INDIE - 3.trénink; Žádné velké překvapení se během třetího tréninku na Velkou cenu Indie nekonalo. Na čele opět Red Bully. Vettel s pohodlným náskokem.
Indie dnes týmy přivítala s teplotami vzduchu 28°C a tratě 35°C. Nicméně kvůli špatné viditelnosti (smog) byl start třetího tréninku o 15 minut odložen a bude trvat pouze 45 minut místo plánované hodiny.
Pirelli sem přivezlo měkkou a středně-tvrdou sadu pneumatik. Včera dostal Williams druhou pokusu ve výši 60.000 Euro kvůli špatně upevněnému kolu (respektive matice kola) na voze Pastora Maldonada.
Komisaři rozhodli, že start tohoto tréninku bude o dalších 15 minut odložen. Důvodem je stále špatná viditelnost a fakt, že v těchto podmínkách by nemohly vylétnout záchranné vrtulníky. Po malé chvíli však týmy dostaly zprávu, že trénink začne v 11:20 tamního času, tzn. dvacetiminutové odložení.
Je 7:49, motory nastartovány a většina pilotů se již řadí na konec boxové uličky. Mark Webber si vyzkoušel start, zatímco na trať míří Daniel Ricciardo. Za ním vyráží i většina ostatních. Vergne je varován, že na trati bude větší provoz než obyčejně. Na vozech vidíme zatím měkkou sadu pneumatik.
První měřený čas zajíždí Gutiérrez (1:30,709s), do čela se však vzápětí dostává Webber s časem 1.27,879s. Na trať vyrazily i oba vozy Ferrari. Alonso se po dokončení svého prvního kola dostává do čela s časem 1.27,792s. To však platí než doby, než cílovou čárou projíždí Webber. Zlepšují se i ostatní piloti.
Po dvaceti minutách na čele: Webber, Alonso, Massa, Rosberg, Pérez, Bottas, Hülkenberg.
Alonso je informován, že se musejí podívat na zatáčku číslo 15 kvůli nervóznímu chování vozu při brzdění. Vettel na měkké sadě pneumatik zajíždí nejrychlejší čas: 1.25,332s. Simulaci závodu zkouší Ricciardo, dokončil již 10 kol s nejrychlejším časem 1.33,469s.
Hülkenberg v boxech při příjezdu naráží do jednoho z mechaniků, který je ale podle dalších informací v pořádku (vyhledal lékaře a má zlomený palec). Sutil si zatím pochvaluje vyvážení vozu a žádá si měkkou sadu pneumatik. Na čele stále oba Red Bully, za nimi Ferrari a Lotusy.
Mercedes zatím stále nevyzkoušil měkkou sadu, Hamilton i Rosberg se vrací na trať opět na středně-tvrdé. Gutiérrez si vyzkoušel jízdu po dvou kolech (zadních) přes obrubník. Pokračuje v jízdě, auto je dle jeho slov inženýrům v pořádku. "Yeah, ok, vůz je v pořádku, ale... uh. Bylo to dost rychle," komentuje to Mexičan.
Do konce zbývá deset minut a Vettel na čele. Jeho týmový kolega ztrácí více než 0,5s, další v pořadí je Massa, který ztrácí již více než sekundu, překonává jej však Alonso. Ferrari se nyní snaží o simulaci kvalifikace, Alonsovi patří třetí místo.
Red Bull nyní zkouší delší stint a snaží se vyřešit životnost měkké sady pneumatik. Inženýři jsou s Vettelovou rychlostí spokojeni. "To je dost rychlé, myslím, že můžeš zpomalit. Pamatuj, že cílem je čas kolem 32s," je informován Němec. Webber zajíždí do boxů. Na měkké sadě zajel pět kol. Vettel pokračuje, jezdí časy kolem 1,34s a dokončil 10 kol na této sadě pneumatik.
Dva výlety mimo trať si udělal Pastor Maldonado ve Williamsu. Hamilton se musel vyhýbat Lotusu Grosjeana v zatáčce číslo 12. Francouz předtím vyjel mimo trať. Je konec tréninku. Vettel dokončil svůj dlouhý stint na měkké sadě - celkem 15 kol a s časy těsně nad 1,34s.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.