Lotus Kimiho Räikkönena neprošel testem FIA na vychýlení podlahy. Představitelé týmu byli povoláni ke komisařům, aby situaci vysvětlili. To se jim však nepodařilo a Fin byl z kvalifikace vyloučen.
Páté místo na startu pro Kimiho Räikkönena je v ohrožení poté, co neprošel testem na vychýlení podlahy po kvalifikaci na Velkou cenu Abú Zabí. Jedná se o pohyblivost podlahy, která je zakázána a může přinášet aerodynamickou výhodu.
FIA shledala jeho vůz v rozporu s pravidly. Testován byl také Sauber Nica Hülkenberga, který prošel, Lotus byl povolán ke komisařům, aby situaci vysvětlil. Pokud se jim to nepodaří, bude se jednat o porušení článku 3.17.5 sportovních pravidel a Fin bude startovat z posledního místa, případně z boxové uličky.
Podle prohlášení bylo vertikální ohnutí podlahy E21 větší než 5mm, když byl zatížen bod ležící 100mm od středové osy na levé straně vozu. A to je v rozporu s pravidly.
Lotus však tuto situaci nezažívá poprvé - letos v Maďarsku se to stalo Romainu Grosjeanovi, který však zůstal bez potrestání, protože ono vychýlení bylo důsledkem poškození vozu o obrubník.
Aktualizace:
Lotus argumentoval tím, že důležitá část vozu se rozbila po kontaktu s obrubníkem. Komisaři však toto vysvětlení podruhé nepřijali s odůvodněním, že tento incident nepředstavoval nehodu a nebyl tudíž omluvou pro selhání v onom testu podlahy. Fin tak odstartuje z posledního místa, případně z boxové uličky.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.