INDIE - kvalifikace; Sebastian Vettel si v Indii vyjel další pole position. V první řadě jej ale nedoplní jeho týmový kolega, nýbrž Mercedes Nica Rosberga. Chybu udělal hned v úvodu Lotus v případě Grosjeana.
Počasí v Indii je příjemné, smog zmizel a nad okruhem svítí sluníčko. Teplota vzduchu se pohybuje kolem 30°C , tratě má potom 39°C .
Zatímco středně-tvrdá směs pneumatik funguje dobře, s měkkou směsí od Pirelli má řada týmů potíže. Je sice velmi rychlá, ale o to rychleji se ničí. A otázkou dne je - zastaví někdo Sebastiana Vettela?
1.část kvalifikace:
Na konci boxové uličky se rozsvítila zelená a jako první na trať míří Gutiérrez v Sauberu na středně-tvrdé sadě. Po něm na trať míří Rosberg v Mercedesu. Van der Garde je informován, že se změnil směr větru.
Gutiérrezův čas je: 1.27,529s. Na trať vyrazil i Button a oba vozy Force Indie, Toro Rosso a také Hamilton. Christian Horner se zamýšlí nad strategiemi pro závod: "Máme zde sadu, která zvládne jen asi 10 mil a další, které jich zvládne asi 150. To otevírá možnosti pro pár zajímavých otázek pro strategii," komentuje chování pneumatik šéf Red Bullu.
Na trať vyrazili i ostatní piloti. V polovině první části kvalifikace pořadí na čele: Rosberg, Pérez, Räikkönen. Rosberg v čele s časem 1.26,252s. Na trať se zatím nepodíval Vettel, Webber, Grosjean či Alonso.
Alonso a Webber vyrážejí na trať a oba s měkkou sadou pneumatik. Velmi dobrý čas na měkké sadě s hodnoutou 1.26,057s zajel Gutiérrez a ujímá se vedení. Vettel vyjíždí na středně-tvrdé sadě! Alonsův první čas je 1.25,934s, za Španěla se i na středně-tvrdé sadě zařazuje Vettel před svým týmovým kolegou Webberem.
Měřené kolo zajíždí také Grosjean, stačí však jen na 10 místo. Francouz riskuje, vyrazil na středně-tvrdé sadě.
Do konce zbývá minuta a do čela se dostává s časem 1.25,819 dostává Räikkönen, druhý dojíždí Di Resta, kterého brzy překonává Rosberg. Tyto časy brzy překonává Button Webber, Ricciardo, Massa, Hamilton (to je první šestice).
Překvapením je však Grosjean, který na konci kola zajel do boxů a jeho čas nestačil na postup z první části kvalifikace! Potřeboval čisté kolo, aby jeho čas stačil na postup, to se mu ale nepodařilo a nepomohlo mu ani zlepšení podmínek na trati. "Kde jsme?" ptal se poté inženýrů. "P 17," zněla odpověď, které Grosjean nevěřil: "To není možné!" Chyba a risk Lotusu pro něj znamená konec kvalifikace.
Nepostupující: Grosjean, Maldonado, Bianchi, Van der Garde, Pic, Chilton.
2.část kvalifikace:
Na trať vyráží Räikkönen i Alonso a oba Saubery. Připojují se i další, všichni na použité měkké sadě pneumatik. Alonso má problémy s rádiovou komunikací. "Mluvím k tobě, ale nevím, zda mě slyšíš," říká jeho inženýr Andrea Stella.
První čas Räikkönena má hodnotu 1.26,279s. Alonso jej střídá na čele s časem 1.25,546s. Brzy jej překonává Rosberg a na druhém místě jej doplňuje jeho týmový kolega Hamilton.
Zbývá šest minut a zatím čekáme na časy Red Bullů a také Gutiérreze. Button zajíždí druhý nejrychlejší čas. (Jeho první místo v úvodní části kvalifikace znamená, že McLaren byl letos poprvé nejrychlejší v některé ze tří částí kvalifikace).
Vedení se ujímá Webber s časem 1.25,097s, což ale platí jen do chvíle, než kolo dokončí jeho týmový kolega Vettel s časem 1.24,568s. Na třetí místo se zařazuje Räikkönen, překonává jej Alonso, který na Vettela ztrácí tři desetiny. Na trati jsou všichni kromě Räikkönena a Vettela.
První čtveřice se ale nemění Vettel, Alonso, Webber a Räikkönen. V první desítce je doplňují oba Mercedesy a McLareny plus Massa a Hülkenberg.
Nepostupující: Ricciardo, Di Resta, Sutil, Vergne, Bottas, Gutiérrez.
3.část kvalifikace:
Jako první vůz vyráží na trať Webber, za ním Alonso. Oba na středně-tvrdé sadě pneumatik. Postupně se připojují i další. Vettel vyráží na měkké sadě stejně jako Hamilton. První měřený čas patří Alonsovi a má hodnotu 1.25,826. Webber Španěla pustil před sebe a jeho čas je tak velmi pomalý.
1.24,119s - čas Sebastiana Vettela, který se posouvá do čela. Druhé kolo jeho týmového kolegy Webbera je o desetinu pomalejší. Red Bull rozděluje strategie. Mezitím se na třetí místo posouvá Räikkönen. Nestačil na Webberův čas na středně-tvrdé sadě.
Na trať vyrážejí také McLareny a Mercedesy, které se řadí na druhé a třetí místo. Alonso zkouší, co zvládne na středně-tvrdé sadě stejně jako Webber. Alonso končí devátý, Webber se řadí za Mercedesy. Vettelův čas již nikdo nepřekonal.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.