Nico Hülkenberg stále jedná o své budoucnosti a uvedl, že jej finanční problémy Lotusu nechávají klidným.
Nico Hülkenberg je po dohodě Lotusu se společností Quantum na dobré cestě k podpisu smlouvy, aby se stal nástupcem Kimiho Räikkönena. Svou budoucnost chtěl mít vyřešenou do konce října, rozhodl se však na Lotus počkat. Zatím prý ale dohoda není u konce.
"Zatím nepadlo rozhodnutí. Stále vyjednávám s několika týmy a řešíme to. Doufám, že si vyberu správně. Pořád se něco děje, ale nemohu o tom mluvit," okomentoval situaci v rozhovoru pro ESPN Hülkenberg.
Lotus se potýká s finančními problémy a hlavním tématem v paddocku během posledního závodu bylo neplacení Kimimu Räikkönenovi, který se nechal slyšet, že letos nedostal ani Euro. Hülkenberg letos v Sauberu něco podobného také zažil. A i když je podle něj pro každého důležitá i finanční stabilita a jistota, potíží se neobává.
"Nebojím se. Myslím, že Kimi má jiný plat než já (smích). To je první bod - je o hodně vyšší. Myslím, že to bude jiný případ. Věci se mění a nijak zvlášť se toho neobávám. Podle mě jsou tři nebo čtyři týmy, které jsou finančně stabilní. Všichni ostatní se trošku trápí, takže je to těžké," upozornil.
Otázku, zda by uvažoval o tom začít hledat finanční podporu, aby pomohl týmu a stal se tak tzv. platícím jezdcem přerušuje rázným: "Stop. Ne," a vysvětluje: "Podle mě je ta chvíle, kdy tým očekává, že přinesu peníze za to, že dělám to, v čem jsem dobrý, špatná. Nechci to dělat. Není to správné."
Na sedačku u špičkového týmu Hülkenberg zatím čeká (foto: Sauber Motorsport AG)
Je považován nejtalentovanějšího závodníka ze středu pole a není v F1 nováčkem. Vystřídal již tři týmy a dokázal opakovat své dobré výkony. Měl blízko podpisu smlouvu u Ferrari, kde ale nakonec dali přednost Räikkönenovi. Hülkenberg však věří, že jeho čas také přije.
"Je to jen můj třetí rok, takže jsem zatím stále ještě relativně mladý a čerstvý. A není běžné, že někdo - napadá mě pouze Lewis - přijde do F1 hned to špičkového týmu a konkurenceschopného auta. Většina si to musí zasloužit a bojovat o to. Možná ještě nepřišel ten čas, ale myslím, že mé výkony ukazují, že bych byl připraven dodat dobré výsledky."
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.