Nico Hülkenberg stále jedná o své budoucnosti a uvedl, že jej finanční problémy Lotusu nechávají klidným.
Nico Hülkenberg je po dohodě Lotusu se společností Quantum na dobré cestě k podpisu smlouvy, aby se stal nástupcem Kimiho Räikkönena. Svou budoucnost chtěl mít vyřešenou do konce října, rozhodl se však na Lotus počkat. Zatím prý ale dohoda není u konce.
"Zatím nepadlo rozhodnutí. Stále vyjednávám s několika týmy a řešíme to. Doufám, že si vyberu správně. Pořád se něco děje, ale nemohu o tom mluvit," okomentoval situaci v rozhovoru pro ESPN Hülkenberg.
Lotus se potýká s finančními problémy a hlavním tématem v paddocku během posledního závodu bylo neplacení Kimimu Räikkönenovi, který se nechal slyšet, že letos nedostal ani Euro. Hülkenberg letos v Sauberu něco podobného také zažil. A i když je podle něj pro každého důležitá i finanční stabilita a jistota, potíží se neobává.
"Nebojím se. Myslím, že Kimi má jiný plat než já (smích). To je první bod - je o hodně vyšší. Myslím, že to bude jiný případ. Věci se mění a nijak zvlášť se toho neobávám. Podle mě jsou tři nebo čtyři týmy, které jsou finančně stabilní. Všichni ostatní se trošku trápí, takže je to těžké," upozornil.
Otázku, zda by uvažoval o tom začít hledat finanční podporu, aby pomohl týmu a stal se tak tzv. platícím jezdcem přerušuje rázným: "Stop. Ne," a vysvětluje: "Podle mě je ta chvíle, kdy tým očekává, že přinesu peníze za to, že dělám to, v čem jsem dobrý, špatná. Nechci to dělat. Není to správné."
Na sedačku u špičkového týmu Hülkenberg zatím čeká (foto: Sauber Motorsport AG)
Je považován nejtalentovanějšího závodníka ze středu pole a není v F1 nováčkem. Vystřídal již tři týmy a dokázal opakovat své dobré výkony. Měl blízko podpisu smlouvu u Ferrari, kde ale nakonec dali přednost Räikkönenovi. Hülkenberg však věří, že jeho čas také přije.
"Je to jen můj třetí rok, takže jsem zatím stále ještě relativně mladý a čerstvý. A není běžné, že někdo - napadá mě pouze Lewis - přijde do F1 hned to špičkového týmu a konkurenceschopného auta. Většina si to musí zasloužit a bojovat o to. Možná ještě nepřišel ten čas, ale myslím, že mé výkony ukazují, že bych byl připraven dodat dobré výsledky."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.