Bývalý jezdec F1 Brundle: Co se týče trhu s jezdci v tomto roce, tak s výjimkou špičkových jezdců jsem už dlouho neviděl tolik nejistoty.
Ve čtvrtek se mluvilo o tom, že by se Velká cena Indie nemusela jet. Nepředpokládal jste ale, že by byla zrušená, že ne?
Martin Brundle (MB): „Nemyslím, že by kdokoliv v paddocku hledal v letovém řádu, kdy poletí o něco dřív domů, nebo přímo do Abú Zabí! Po loňském závodě zde bylo 54 podání na soud – systém v Indii je celkem složitý…“
Může o tomto víkendu někdo zabránit Vettelovi ve vítězství?
MB: „Ne, pokud někde někdo nenajde nadbytečnou rychlost. Mark Webber by rád překazil Vettelovi rekord, Sebastian zatím vedl v každém kole, které se v Indii jelo. Vůz se zdá být perfektní jako vždy. Jedině nehoda, kontakt, nebo menší spolehlivost techniky – to jsou faktory, které by ho mohly zastavit na cestě k vítězství a k jeho čtvrtému titulu.“
Jaký je zde v Indii okruh?
MB: „V Indii neexistuje velká motoristická závodní scéna, takže trať nebude v porovnání s loňským závodem výrazně pogumovaná. Ale když někdo vyjede z ideální stopy, musí se vyrovnat se špínou a prachem a pak musí rychle zpátky, jako to bylo v případě Calada v prvním volném tréninku. Jezdci musí být trpěliví. Je to jako závodění na městském okruhu, musíte nechat okruh, aby do Vás vstoupil.“
Lewis Hamilton bude mít ve svém boxu o víkendu svou rodinu. Je jedním z těch pilotů, kterým pomáhá přítomnost příbuzných, je to tak?
MB: „Ano. Lewis má vždy lepší náladu, když má kolem sebe svou rodinu, má ji rád. Zdá se, že když je jeho rodina v jeho blízkosti, podává lepší výkony.“
Byl jste překvapen výběrem Toro Rosso, když tým angažoval Daniila Kvjata vedle Jean-Erica Vergna pro rok 2014?
MB: „Trochu jsem byl překvapen. Myslel jsem si, že angažují da Costu, abych byl upřímný. Pro mladého jezdce je to velká výzva, ale nedomnívám se, že by ho vzali kvůli penězům. Byl přece rychlý v GP3. I Bottas přešel do Formule 1 přímo z GP3, i když s ročním testováním. Räikkönen, Senna i já jsme přišli z Formule 3, takže takový skok je možný. Co se týče trhu s jezdci v tomto roce, tak s výjimkou špičkových jezdců jsem už dlouho neviděl tolik nejistoty. Mnoho zkušených jezdců zatím nemá jisté místo a jejich kariéra ve Formuli 1 v příštím roce není jistá.“
Mluvme třeba o Nicovi Hülkenbergovi. Mnoho lidí si myslelo, že má smlouvu, teď už si to nemyslí. O Massovi se zase říká, že by mohl jít do týmu Williams. Jak to vidíte Vy?
MB: „Nemůžu uvěřit, že by Hülkenberg zůstal bez konkurenceschopného vozu. Nevím, proč ho nevzali do McLarenu, možná plánují o několik sezon dopředu. Týmy to dělají ohledně pilotů, motorů, sponzorů, nemůžu to hodnotit jen ze současného pohledu. Podle mě je Hülkenberg hvězdou a měl by být v co nejlepším monopostu.
Felipe Massa má stále perspektivu několika let ve Formuli 1 před sebou. Dovedu si ho představit ve Williamsu, ale vím, že jedná i s Force India a Lotusem. Tyto dva týmy ale stále zabezpečují svoje rozpočty a finanční příjmy na příští sezonu. To je jeden z důvodů, proč je letos trh s jezdci nepřehledný. Kvůli změnám v pravidlech v roce 2014 se zdá, že nějaké vědomosti a zkušenosti budou pro týmy důležité. Někdo jako Massa, zejména když disponuje nějakými penězi… jenže kde je Maldonado s jeho penězi? A co budou dělat s Bottasem? Příští rok bude pro některé dobré jezdce zklamáním.“
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.