Lotus se připravuje na předposlední závod sezony a stále věří, že má šanci se v poháru konstruktérů posunout vpřed. Kimi Räikkönen opět nastoupí ve voze s kratším rozvorem, který mu prý vyhovuje více.
Vztah Lotusu a Kimiho Räikkönena byl během minulého závodu v Abú Zabí v paddocku hlavním tématem. Fin uvažoval, že do posledních závodů sezony kvůli nevyplaceným výplatám vůbec nenastoupí, nakonec se však s týmem dohodl. V kvalifikaci si vyjel páté místo, avšak jeho vůz neprošel testem FIA a byl z kvalifikace vyloučen. Závod pro něj skončil hned v první zatáčce po kontaktu s Caterhamem.
"Nebyl to zrovna nejdelší závod, kterého jsem se zúčastnil a ani nebyl tak dobrý jako ten v roce 2012. Pochopitelně to nebylo ideální, ale tak to občas chodí. V Austinu bychom měli mít mnohem delší závod," komentuje to Räikkönen.
Zatímco jeho týmový kolega Romain Grosjean závodí s vozem s delším rozvorem, který se objevil při Velké ceně Itálie, Räikkönen se již v Abú Zabí vrátil ke kratšímu rozvoru a bude v tom pokračovat i v nadcházejícím závodě.
"Mám z něj lepší pocit a vypadá to, že mi zjednodušuje práci na voze, aby byl více podle mých představ. Snažili jsme se zbavit nedotáčivosti, aby mi auto více vyhovovalo a kratší rozvor mi v tom pomáhá," popisuje Fin.
Nyní jej čeká závod v Austinu, na který se prý velmi těší. "Je to pěkný okruh, zajímavý a loni se tam dobře závodilo. Jednotlivé sekotry na trati jsou hodně rozdílné, což je náročné. Loni tam závodní víkend začal za pěkně chladného počasí a klouzalo to, ale povrch tratě snad nebude tak zářivý, když už není úplně nový." Doufá také, že letos bude jasnější počasí než při loňské premiéře.
V Abú Zabí Iceman trošku roztál a ukázal emoce (foto: Lotus F1 Team)
V Enstone však mají plné ruce práce nejen s přípravou na poslední závody sezony. Tým se snaží vyřešit finanční problémy a probíhají také jednání o nástupci Räikkönena.
"Není tajemstvím, že se toho v Enstone děje opravdu hodně, ale snažíme se to vyřešit a zajistit budoucnost týmu. Není to otázka chvilky a rozhodně se to neděje rychlostí, kterou bychom chtěli. Ale nadále se snažíme. Kromě toho, co se děje v zákulisí je hlavním pozitivem fakt, že máme velmi silné auto a cílem je využít to co nejvíc ve zbývajících závodech sezony," uvedl šéf týmu Eric Boullier.
A i díky výkonnosti z posledních závodů stále věří, že mají šanci se v poháru konstruktérů posunout před soupeře. "Zbývají dva závody a je možné získat 86 bodů, takže matematicky je to stále možné. V žádném případě na to nepřestaneme tlačit. Pochopitelně, aby jste získali maximum bodů, musíte získat první dvě místa a tam vyvstal problém v podobě Red Bullu a Sebastiana Vettela. Pro nás by určitě bylo fajn, kdyby si Seb vzal dřívější zimní dovolenou," vtipkuje Boullier.
Forma jednotlivých týmů a zisk bodů z posledních závodů, kdy se trápilo především Ferrari, podle něj ale ukazuje, že třetí místo je o něco blíž na dosah a proto se budou i nadále snažit.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.