Šéf Red Bullu Christian Horner věří, že má Sebastian Vettel lepší cit pro letošní pneumatiky Pirelli, což je důvodem jeho dominance ve Formuli 1.
Vettel po letní přestávce vyhrál sedm velkých cen za sebou, čímž v počtu vítězství v řadě vyrovnal rekord Michaela Schumachera. V Abú Zabí svým soupeřům včetně týmového kolegy Marka Webbera naložil přes půl minuty. Co stojí za jeho výkony?
"Je vskutku dominantní. Dostal se do fenomenální formy, protože my víme, že Mark Webber je velmi dobrým závodníkem. Myslím, že Sebastian zařadil další stupeň," chválí svého pilota Horner. "Má cit pro tyto pneumatiky, které jsou mnohem citlivější. Zkrátka se zdá, že z nich dostává více než kterýkoliv jiný pilot v boxové uličce. Zažívat to je skutečně působivé."
Webber uznává, že jeho týmový kolega má na měkkých pneumatikách výhodu, která často přesahuje půl sekundy na kolo: "U těchto pneumatik mě to stojí více úsilí vnímat, jak na tom v závodě jsou. Je to trochu frustrující, ale tak už to to je... od roku 2011. Nové věci se už nenaučím, kámo. Starý pes a nové triky, to je konec."
Na dotaz, zda je možné Vettelovy úspěchy srovnávat s těmi Schumacherovými, Horner odpovídá: "Časy se hodně liší. Nyní máme všichni standardní pneumatiky, méně testování, jsme omezeni v počtu motorů, které můžeme nasadit, v čas v aerodynamickému tunel, takže je to všechno vyrovnanější."
"Vždy se těžko srovnávají generace mezi sebou, ale já nemám slov na to, abych popsal, jak fenomenální je. Je to skutečně strhující," dodává Horner.
Sebastian Vettel podle Christiana Hornera vyniká citem pro pneumatiky Pirelli(foto: Red Bull Racing)
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.