INDIE - kvalifikace; Sebastian Vettel si v Indii vyjel další pole position. V první řadě jej ale nedoplní jeho týmový kolega, nýbrž Mercedes Nica Rosberga. Chybu udělal hned v úvodu Lotus v případě Grosjeana.
Počasí v Indii je příjemné, smog zmizel a nad okruhem svítí sluníčko. Teplota vzduchu se pohybuje kolem 30°C , tratě má potom 39°C .
Zatímco středně-tvrdá směs pneumatik funguje dobře, s měkkou směsí od Pirelli má řada týmů potíže. Je sice velmi rychlá, ale o to rychleji se ničí. A otázkou dne je - zastaví někdo Sebastiana Vettela?
1.část kvalifikace:
Na konci boxové uličky se rozsvítila zelená a jako první na trať míří Gutiérrez v Sauberu na středně-tvrdé sadě. Po něm na trať míří Rosberg v Mercedesu. Van der Garde je informován, že se změnil směr větru.
Gutiérrezův čas je: 1.27,529s. Na trať vyrazil i Button a oba vozy Force Indie, Toro Rosso a také Hamilton. Christian Horner se zamýšlí nad strategiemi pro závod: "Máme zde sadu, která zvládne jen asi 10 mil a další, které jich zvládne asi 150. To otevírá možnosti pro pár zajímavých otázek pro strategii," komentuje chování pneumatik šéf Red Bullu.
Na trať vyrazili i ostatní piloti. V polovině první části kvalifikace pořadí na čele: Rosberg, Pérez, Räikkönen. Rosberg v čele s časem 1.26,252s. Na trať se zatím nepodíval Vettel, Webber, Grosjean či Alonso.
Alonso a Webber vyrážejí na trať a oba s měkkou sadou pneumatik. Velmi dobrý čas na měkké sadě s hodnoutou 1.26,057s zajel Gutiérrez a ujímá se vedení. Vettel vyjíždí na středně-tvrdé sadě! Alonsův první čas je 1.25,934s, za Španěla se i na středně-tvrdé sadě zařazuje Vettel před svým týmovým kolegou Webberem.
Měřené kolo zajíždí také Grosjean, stačí však jen na 10 místo. Francouz riskuje, vyrazil na středně-tvrdé sadě.
Do konce zbývá minuta a do čela se dostává s časem 1.25,819 dostává Räikkönen, druhý dojíždí Di Resta, kterého brzy překonává Rosberg. Tyto časy brzy překonává Button Webber, Ricciardo, Massa, Hamilton (to je první šestice).
Překvapením je však Grosjean, který na konci kola zajel do boxů a jeho čas nestačil na postup z první části kvalifikace! Potřeboval čisté kolo, aby jeho čas stačil na postup, to se mu ale nepodařilo a nepomohlo mu ani zlepšení podmínek na trati. "Kde jsme?" ptal se poté inženýrů. "P 17," zněla odpověď, které Grosjean nevěřil: "To není možné!" Chyba a risk Lotusu pro něj znamená konec kvalifikace.
Nepostupující: Grosjean, Maldonado, Bianchi, Van der Garde, Pic, Chilton.
2.část kvalifikace:
Na trať vyráží Räikkönen i Alonso a oba Saubery. Připojují se i další, všichni na použité měkké sadě pneumatik. Alonso má problémy s rádiovou komunikací. "Mluvím k tobě, ale nevím, zda mě slyšíš," říká jeho inženýr Andrea Stella.
První čas Räikkönena má hodnotu 1.26,279s. Alonso jej střídá na čele s časem 1.25,546s. Brzy jej překonává Rosberg a na druhém místě jej doplňuje jeho týmový kolega Hamilton.
Zbývá šest minut a zatím čekáme na časy Red Bullů a také Gutiérreze. Button zajíždí druhý nejrychlejší čas. (Jeho první místo v úvodní části kvalifikace znamená, že McLaren byl letos poprvé nejrychlejší v některé ze tří částí kvalifikace).
Vedení se ujímá Webber s časem 1.25,097s, což ale platí jen do chvíle, než kolo dokončí jeho týmový kolega Vettel s časem 1.24,568s. Na třetí místo se zařazuje Räikkönen, překonává jej Alonso, který na Vettela ztrácí tři desetiny. Na trati jsou všichni kromě Räikkönena a Vettela.
První čtveřice se ale nemění Vettel, Alonso, Webber a Räikkönen. V první desítce je doplňují oba Mercedesy a McLareny plus Massa a Hülkenberg.
Nepostupující: Ricciardo, Di Resta, Sutil, Vergne, Bottas, Gutiérrez.
3.část kvalifikace:
Jako první vůz vyráží na trať Webber, za ním Alonso. Oba na středně-tvrdé sadě pneumatik. Postupně se připojují i další. Vettel vyráží na měkké sadě stejně jako Hamilton. První měřený čas patří Alonsovi a má hodnotu 1.25,826. Webber Španěla pustil před sebe a jeho čas je tak velmi pomalý.
1.24,119s - čas Sebastiana Vettela, který se posouvá do čela. Druhé kolo jeho týmového kolegy Webbera je o desetinu pomalejší. Red Bull rozděluje strategie. Mezitím se na třetí místo posouvá Räikkönen. Nestačil na Webberův čas na středně-tvrdé sadě.
Na trať vyrážejí také McLareny a Mercedesy, které se řadí na druhé a třetí místo. Alonso zkouší, co zvládne na středně-tvrdé sadě stejně jako Webber. Alonso končí devátý, Webber se řadí za Mercedesy. Vettelův čas již nikdo nepřekonal.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.