Eric Boullier uvedl, že Romain Grosjean má své místo v sedačce Lotusu jisté a doufá, že jeho týmového kolegu oznámí během následujích dní. Jednání probíhají i s Pastorem Maldonadem. Grosjean se však domnívá, že by pro něj byl nejvhodnějším partnerem Nico Hülkenberg.
Romain Grosjean ještě nemá podepsanou smlouvu pro příští sezonu, šéf Lotusu ale neskrývá spokojenost s jeho výkony. Na tiskové konferenci v Indii Eric Boullier oznámil, že Grosjeanovo angažování je jen otázkou potvrzení, protože smlouva je již připravena. Doufá také, že během následujících dní oznámí jméno druhého pilota.
"Potřebujeme jen jednoho pilota. Romain již má smlouvu a je to jen otázka potvrzení. Po loňské sezoně jsme byli opatrní, ale myslím, že je na cestě k sebejistotě," uvedl.
"Rozhodně jsme spokojeni s jeho výkony od závodu v Německu. Určitě se něco změnilo a on je nyní lepší. Je také pravda, že současná specifikace pneumatik mu vyhovuje lépe než Kimimu, ale ano, jsme rádi, že se zlepšil. Potřebovali jsme to," nechal se slyšet Boullier.
Grosjean dokázal překonat problémy z loňska a hlásí se o pozici týmové jedničky (foto: Lotus F1 Team)
Co se jeho týmového kolegy týče vypadá to, že záleží na penězích. Pokud by dorazily finance od jejich sponzora, společnosti Quantum, sáhl by Lotus po Hülkenbergovi. Pokud ne, je možnou alternativou například Pastor Maldonado či Felipe Massa. Boullier navíc přiznal, že pokud nenajdou za Räikkönena zkušenou náhradu, má šanci i Davide Valsecchi, jejich nynější náhradní pilot a šampion GP2.
Grosjean však prozradil, že by podle něj bylo pro Lotus nejlepší volbou angažování Nica Hülkenberga. "Dobře bychom se doplňovali. Po obtížném začátku odvádí v Sauberu skvělou práci. Ale já nikdy nepochyboval o tom, že to zvládne," okomentoval situaci pro Die Welt Grosjean. Oba se již dobře znají, protože byli týmovými kolegy v F3 v roce 2007. Grosjean tehdy slavil mistrovský titul, Hülkenberg byl třetí.
Lotus se netají tím, že nyní je jejich cílem druhé místo v poháru konstruktérů a výkony jejich vozu zatím v Indii vypadají konkurenceschopně. Grosjean ve druhém tréninku zajel třetí nejrychlejší čas a s vozem je spokojen.
"Byl to dobrý start víkendu. Auto je dobré a zlepšili jej i během dne. Stále se trošku trápím, abych zde našel přilnavost, ale naše rychlost vypadá dobře. Doufám v další dobrý den a dobrý kvalifikační výsledek," a dodal, že udělají co bude v jejich silách, aby se dostali do boje s Red Bully.
Aktualizace:
Později Eric Boullier přinal, že Pastor Maldonado je jedním z hlavních kandidátů pro příští rok. "Ano, jednali jsme s ním, je to pravda. Vyjednávání stále probíhají," uvedl pro Sky Sports. Při rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 však dodal, že jeho preferencí je Nico Hülkenberg.
Byl dotázán, kdo by byl tou nejlepší náhradou za Räikkönena. "Nico Hülkenberg... Strašně rád by jej získal. To je doporučení, které dávám vedení," zněla jeho odpověď.
Díky výkonům nejen z posledních závodů si Hülkenberg jasně říká o sedačku v kvalitním voze (foto: Sauber Motorsport AG)
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.