Oddalování oznámení jezdecké sestavy signalizuje, že McLaren vážně přemýšlí o nahrazení Sergia Péreze dánským mladíkem Kevinem Magnussenem.
Zatímco tým souhlasil s prodloužením spolupráce s Jensonem Buttonem, byť to stále oficiálně nepotvrdil, spekulace narůstají kolem budoucnosti Péreze, který se ve své první sezóně s McLarenem trápil. Sice mu v tom pomohl i letošní méně konkurenceschopný vůz MP4-28, přesto se však zdá, že Mexičan není pro tým z Wokingu tím správným jezdcem.
Bývalý pilot Sauberu vyjádřil důvěru, že si své závodní místo udrží, poslední výkony Magnussena ji však zvenčí narušují. Pérez se sice blýskl pátým místem v Indii, čímž vyrovnal letošní nejlepší umístění McLarenu, v Abú Zabí však dojel až devátý, což byl výsledek, který šéfa týmu Martina Whitmarshe "zklamal."
Magnussen, člen vývojového programu McLarenu pro mladé talenty, mezitím vyhrál šampionát Formule Renault 3.5 a při testu mladých jezdců v létě v Silverstone byl hned velmi rychlý - o téměř tři desetiny rychlejší než Turvey, který seděl v monopostu F1 vícekrát. Na Vettela v rychlejším Red Bullu tehdy ztratil jen 0,708 s (více zde).
Whitmarsh Magnussena nedávno označil za "bleskurychlého." Naproti tomu se Pérezovi nedaří ty klíčové desetiny, které McLaren potřebuje. Tým přemýšlel o tom, že by Magnussena na příští sezónu umístil do Marussie, aby získal nějaké zkušenosti se závoděním v F1.
Podle televizí Sky i BBC ale vyšší vedení McLarenu nyní přemýšlí o tom, že by jej posadilo rovnou do své závodní sedačky - roste u nich totiž přesvědčení, že by na to měl. Podobný risk se jim vyplatil v roce 2007 s nováčkem Lewisem Hamiltonem.
Kevin Magnussen při testech s McLarenem (foto: McLaren Mercedes)
McLaren si Magnussena evidentně velmi cení, mladý Dán se sám cítí připraven a v nové turboéře kvůli změnám pravidel podle něj zkušenosti nebudou mít takovou váhu, jako dosud. "Mohla by to být pro nás nováčky výhoda, protože když už nic, zkušenost se tolik nepočítá. Nikdo nebude mít zkušenosti s řízením těchto aut. Pro nováčka to je velmi dobrá příležitost."
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.