Minimálně jeden z juniorů McLarenu by mohl jezdit příští rok ve Formuli 1. Šance Kevina Magnussena stoupají - zdá se, že Force India je pro Dána realistickou šancí.
Šance, že alespoň jeden z mladíků McLarenu, kteří letos jezdili Světovou sérii Renault, pojede příští rok v F1, je poměrně velká: "Oba budou závodit," říká šéf McLarenu, Martin Whitmarsh. Ale půjde o F1? "Jeden z nich by v F1 jezdit mohl." Lepší šance by měl mít Kevin Magnussen. Ten je považován za budoucnost McLarenu.
Dokonce už se začaly objevovat zprávy, že by měl k McLarenu zamířit s příchodem Hondy do F1, tedy v roce 2015. Jen dodejme, že Kevin letos Světovou sérii vyhrál. Druhý mladík McLarenu, Stoffel Vandoorne, se stal vice-mistrem. Stoffel by měl ještě jeden rok sbírat zkušenosti v juniorských mistrovstvích.
Whitmarsh v Abú Zabí potvrdil, že McLarenu se podařilo učinit pokrok v hledání alespoň jednoho místa v F1, na které by v příštím roce posadili jednoho ze svých mladíků: "Nikdy jsme neplánovali, že budou dva takto talentovaní mladíci s naší podporou stát na prahu své kariéry v F1 ve stejnou dobu, ale je to tak. Oba by si šanci na nejvyšší úrovni zasloužili, pracujeme na tom. Já věřím tomu, že oba příští rok pojedou."
Kevin Magnussen letos vyhrál Světovou sérii Renault...
Místo pro Magnussena by mohlo být u Force Indie. Ale kdo by mu uvolnil místo? Paul di Resta a Adrian Sutil jsou si výkonostně docela podobní, ale vztah Brita s týmem dostal jisté trhliny například poté, co mistr DTM kritizoval strategii týmu v závodu. Navíc majitel Force Indie, Vijay Mallya, se nikdy netajil podporou mladých pilotů. Mít ve svém autě mladíky navíc ze stáje technického partnera, McLarenu, by se mu tedy mohlo líbit.
Plán B by mohla představovat Marussia. Obchodní ředitel britsko-ruské stáje, Graeme Lowdon, zájem o Magnussena projevil. Tým ale také nemá nic proti pokračování spolupráce se současnou dvojicí Jules Bianchi, Max Chilton.
...kolega z juniorského programu McLarenu, Stoffel Vandoorne, byl druhý
V úplně nejideálnějším případě bychom mohli vídat oba mladíky McLarenu v F1 už v příštím roce - Magnussena u Force India a Vandoornea u Marussie. Nesmíme zapomínat také na fakt, že současný jezdec McLarenu, Sergio Pérez, stále nemá potvrzenou smlouvu. Ale to už je pouze čirá spekulace...
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.