protože jsou zřejmě důležitější."
Přál by si, aby se s Lotusem jednalo jako se špičkovým týmem. "Peníze, které získáme dobrými výsledky, dostávají špičkové týmy jen za to, že závodí. A tyhle sumy musíme zaplatit z našeho nebo díky sponzorům. A tak vznikají naše finanční problémy a to je rozdíl mezi námi a špičkovými týmy." Přesto však právě s těmi stájemi dokážou bojovat a umístit se na stupních vítězů - a proto je prý na Enstone velmi pyšný.
A proč vlastně i přes všechy problémy on a jeho společnost Genii investuje právě do týmu F1? "Je to marketingový nástroj, který používáme celosvětově. I díky týmovým výsledkům se objevili noví sponzoři," popisuje.
Lotus brzdí finance, i přesto bojují se špičkou startovního pole (foto: Lotus F1 Team)
Jednou z hlavních otázek zůstává jezdecké složení týmu pro příští rok. A podle Lopeze má Lotus hned čtyři možnosti.
"Nerozhoduji o tom sám. Eric Boullier a jeho lidé mají důležité slovo. Kdyby o Romainu Grosjeanovi v minulosti rozhodoval někdo jiný, už by pro nás nejezdil. Musíme se rozhodnout, co je pro nás nejlepší. Máme čtyři možnosti. Dvě z nich jsou Nico Hülkenberg a Pastor Maldonado. O těch dvou dalších nebudu mluvit. Je to vnitřní záležitostí stáje a rozhodnutí nepadlo," prozradil.
Dodal také, že i společnost Quantum, se kterou Lotus stále jedná, má svého favorita. "Oni mají jezdce, kterého preferují. Pokud dojde k dohodě, budou mít své slovo. A i to je důvod, proč ještě nepadlo rozhodnutí."
Rozhodně však popírá, že by hledali "platícího pilota". Pastor Maldonado by prý nepřišel do týmů kvůli penězům z Venezuely. "Pokud byste to brali tak, Romain by s námi byl kvůli penězům a také Hülkenberg, nebo Fernando Alonso. Nezapomeňte - Maldonado vyhrál závod. Znovu opakuji, že do našeho auta neposadíme nikoho, kdo zrovna získal řidičák. Ať se jmenuje jakkoliv," uzavírá Lopez.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.