Lotus se připravuje na předposlední závod sezony a stále věří, že má šanci se v poháru konstruktérů posunout vpřed. Kimi Räikkönen opět nastoupí ve voze s kratším rozvorem, který mu prý vyhovuje více.
Vztah Lotusu a Kimiho Räikkönena byl během minulého závodu v Abú Zabí v paddocku hlavním tématem. Fin uvažoval, že do posledních závodů sezony kvůli nevyplaceným výplatám vůbec nenastoupí, nakonec se však s týmem dohodl. V kvalifikaci si vyjel páté místo, avšak jeho vůz neprošel testem FIA a byl z kvalifikace vyloučen. Závod pro něj skončil hned v první zatáčce po kontaktu s Caterhamem.
"Nebyl to zrovna nejdelší závod, kterého jsem se zúčastnil a ani nebyl tak dobrý jako ten v roce 2012. Pochopitelně to nebylo ideální, ale tak to občas chodí. V Austinu bychom měli mít mnohem delší závod," komentuje to Räikkönen.
Zatímco jeho týmový kolega Romain Grosjean závodí s vozem s delším rozvorem, který se objevil při Velké ceně Itálie, Räikkönen se již v Abú Zabí vrátil ke kratšímu rozvoru a bude v tom pokračovat i v nadcházejícím závodě.
"Mám z něj lepší pocit a vypadá to, že mi zjednodušuje práci na voze, aby byl více podle mých představ. Snažili jsme se zbavit nedotáčivosti, aby mi auto více vyhovovalo a kratší rozvor mi v tom pomáhá," popisuje Fin.
Nyní jej čeká závod v Austinu, na který se prý velmi těší. "Je to pěkný okruh, zajímavý a loni se tam dobře závodilo. Jednotlivé sekotry na trati jsou hodně rozdílné, což je náročné. Loni tam závodní víkend začal za pěkně chladného počasí a klouzalo to, ale povrch tratě snad nebude tak zářivý, když už není úplně nový." Doufá také, že letos bude jasnější počasí než při loňské premiéře.
V Abú Zabí Iceman trošku roztál a ukázal emoce (foto: Lotus F1 Team)
V Enstone však mají plné ruce práce nejen s přípravou na poslední závody sezony. Tým se snaží vyřešit finanční problémy a probíhají také jednání o nástupci Räikkönena.
"Není tajemstvím, že se toho v Enstone děje opravdu hodně, ale snažíme se to vyřešit a zajistit budoucnost týmu. Není to otázka chvilky a rozhodně se to neděje rychlostí, kterou bychom chtěli. Ale nadále se snažíme. Kromě toho, co se děje v zákulisí je hlavním pozitivem fakt, že máme velmi silné auto a cílem je využít to co nejvíc ve zbývajících závodech sezony," uvedl šéf týmu Eric Boullier.
A i díky výkonnosti z posledních závodů stále věří, že mají šanci se v poháru konstruktérů posunout před soupeře. "Zbývají dva závody a je možné získat 86 bodů, takže matematicky je to stále možné. V žádném případě na to nepřestaneme tlačit. Pochopitelně, aby jste získali maximum bodů, musíte získat první dvě místa a tam vyvstal problém v podobě Red Bullu a Sebastiana Vettela. Pro nás by určitě bylo fajn, kdyby si Seb vzal dřívější zimní dovolenou," vtipkuje Boullier.
Forma jednotlivých týmů a zisk bodů z posledních závodů, kdy se trápilo především Ferrari, podle něj ale ukazuje, že třetí místo je o něco blíž na dosah a proto se budou i nadále snažit.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.