Šéf Red Bullu Christian Horner věří, že má Sebastian Vettel lepší cit pro letošní pneumatiky Pirelli, což je důvodem jeho dominance ve Formuli 1.
Vettel po letní přestávce vyhrál sedm velkých cen za sebou, čímž v počtu vítězství v řadě vyrovnal rekord Michaela Schumachera. V Abú Zabí svým soupeřům včetně týmového kolegy Marka Webbera naložil přes půl minuty. Co stojí za jeho výkony?
"Je vskutku dominantní. Dostal se do fenomenální formy, protože my víme, že Mark Webber je velmi dobrým závodníkem. Myslím, že Sebastian zařadil další stupeň," chválí svého pilota Horner. "Má cit pro tyto pneumatiky, které jsou mnohem citlivější. Zkrátka se zdá, že z nich dostává více než kterýkoliv jiný pilot v boxové uličce. Zažívat to je skutečně působivé."
Webber uznává, že jeho týmový kolega má na měkkých pneumatikách výhodu, která často přesahuje půl sekundy na kolo: "U těchto pneumatik mě to stojí více úsilí vnímat, jak na tom v závodě jsou. Je to trochu frustrující, ale tak už to to je... od roku 2011. Nové věci se už nenaučím, kámo. Starý pes a nové triky, to je konec."
Na dotaz, zda je možné Vettelovy úspěchy srovnávat s těmi Schumacherovými, Horner odpovídá: "Časy se hodně liší. Nyní máme všichni standardní pneumatiky, méně testování, jsme omezeni v počtu motorů, které můžeme nasadit, v čas v aerodynamickému tunel, takže je to všechno vyrovnanější."
"Vždy se těžko srovnávají generace mezi sebou, ale já nemám slov na to, abych popsal, jak fenomenální je. Je to skutečně strhující," dodává Horner.
Sebastian Vettel podle Christiana Hornera vyniká citem pro pneumatiky Pirelli(foto: Red Bull Racing)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.