Šéf Red Bullu Christian Horner věří, že má Sebastian Vettel lepší cit pro letošní pneumatiky Pirelli, což je důvodem jeho dominance ve Formuli 1.
Vettel po letní přestávce vyhrál sedm velkých cen za sebou, čímž v počtu vítězství v řadě vyrovnal rekord Michaela Schumachera. V Abú Zabí svým soupeřům včetně týmového kolegy Marka Webbera naložil přes půl minuty. Co stojí za jeho výkony?
"Je vskutku dominantní. Dostal se do fenomenální formy, protože my víme, že Mark Webber je velmi dobrým závodníkem. Myslím, že Sebastian zařadil další stupeň," chválí svého pilota Horner. "Má cit pro tyto pneumatiky, které jsou mnohem citlivější. Zkrátka se zdá, že z nich dostává více než kterýkoliv jiný pilot v boxové uličce. Zažívat to je skutečně působivé."
Webber uznává, že jeho týmový kolega má na měkkých pneumatikách výhodu, která často přesahuje půl sekundy na kolo: "U těchto pneumatik mě to stojí více úsilí vnímat, jak na tom v závodě jsou. Je to trochu frustrující, ale tak už to to je... od roku 2011. Nové věci se už nenaučím, kámo. Starý pes a nové triky, to je konec."
Na dotaz, zda je možné Vettelovy úspěchy srovnávat s těmi Schumacherovými, Horner odpovídá: "Časy se hodně liší. Nyní máme všichni standardní pneumatiky, méně testování, jsme omezeni v počtu motorů, které můžeme nasadit, v čas v aerodynamickému tunel, takže je to všechno vyrovnanější."
"Vždy se těžko srovnávají generace mezi sebou, ale já nemám slov na to, abych popsal, jak fenomenální je. Je to skutečně strhující," dodává Horner.
Sebastian Vettel podle Christiana Hornera vyniká citem pro pneumatiky Pirelli(foto: Red Bull Racing)
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.