Lotus je zklamán tím, že Kimi Räikkönen vytlačil mimo trať svého týmového kolegu, Romaina Grosjeana a to přesto, že jeho pneumatiky již byly ve velmi špatném stavu.
Během Velké ceny Indie byl po odstoupení Marka Webbera Kimi Räikkönen na druhém místě a čekalo se, zda jeho pneumatiky vydrží až do konce. To se však nestalo, Fin začal výrazně ztrácet a předjel jej nejprve Nico Rosberg.
Za Räikkönenem jel potom se ztrátou více než 7 sekund jeho týmový kolega Romain Grosjean, jehož pneumatiky byly v mnohem lepším stavu. Náskok stahoval velmi rychle - dvě sekundy na kolo, avšak "Iceman" ani tak nehodlal přepustit svou pozici zadarmo a při vzájemném souboji Grosjeana vytlačil mimo trať.
To se ale nelíbilo týmu, který mu to dal rádiem patřičně najevo, což si zase nenechal líbit Räikkönen.
Alan Permane "křičí" na Räikkönena, aby se klidil z cesty (zdroj: Youtube)
Tento "incident" Martin Brundle během komentování pro Sky Sports označil jako "konec milostné aféry" mezi Räikkönenem a Lotusem.
"Byl jsem trošku zklamaný, abych pravdu řekl. Věděl, že má po pneumatikách a nemusel nastat žádný souboj," okomentoval to po závodě Permane.
Na to proč ta situace nastala byl dotázán také Romain Grosjean. "Netuším. Zeptejte se ho, i když si nejsem jistý, jestli by na to odpověděl. Mohli jsme ztratit obě auta. Nevím - není to můj problém. Předjel jsem ho a naštěstí jsme neztratili žádné body," řekl Francouz v rozhovoru pro Sky Sports.
Své k tomu řekl i šéf týmu, Eric Boullier. "Mohou spolu závodit. Je ale pravda, že jsme očekávali o něco lehčí manévr, abych tak řekl. Nikdy nevidíte rádi, když spoulu bojují vaše auta a jedno z nich vyjede mimo trať. Musíte se potom ujistit, že se vše odehraje v zájmu týmu. S oběma si v Abú Zabí promluvím," uvedl.
Dodal, že pokud by Räikkönenovi neodešly pneumatiky, byl by na pódiu on. "Jenže pneumatiky nevydržely a tak jsme se snažili zachránit co nejvíce bodů. Báli jsme se, zda vydrží Romainovy pneumatiky. Měli jsme problém s motorem a museli jsme všechno vypnout, abychom dojeli do konce. V zákulisí to bylo hodně vystresované a není vždy lehké to zvládnout," okomentoval situaci.
"Kimi je ale závodník. A závodí s každým, já to chápu. Když závodíte v určitých podmínkách, nemám nic proti tomu. Když ale odejdou pneumatiky a ztrácíte dvě sekundy proti týmovému kolegovi, nemělo by se z toho dělat drama," krčí rameny Boullier.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.