Martin Whitmarsh potvrdil, že McLaren uvažuje o výměně Sergia Péreze a jedná s jinými piloty v čele s Kevinem Magnussenem. Podle britských médií dostane Magnussen šanci.
Jenson Button je považován za potvrzeného a za McLaren bude závodit i příští rok, přestože ještě nepadlo oficiální oznámení. Hůř je na tom jeho týmový kolega - Sergio Pérez, jehož budoucnost se již delší dobu zdá být v ohrožení.
Podle BBC i dalších britských médií Mexičan u McLarenu opravdu končí a nahradí jej letošní vítěz Formule Renault 3.5 Kevin Magnussen. Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, tohoto jednadvacetiletého Dána nedávno označil za bleskurychlého a šampionát Formule Renault za kvalitnější než GP2.
Ačkoliv Whitmarsh dnes zdůraznil, že zatím nebylo definitivně rozhodnuto, potvrdil, že tým s Magnussenem jedná. "Uvažujeme o mnoha pilotech, když dospějeme k rozhodnutí, oznámíme to," uvedl během telefonické tiskové konference.
Podle něj je hlavním problémem fakt, že letos svým závodníkům neposkytli dostatečně dobré auto. McLaren letos prožívá jednu z nejhorších sezon. Ani jednou nezvítězil a nedokázal se probojovat ani na pódiová umístění, což se stalo naposledy v roce 1980. Na svém kontě má 95 bodů a prozatím mu patří páté místo v poháru konstruktérů.
"Za těchto podmínek byl Sergio skvělým členem týmem. Odjel pár dobrých závodů a myslím, že během roku odvedl dobrou práci. Abú Zabí bylo pro nás těžkým závodem a nezískali jsme výsledek, který by on (Pérez) nebo my chtěli. Ale byl to těžký víkend a to se stává," brání jej Whitmarsh. Je však zřejmé, že spokojenost s Pérezovými výkony nepanuje.
"V médiích jsme se přečetli spoustu věcí. Faktem je, že nemáme potvrzenou jezdeckou dvojici, nejsou podepsané smlouvy - množné číslo - a stále se to řeší. Chceme to vyřešit soukromě, nikoliv veřejně," upozorňuje Whitmarsh.
I vzhledem ke změnám pravidel se prý McLaren pochopitelně snaží získat co nejlepší možné piloty a zdá se, že by se ani za takových podmínek nebáli angažovat nováčka. "Ve chvílích změn určitě potřebujete bystré závodníky. A Sergio je chytrý. Myslím, že je dobrou volbou pro všechny, nás nevyjímaje. Máme nyní dva inteligentní piloty a myslím, že to příští rok bude také tak," dodává diplomaticky.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.