FIA sdělila jezdcům, že vyjetí mimo trať nebude v průběhu kvalifikace tak striktně posuzováno, jako je tomu ve zbytku víkendu. V závodu už bude opět nasazen přísnější metr.
Po přísných penalizacích Romaina Grosjeana na okruhu Hungaroring v Maďarsku nebo Daniela Ricciarda na okruhu v Suzuce mohlo být dnes překvapivé, že byla jezdcům v kvalifikaci uznávána i kola, kdy vyjeli všemi čtyřmi koly mimo trať.
Až posléze vyšlo na jevo, že Charlie Whiting tuto záležitost diskutoval s jezdci na meetingu v pátek večer a dohodli se, že přejetí bílé čáry ohraničující trať všemi koly bude v kvalifikaci akceptováno.
Rozhodli se tak z důvodů toho, že na Budhově okruhu se nachází několik velmi rychlých zatáček se 'slepým' výjezdem z nich, což znamená, že by bylo pro jezdce velmi obtížné být v kvalifikaci naprosto precizní. Navíc jezdci přidali, že jízda přes obrubníky a umělý travnatý koberec je vlastně pomalejší - tedy nepřináší žádnou výhodu.
Jean-Eric Vergne všemi koly mimo trať...
Britský Autosport se zeptal na celou záležitost Romaina Grosjeana: "V kvalifikaci jsme mohli jet jak jsme chtěli. V předešlých třech letech zde byla situace podobná. Na moderních okruzích se stává, že můžete jet hodně zeširoka, přitom Vám taková jízda neposkytuje žádnou výhodu, protože to za obrubníky klouže."
Jezdec Marrusie, Max Chilton, doplnil, že FIA stále hlídá limity dráhy, ale na vnitřní straně tratě:"Na setkání s jezdci Charlie prohlásil, že na výjezdu ze zatáčky můžeme být širocí, jak uznáme za vhodné, ale nesmíme si krátit cestu v apexu. Podle jeho názoru totiž být široký na výjezdu neznamená získat výhodu."
Asi nejčastěji jsme během kvalifikace viděli jet daleko za obrubníky Marka Webbera. Australan ale trvá na tom, že mu to žádnou výhodu nepřineslo: "Nechcete zde jet zeširoka, protože na pneumatiky naberete prách. Srazí Vás to. Jako jezdec zcela určtiě chcete zůstat na trati. V jednom kole jsem byl v jednom místě široký, v dalším jsem zůstal na trati a získal půl desetiny.
Tady jde spíš o to, že v zatáčkách 11 a 15 není možné vidět výjezd z nich, takže se nedá celá situace dobře odhadnout." V kvalifikaci tedy jezdci mohli jezdit až za obrubníky, ale zároveň byli varování, že v závodu bude opuštění trati při současném získání výhody 'ohodnoceno' penalizací.
...stejně jako zde byl Kimi Räikkönen.
Více k tomu řekne Grosjean: "Pokud v závodu nezískáte výhodu, tak můžete jet ze široka, jak chcete. Ale pokud například získáte pozici tím, že zkrátite šikanu, pak příjde penalizace."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.