Lotus je zklamán tím, že Kimi Räikkönen vytlačil mimo trať svého týmového kolegu, Romaina Grosjeana a to přesto, že jeho pneumatiky již byly ve velmi špatném stavu.
Během Velké ceny Indie byl po odstoupení Marka Webbera Kimi Räikkönen na druhém místě a čekalo se, zda jeho pneumatiky vydrží až do konce. To se však nestalo, Fin začal výrazně ztrácet a předjel jej nejprve Nico Rosberg.
Za Räikkönenem jel potom se ztrátou více než 7 sekund jeho týmový kolega Romain Grosjean, jehož pneumatiky byly v mnohem lepším stavu. Náskok stahoval velmi rychle - dvě sekundy na kolo, avšak "Iceman" ani tak nehodlal přepustit svou pozici zadarmo a při vzájemném souboji Grosjeana vytlačil mimo trať.
To se ale nelíbilo týmu, který mu to dal rádiem patřičně najevo, což si zase nenechal líbit Räikkönen.
Alan Permane "křičí" na Räikkönena, aby se klidil z cesty (zdroj: Youtube)
Tento "incident" Martin Brundle během komentování pro Sky Sports označil jako "konec milostné aféry" mezi Räikkönenem a Lotusem.
"Byl jsem trošku zklamaný, abych pravdu řekl. Věděl, že má po pneumatikách a nemusel nastat žádný souboj," okomentoval to po závodě Permane.
Na to proč ta situace nastala byl dotázán také Romain Grosjean. "Netuším. Zeptejte se ho, i když si nejsem jistý, jestli by na to odpověděl. Mohli jsme ztratit obě auta. Nevím - není to můj problém. Předjel jsem ho a naštěstí jsme neztratili žádné body," řekl Francouz v rozhovoru pro Sky Sports.
Své k tomu řekl i šéf týmu, Eric Boullier. "Mohou spolu závodit. Je ale pravda, že jsme očekávali o něco lehčí manévr, abych tak řekl. Nikdy nevidíte rádi, když spoulu bojují vaše auta a jedno z nich vyjede mimo trať. Musíte se potom ujistit, že se vše odehraje v zájmu týmu. S oběma si v Abú Zabí promluvím," uvedl.
Dodal, že pokud by Räikkönenovi neodešly pneumatiky, byl by na pódiu on. "Jenže pneumatiky nevydržely a tak jsme se snažili zachránit co nejvíce bodů. Báli jsme se, zda vydrží Romainovy pneumatiky. Měli jsme problém s motorem a museli jsme všechno vypnout, abychom dojeli do konce. V zákulisí to bylo hodně vystresované a není vždy lehké to zvládnout," okomentoval situaci.
"Kimi je ale závodník. A závodí s každým, já to chápu. Když závodíte v určitých podmínkách, nemám nic proti tomu. Když ale odejdou pneumatiky a ztrácíte dvě sekundy proti týmovému kolegovi, nemělo by se z toho dělat drama," krčí rameny Boullier.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.