FIA sdělila jezdcům, že vyjetí mimo trať nebude v průběhu kvalifikace tak striktně posuzováno, jako je tomu ve zbytku víkendu. V závodu už bude opět nasazen přísnější metr.
Po přísných penalizacích Romaina Grosjeana na okruhu Hungaroring v Maďarsku nebo Daniela Ricciarda na okruhu v Suzuce mohlo být dnes překvapivé, že byla jezdcům v kvalifikaci uznávána i kola, kdy vyjeli všemi čtyřmi koly mimo trať.
Až posléze vyšlo na jevo, že Charlie Whiting tuto záležitost diskutoval s jezdci na meetingu v pátek večer a dohodli se, že přejetí bílé čáry ohraničující trať všemi koly bude v kvalifikaci akceptováno.
Rozhodli se tak z důvodů toho, že na Budhově okruhu se nachází několik velmi rychlých zatáček se 'slepým' výjezdem z nich, což znamená, že by bylo pro jezdce velmi obtížné být v kvalifikaci naprosto precizní. Navíc jezdci přidali, že jízda přes obrubníky a umělý travnatý koberec je vlastně pomalejší - tedy nepřináší žádnou výhodu.
Jean-Eric Vergne všemi koly mimo trať...
Britský Autosport se zeptal na celou záležitost Romaina Grosjeana: "V kvalifikaci jsme mohli jet jak jsme chtěli. V předešlých třech letech zde byla situace podobná. Na moderních okruzích se stává, že můžete jet hodně zeširoka, přitom Vám taková jízda neposkytuje žádnou výhodu, protože to za obrubníky klouže."
Jezdec Marrusie, Max Chilton, doplnil, že FIA stále hlídá limity dráhy, ale na vnitřní straně tratě:"Na setkání s jezdci Charlie prohlásil, že na výjezdu ze zatáčky můžeme být širocí, jak uznáme za vhodné, ale nesmíme si krátit cestu v apexu. Podle jeho názoru totiž být široký na výjezdu neznamená získat výhodu."
Asi nejčastěji jsme během kvalifikace viděli jet daleko za obrubníky Marka Webbera. Australan ale trvá na tom, že mu to žádnou výhodu nepřineslo: "Nechcete zde jet zeširoka, protože na pneumatiky naberete prách. Srazí Vás to. Jako jezdec zcela určtiě chcete zůstat na trati. V jednom kole jsem byl v jednom místě široký, v dalším jsem zůstal na trati a získal půl desetiny.
Tady jde spíš o to, že v zatáčkách 11 a 15 není možné vidět výjezd z nich, takže se nedá celá situace dobře odhadnout." V kvalifikaci tedy jezdci mohli jezdit až za obrubníky, ale zároveň byli varování, že v závodu bude opuštění trati při současném získání výhody 'ohodnoceno' penalizací.
...stejně jako zde byl Kimi Räikkönen.
Více k tomu řekne Grosjean: "Pokud v závodu nezískáte výhodu, tak můžete jet ze široka, jak chcete. Ale pokud například získáte pozici tím, že zkrátite šikanu, pak příjde penalizace."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.