INDIE - kvalifikace; Sebastian Vettel si v Indii vyjel další pole position. V první řadě jej ale nedoplní jeho týmový kolega, nýbrž Mercedes Nica Rosberga. Chybu udělal hned v úvodu Lotus v případě Grosjeana.
Počasí v Indii je příjemné, smog zmizel a nad okruhem svítí sluníčko. Teplota vzduchu se pohybuje kolem 30°C , tratě má potom 39°C .
Zatímco středně-tvrdá směs pneumatik funguje dobře, s měkkou směsí od Pirelli má řada týmů potíže. Je sice velmi rychlá, ale o to rychleji se ničí. A otázkou dne je - zastaví někdo Sebastiana Vettela?
1.část kvalifikace:
Na konci boxové uličky se rozsvítila zelená a jako první na trať míří Gutiérrez v Sauberu na středně-tvrdé sadě. Po něm na trať míří Rosberg v Mercedesu. Van der Garde je informován, že se změnil směr větru.
Gutiérrezův čas je: 1.27,529s. Na trať vyrazil i Button a oba vozy Force Indie, Toro Rosso a také Hamilton. Christian Horner se zamýšlí nad strategiemi pro závod: "Máme zde sadu, která zvládne jen asi 10 mil a další, které jich zvládne asi 150. To otevírá možnosti pro pár zajímavých otázek pro strategii," komentuje chování pneumatik šéf Red Bullu.
Na trať vyrazili i ostatní piloti. V polovině první části kvalifikace pořadí na čele: Rosberg, Pérez, Räikkönen. Rosberg v čele s časem 1.26,252s. Na trať se zatím nepodíval Vettel, Webber, Grosjean či Alonso.
Alonso a Webber vyrážejí na trať a oba s měkkou sadou pneumatik. Velmi dobrý čas na měkké sadě s hodnoutou 1.26,057s zajel Gutiérrez a ujímá se vedení. Vettel vyjíždí na středně-tvrdé sadě! Alonsův první čas je 1.25,934s, za Španěla se i na středně-tvrdé sadě zařazuje Vettel před svým týmovým kolegou Webberem.
Měřené kolo zajíždí také Grosjean, stačí však jen na 10 místo. Francouz riskuje, vyrazil na středně-tvrdé sadě.
Do konce zbývá minuta a do čela se dostává s časem 1.25,819 dostává Räikkönen, druhý dojíždí Di Resta, kterého brzy překonává Rosberg. Tyto časy brzy překonává Button Webber, Ricciardo, Massa, Hamilton (to je první šestice).
Překvapením je však Grosjean, který na konci kola zajel do boxů a jeho čas nestačil na postup z první části kvalifikace! Potřeboval čisté kolo, aby jeho čas stačil na postup, to se mu ale nepodařilo a nepomohlo mu ani zlepšení podmínek na trati. "Kde jsme?" ptal se poté inženýrů. "P 17," zněla odpověď, které Grosjean nevěřil: "To není možné!" Chyba a risk Lotusu pro něj znamená konec kvalifikace.
Nepostupující: Grosjean, Maldonado, Bianchi, Van der Garde, Pic, Chilton.
2.část kvalifikace:
Na trať vyráží Räikkönen i Alonso a oba Saubery. Připojují se i další, všichni na použité měkké sadě pneumatik. Alonso má problémy s rádiovou komunikací. "Mluvím k tobě, ale nevím, zda mě slyšíš," říká jeho inženýr Andrea Stella.
První čas Räikkönena má hodnotu 1.26,279s. Alonso jej střídá na čele s časem 1.25,546s. Brzy jej překonává Rosberg a na druhém místě jej doplňuje jeho týmový kolega Hamilton.
Zbývá šest minut a zatím čekáme na časy Red Bullů a také Gutiérreze. Button zajíždí druhý nejrychlejší čas. (Jeho první místo v úvodní části kvalifikace znamená, že McLaren byl letos poprvé nejrychlejší v některé ze tří částí kvalifikace).
Vedení se ujímá Webber s časem 1.25,097s, což ale platí jen do chvíle, než kolo dokončí jeho týmový kolega Vettel s časem 1.24,568s. Na třetí místo se zařazuje Räikkönen, překonává jej Alonso, který na Vettela ztrácí tři desetiny. Na trati jsou všichni kromě Räikkönena a Vettela.
První čtveřice se ale nemění Vettel, Alonso, Webber a Räikkönen. V první desítce je doplňují oba Mercedesy a McLareny plus Massa a Hülkenberg.
Nepostupující: Ricciardo, Di Resta, Sutil, Vergne, Bottas, Gutiérrez.
3.část kvalifikace:
Jako první vůz vyráží na trať Webber, za ním Alonso. Oba na středně-tvrdé sadě pneumatik. Postupně se připojují i další. Vettel vyráží na měkké sadě stejně jako Hamilton. První měřený čas patří Alonsovi a má hodnotu 1.25,826. Webber Španěla pustil před sebe a jeho čas je tak velmi pomalý.
1.24,119s - čas Sebastiana Vettela, který se posouvá do čela. Druhé kolo jeho týmového kolegy Webbera je o desetinu pomalejší. Red Bull rozděluje strategie. Mezitím se na třetí místo posouvá Räikkönen. Nestačil na Webberův čas na středně-tvrdé sadě.
Na trať vyrážejí také McLareny a Mercedesy, které se řadí na druhé a třetí místo. Alonso zkouší, co zvládne na středně-tvrdé sadě stejně jako Webber. Alonso končí devátý, Webber se řadí za Mercedesy. Vettelův čas již nikdo nepřekonal.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.