Lotus Kimiho Räikkönena neprošel testem FIA na vychýlení podlahy. Představitelé týmu byli povoláni ke komisařům, aby situaci vysvětlili. To se jim však nepodařilo a Fin byl z kvalifikace vyloučen.
Páté místo na startu pro Kimiho Räikkönena je v ohrožení poté, co neprošel testem na vychýlení podlahy po kvalifikaci na Velkou cenu Abú Zabí. Jedná se o pohyblivost podlahy, která je zakázána a může přinášet aerodynamickou výhodu.
FIA shledala jeho vůz v rozporu s pravidly. Testován byl také Sauber Nica Hülkenberga, který prošel, Lotus byl povolán ke komisařům, aby situaci vysvětlil. Pokud se jim to nepodaří, bude se jednat o porušení článku 3.17.5 sportovních pravidel a Fin bude startovat z posledního místa, případně z boxové uličky.
Podle prohlášení bylo vertikální ohnutí podlahy E21 větší než 5mm, když byl zatížen bod ležící 100mm od středové osy na levé straně vozu. A to je v rozporu s pravidly.
Lotus však tuto situaci nezažívá poprvé - letos v Maďarsku se to stalo Romainu Grosjeanovi, který však zůstal bez potrestání, protože ono vychýlení bylo důsledkem poškození vozu o obrubník.
Aktualizace:
Lotus argumentoval tím, že důležitá část vozu se rozbila po kontaktu s obrubníkem. Komisaři však toto vysvětlení podruhé nepřijali s odůvodněním, že tento incident nepředstavoval nehodu a nebyl tudíž omluvou pro selhání v onom testu podlahy. Fin tak odstartuje z posledního místa, případně z boxové uličky.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.