Williams byl povzbuzen konkurenceschopností vozu FW35 Pastora Maldonada, který během pátečního tréninku jezdil bez Coanda výfuků a aerodynamických výhod plynoucích z jejich foukání.
Tým z Grove si v rámci svých příprav na přelomovou sezónu 2014 vyzkoušel konfiguraci bez Coanda výfuků a foukání jejich horkých plynů k podlaze. Pří jízdě zaznamenali vyšší výkonnost, přestože kvůli aerodynamické nevýhodě měl být vůz podstatně pomalejší - proto ji nasadili i do kvalifikace a závodů.
Příští rok vstoupí do hry nové motory i úpravy dalších předpisů týkajících se aerodynamiky a výfuků. Koncovka bude jen jedna, navíc bude muset být umístěna uprostřed vozu, 170 - 185 mm za osou zadních kol. Pro Williams, který Coanda výfuky nikdy zcela nezvládl, to bude výhodou.
"Lépe se s ním jezdí, chování je předvídatelnější a aerodynamika nyní dělá víceméně to, co by měla. Zdá se to lepší. To, že na příštím voze nebude Coanda [výfuk], je dobré," pochvaluje si Valtteri Bottas pro Autosport.
"Jiné týmy byli ve vývoji Coanda efektu před námi a jsem si jistý, že tím získávaly více než my. Příští rok se aerodynamika vozu bude muset obejít bez nich, což pro nás bude dobrá. Snad budeme mít šanci ostatní dostihnout," pokračuje finský pilot.
Williams dosáhl v Abú Zabí paradoxně pokroku i bez Coanda výfuků (foto: Williams F1 Team)
Hlavní závodní inženýr Xevi Pujolar lepší výkonnost přisuzuje více faktorům, podle něj však Abú Zabí bylo významným krokem pro ověření designových směrů pro rok 2014.
Možná to je příliš zjednodušené říci, ale nejde o revoluci, jen o to, že se vůz celkově zlepšil a my jsme z něj schopni dostávat více výkonnosti. Výfuky vám sice určitou výkonnost dávají, ale získávat můžete i v jiných oblastech.
Pokud dostanete něco konzistentnějšího, můžete získat o trochu více. Bylo to velmi důležité se podívat na to, zda směr, kterým se vydáváme s příštím vozem, je správný či nikoliv," dodává Pujolar.
Srovnání nové verze nasazené v Abú Zabí, která připomíná loňské řešení, s Coanda verzí(foto: Williams F1 Team)
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.