INDIE - 3.trénink; Žádné velké překvapení se během třetího tréninku na Velkou cenu Indie nekonalo. Na čele opět Red Bully. Vettel s pohodlným náskokem.
Indie dnes týmy přivítala s teplotami vzduchu 28°C a tratě 35°C. Nicméně kvůli špatné viditelnosti (smog) byl start třetího tréninku o 15 minut odložen a bude trvat pouze 45 minut místo plánované hodiny.
Pirelli sem přivezlo měkkou a středně-tvrdou sadu pneumatik. Včera dostal Williams druhou pokusu ve výši 60.000 Euro kvůli špatně upevněnému kolu (respektive matice kola) na voze Pastora Maldonada.
Komisaři rozhodli, že start tohoto tréninku bude o dalších 15 minut odložen. Důvodem je stále špatná viditelnost a fakt, že v těchto podmínkách by nemohly vylétnout záchranné vrtulníky. Po malé chvíli však týmy dostaly zprávu, že trénink začne v 11:20 tamního času, tzn. dvacetiminutové odložení.
Je 7:49, motory nastartovány a většina pilotů se již řadí na konec boxové uličky. Mark Webber si vyzkoušel start, zatímco na trať míří Daniel Ricciardo. Za ním vyráží i většina ostatních. Vergne je varován, že na trati bude větší provoz než obyčejně. Na vozech vidíme zatím měkkou sadu pneumatik.
První měřený čas zajíždí Gutiérrez (1:30,709s), do čela se však vzápětí dostává Webber s časem 1.27,879s. Na trať vyrazily i oba vozy Ferrari. Alonso se po dokončení svého prvního kola dostává do čela s časem 1.27,792s. To však platí než doby, než cílovou čárou projíždí Webber. Zlepšují se i ostatní piloti.
Po dvaceti minutách na čele: Webber, Alonso, Massa, Rosberg, Pérez, Bottas, Hülkenberg.
Alonso je informován, že se musejí podívat na zatáčku číslo 15 kvůli nervóznímu chování vozu při brzdění. Vettel na měkké sadě pneumatik zajíždí nejrychlejší čas: 1.25,332s. Simulaci závodu zkouší Ricciardo, dokončil již 10 kol s nejrychlejším časem 1.33,469s.
Hülkenberg v boxech při příjezdu naráží do jednoho z mechaniků, který je ale podle dalších informací v pořádku (vyhledal lékaře a má zlomený palec). Sutil si zatím pochvaluje vyvážení vozu a žádá si měkkou sadu pneumatik. Na čele stále oba Red Bully, za nimi Ferrari a Lotusy.
Mercedes zatím stále nevyzkoušil měkkou sadu, Hamilton i Rosberg se vrací na trať opět na středně-tvrdé. Gutiérrez si vyzkoušel jízdu po dvou kolech (zadních) přes obrubník. Pokračuje v jízdě, auto je dle jeho slov inženýrům v pořádku. "Yeah, ok, vůz je v pořádku, ale... uh. Bylo to dost rychle," komentuje to Mexičan.
Do konce zbývá deset minut a Vettel na čele. Jeho týmový kolega ztrácí více než 0,5s, další v pořadí je Massa, který ztrácí již více než sekundu, překonává jej však Alonso. Ferrari se nyní snaží o simulaci kvalifikace, Alonsovi patří třetí místo.
Red Bull nyní zkouší delší stint a snaží se vyřešit životnost měkké sady pneumatik. Inženýři jsou s Vettelovou rychlostí spokojeni. "To je dost rychlé, myslím, že můžeš zpomalit. Pamatuj, že cílem je čas kolem 32s," je informován Němec. Webber zajíždí do boxů. Na měkké sadě zajel pět kol. Vettel pokračuje, jezdí časy kolem 1,34s a dokončil 10 kol na této sadě pneumatik.
Dva výlety mimo trať si udělal Pastor Maldonado ve Williamsu. Hamilton se musel vyhýbat Lotusu Grosjeana v zatáčce číslo 12. Francouz předtím vyjel mimo trať. Je konec tréninku. Vettel dokončil svůj dlouhý stint na měkké sadě - celkem 15 kol a s časy těsně nad 1,34s.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.