Force India pošle svého pozorovatele na příští natáčecí den Red Bullu. Mistrovskou stáj podezírá z toho, že osm dní určených k propagačním jízdám zneužívá.
Podle indická stáje Red Bull během nich testuje nové díly. Není ji jasné, proč Red Bull odjezdí většinu ze svých osmi natáčecích dnů v Rockinghamu. Pro filmování propagačních videí podle ní existují podstatně hezčí místa, než nabízí poměrně nudný ovál.
Požádala proto o možnost vyslání svého zástupce na poslední natáčecí den Red Bullu do Rockinghamu, kde Red Bull jezdil tento týden v úterý a ve středu. Chtěla tím Red Bullu údajně fakticky zabránit ve vyzkoušení předního křídla a nosu pro rok 2014.
Indické stáji už dlouho leží v žaludku, že Red Bull je tradičně proti veškerým návrhům na snižování nákladů v F1. "Velké týmy odmítají snížit náklady, proto omezování zdrojů nefungují. Místo toho se nyní snaží ušetřit náklady menším týmům radikálním řešením prostřednictvím zákaznických vozů - jen aby mohly utrácet více," zlobí se šéf Force India Vijay Mallya.
Podezření u nich vzbuzuje také obrovský pokrok, který Red Bull dosáhl po letní přestávce, kdy mají být továrny na měsíc zavřené. Helmut Marko však toto podezření smetl ze stolu slovy: "Pokud jsme po letní přestávce byli lepší, tak to bylo díky tomu, že jsme sice zavřeli továrnu, ale nikoliv své mozky."
Force India podezírá Red Bull ze zneuživání pravidel (ilustrační foto: Red Bull Racing)
FIA proto během povinné letní přestávky v roce 2014 plánovala monitorovat dodavatele týmů, což se Red Bullu nelíbí. Rakouský tým se proti tomu ostře ohradil - a zřejmě s úspěchem. Podle německého Auto Motor und Sport nyní z Mezinárodní automobilové federace zní hlasy, že na kontrolu dodavatelů zřejmě nemá žádné právo.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.