Sportovní ředitel Marussie vyhlásil, že kontinuita je silným argumentem v rozhodování o tom, zda Max Chilton zůstane v týmu i v příštím roce.
Týmům Formule 1 nedělají vrásky na čele jenom chystané technické změny, i když hrají důležitou roli v jejich přípravě na rok 2014. Sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon se vyjádřil k možnému pokračování kariéry Maxe Chiltona v týmu. Domnívá se, že z kontinuity jezdců by mohl tým vytěžit prospěch. Marussia zatím potvrdila jako svého pilota Julese Bianchiho.
„Zní to jednoduše, když se to řekne – to co všichni chtějí, je rychlý jezdec,“ odpovídá Lowdon na otázku, jakou vlastnost by měl mít jejich druhý pilot.
„Příští rok bude zvláštní kvůli novým pravidlům pro pohonné jednotky. Pravidla vytvoří několik skutečných výzev pro všechny vozy v startovním poli. Mám dojem, že existuje dobrý důvod říct, že by bylo pro náš tým dobré, kdybychom si ponechali stejné jezdce. Tak jako každý rok touto dobou, i letos stále nemáme jasno v sestavě pro další sezonu.
Musíme si vyhodnotit, kde se nacházíme, a co by bylo nejlepším řešením, abychom dosáhli pokrok. Musím říct, že oba současní jezdci odvedli letos výjimečnou práci.
Mnoho lidí zapomnělo, že jsme letos začínali s dvěma nováčky, což není zrovna obvyklou situací. Oba jezdci odvedli skvělou práci mnohokrát za těžkých podmínek. Takže uvidíme, co bude, ale myslím, že pro tým by bylo nejlepší si naše jezdce ponechat.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.