Jezdci mohou během sezóny volně použít v závodech celkem 8 motorů. Jak jsou na tom před posledními dvěma velkými cenami sezóny 2013?
Motory
Piloti mohou během sezóny využít v souladu s článkem 28.4a sportovních pravidel kterýkoliv z přidělených osmi motorů, s nasazením každého dalšího souvisí trest v podobě odsunu o deset míst zpět na startovním roštu.
Do Abú Zabí přijeli všichni jezdci, jejich vozy pohánějí motory Mercedes (stáje McLaren, Mercedes a Force India), s tím, že letos již využili celkem osm agregátů.
Všichni ostatní, ať už šlo o zákazníky Cosworthu (Marussia), Ferrari (stáje Ferrar, Sauber a Toro Rosso) či Renaultu (stáje Caterham, Lotus, Red Bull a Williams), zatím během závodů použili pouze sedm motorů.
Jak jsou na tom piloti po 17. z devatenácti podniků letošní sezóny?Pro Velkou cenu Abú Zabí se rozhodlo nasadit novou pohonnou jednotku 13 pilotů: Alonso, Bottas, Maldonado, Massa, Grosjean, Gutiérrez, Hülkenberg, Pic, Ricciardo, Räikkönen, Vergne, Vettel a Webber.
Jeden nepoužitý motor tedy zůstává pouze Van der Gardemu z Caterhamu a oběma Marussiím. Tuto výhodu však není třeba přeceňovat, protože nevíme, kolik toho mají jinými týmy nasazené motory celkem najeto. Neznamená to tedy, že by někdo hospodařil lépe či hůře, či že Cosworthy toho vydrží více agregáty jiných výrobců.
Převodovky
Kdo v Abú Zabí použil novou převodovku? Celkem šest pilotů: Gutiérrez, Hülkenberg, Chilton, Maldonado, Massa, Pic, Ricciardo a Webber, jehož převodovka sice nezvládla pět podniků za sebou, jak vyžaduje článek 28.6a sportovních pravidel, ale v předchozí velké ceně nebyl klasifikován - proto mohl také těžit z této výhody.
Nikdo nesmí použít během posledních pěti závodů více než jednu převodovku, pokud je v nich klasifikován. Kolik velkých cen již piloti absolvovali se svými současnými převodovkami?
V Austinu tedy budou moci novou převodovku nasadit Van der Garde (Caterham) a Vergne (Toro Rosso), kteří se svými převodovkami odjeli již pět závodů. Totéž se týká Räikkönen z Lotusu, který v Abú Zabí skončil hned v prvním kole.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.