Eric Boullier uvedl, že Romain Grosjean má své místo v sedačce Lotusu jisté a doufá, že jeho týmového kolegu oznámí během následujích dní. Jednání probíhají i s Pastorem Maldonadem. Grosjean se však domnívá, že by pro něj byl nejvhodnějším partnerem Nico Hülkenberg.
Romain Grosjean ještě nemá podepsanou smlouvu pro příští sezonu, šéf Lotusu ale neskrývá spokojenost s jeho výkony. Na tiskové konferenci v Indii Eric Boullier oznámil, že Grosjeanovo angažování je jen otázkou potvrzení, protože smlouva je již připravena. Doufá také, že během následujících dní oznámí jméno druhého pilota.
"Potřebujeme jen jednoho pilota. Romain již má smlouvu a je to jen otázka potvrzení. Po loňské sezoně jsme byli opatrní, ale myslím, že je na cestě k sebejistotě," uvedl.
"Rozhodně jsme spokojeni s jeho výkony od závodu v Německu. Určitě se něco změnilo a on je nyní lepší. Je také pravda, že současná specifikace pneumatik mu vyhovuje lépe než Kimimu, ale ano, jsme rádi, že se zlepšil. Potřebovali jsme to," nechal se slyšet Boullier.
Grosjean dokázal překonat problémy z loňska a hlásí se o pozici týmové jedničky (foto: Lotus F1 Team)
Co se jeho týmového kolegy týče vypadá to, že záleží na penězích. Pokud by dorazily finance od jejich sponzora, společnosti Quantum, sáhl by Lotus po Hülkenbergovi. Pokud ne, je možnou alternativou například Pastor Maldonado či Felipe Massa. Boullier navíc přiznal, že pokud nenajdou za Räikkönena zkušenou náhradu, má šanci i Davide Valsecchi, jejich nynější náhradní pilot a šampion GP2.
Grosjean však prozradil, že by podle něj bylo pro Lotus nejlepší volbou angažování Nica Hülkenberga. "Dobře bychom se doplňovali. Po obtížném začátku odvádí v Sauberu skvělou práci. Ale já nikdy nepochyboval o tom, že to zvládne," okomentoval situaci pro Die Welt Grosjean. Oba se již dobře znají, protože byli týmovými kolegy v F3 v roce 2007. Grosjean tehdy slavil mistrovský titul, Hülkenberg byl třetí.
Lotus se netají tím, že nyní je jejich cílem druhé místo v poháru konstruktérů a výkony jejich vozu zatím v Indii vypadají konkurenceschopně. Grosjean ve druhém tréninku zajel třetí nejrychlejší čas a s vozem je spokojen.
"Byl to dobrý start víkendu. Auto je dobré a zlepšili jej i během dne. Stále se trošku trápím, abych zde našel přilnavost, ale naše rychlost vypadá dobře. Doufám v další dobrý den a dobrý kvalifikační výsledek," a dodal, že udělají co bude v jejich silách, aby se dostali do boje s Red Bully.
Aktualizace:
Později Eric Boullier přinal, že Pastor Maldonado je jedním z hlavních kandidátů pro příští rok. "Ano, jednali jsme s ním, je to pravda. Vyjednávání stále probíhají," uvedl pro Sky Sports. Při rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 však dodal, že jeho preferencí je Nico Hülkenberg.
Byl dotázán, kdo by byl tou nejlepší náhradou za Räikkönena. "Nico Hülkenberg... Strašně rád by jej získal. To je doporučení, které dávám vedení," zněla jeho odpověď.
Díky výkonům nejen z posledních závodů si Hülkenberg jasně říká o sedačku v kvalitním voze (foto: Sauber Motorsport AG)
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.