INDIE - 3.trénink; Žádné velké překvapení se během třetího tréninku na Velkou cenu Indie nekonalo. Na čele opět Red Bully. Vettel s pohodlným náskokem.
Indie dnes týmy přivítala s teplotami vzduchu 28°C a tratě 35°C. Nicméně kvůli špatné viditelnosti (smog) byl start třetího tréninku o 15 minut odložen a bude trvat pouze 45 minut místo plánované hodiny.
Pirelli sem přivezlo měkkou a středně-tvrdou sadu pneumatik. Včera dostal Williams druhou pokusu ve výši 60.000 Euro kvůli špatně upevněnému kolu (respektive matice kola) na voze Pastora Maldonada.
Komisaři rozhodli, že start tohoto tréninku bude o dalších 15 minut odložen. Důvodem je stále špatná viditelnost a fakt, že v těchto podmínkách by nemohly vylétnout záchranné vrtulníky. Po malé chvíli však týmy dostaly zprávu, že trénink začne v 11:20 tamního času, tzn. dvacetiminutové odložení.
Je 7:49, motory nastartovány a většina pilotů se již řadí na konec boxové uličky. Mark Webber si vyzkoušel start, zatímco na trať míří Daniel Ricciardo. Za ním vyráží i většina ostatních. Vergne je varován, že na trati bude větší provoz než obyčejně. Na vozech vidíme zatím měkkou sadu pneumatik.
První měřený čas zajíždí Gutiérrez (1:30,709s), do čela se však vzápětí dostává Webber s časem 1.27,879s. Na trať vyrazily i oba vozy Ferrari. Alonso se po dokončení svého prvního kola dostává do čela s časem 1.27,792s. To však platí než doby, než cílovou čárou projíždí Webber. Zlepšují se i ostatní piloti.
Po dvaceti minutách na čele: Webber, Alonso, Massa, Rosberg, Pérez, Bottas, Hülkenberg.
Alonso je informován, že se musejí podívat na zatáčku číslo 15 kvůli nervóznímu chování vozu při brzdění. Vettel na měkké sadě pneumatik zajíždí nejrychlejší čas: 1.25,332s. Simulaci závodu zkouší Ricciardo, dokončil již 10 kol s nejrychlejším časem 1.33,469s.
Hülkenberg v boxech při příjezdu naráží do jednoho z mechaniků, který je ale podle dalších informací v pořádku (vyhledal lékaře a má zlomený palec). Sutil si zatím pochvaluje vyvážení vozu a žádá si měkkou sadu pneumatik. Na čele stále oba Red Bully, za nimi Ferrari a Lotusy.
Mercedes zatím stále nevyzkoušil měkkou sadu, Hamilton i Rosberg se vrací na trať opět na středně-tvrdé. Gutiérrez si vyzkoušel jízdu po dvou kolech (zadních) přes obrubník. Pokračuje v jízdě, auto je dle jeho slov inženýrům v pořádku. "Yeah, ok, vůz je v pořádku, ale... uh. Bylo to dost rychle," komentuje to Mexičan.
Do konce zbývá deset minut a Vettel na čele. Jeho týmový kolega ztrácí více než 0,5s, další v pořadí je Massa, který ztrácí již více než sekundu, překonává jej však Alonso. Ferrari se nyní snaží o simulaci kvalifikace, Alonsovi patří třetí místo.
Red Bull nyní zkouší delší stint a snaží se vyřešit životnost měkké sady pneumatik. Inženýři jsou s Vettelovou rychlostí spokojeni. "To je dost rychlé, myslím, že můžeš zpomalit. Pamatuj, že cílem je čas kolem 32s," je informován Němec. Webber zajíždí do boxů. Na měkké sadě zajel pět kol. Vettel pokračuje, jezdí časy kolem 1,34s a dokončil 10 kol na této sadě pneumatik.
Dva výlety mimo trať si udělal Pastor Maldonado ve Williamsu. Hamilton se musel vyhýbat Lotusu Grosjeana v zatáčce číslo 12. Francouz předtím vyjel mimo trať. Je konec tréninku. Vettel dokončil svůj dlouhý stint na měkké sadě - celkem 15 kol a s časy těsně nad 1,34s.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.