INDIE - 2. TRÉNINK; Red Bull pokračuje v dominantních výkonech poté, co Sebastian Vettel zajel opět nejrychlejší čas před svým týmovým kolegou Markem Webberem.
V 10:30 hod se na Mezinárodním Buddhově okruhu rozsvítila na semaforu zelená a za příznivého počasí s teplotou vzduchu kolem 30 °C a asfaltu 40 °C začal odpolední trénink. Po minutě ticha z garáže jako první vyjel Chilton následovaný dvěma Finy: Bottasem a Räikkönenem.
Piloti se bez rozpaků pustili do měřených kol: Bottas - 1:29,663 min, Räikkönen - 1:28,419 min. Po 12 minutách do čela povyskočil opět Vettel (1:27,059 min), přestože měl problémy s KERSem. Na chvíli jej vystřídali Webber (1:27,011) a o tisícinu rychlejší Rosberg (1:27,010), neradovali se však dlouho a lídr šampionátu předvedl další nejrychlejší kolo - 1:25,720 min.
Räikkönen jako jeden z prvních obul měkkou směs, protože na začátku chyboval, probrzdil svou levou přední pneumatiku a dostal smyk.
Desátý tým letošního šampionátu - Marussia - před začátkem druhého tréninku oznámila, že se ji podařilo zajistit budoucnost F1 poté, co konečně podepsala komerční dohodu s Berniem Ecclestonem. Všech 11 týmy se tedy už zavázalo působit v F1 do konce roku 2020. "Je to něco, co jsme rádi uzavřeli. Sice to trvalo, ale klíčové je, že máme smlouvu a můžeme se těšit na závodění po mnoho dalších let," uvedl sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon.
Kouřící Sergio Pérez (foto: McLaren Mercedes)
V polovině vedl Vettel před 2. Webberem (+ 0,289), 3. Grosjeanem (+ 0,498), 4. Rosbergem (+ 0,860), 5. Massou (+ 0,879), 6. Räikkönenem (+ 0,910), 7. Pérezem (+ 1,135), 8. Buttonem (+ 1,250) a 9. Hamiltonem (+ 1,393).
Hülkenberg v rádiu odmítal změnu nastavení předního křídla, které není fanouškem, a druhou část začal dlouhou jízdou na měkkých pneumatikách. Pochvaloval si však spíše ty tvrdší: "Auto je na tvrdších mega."
Alonso poté předvedl povedený čas 1:26,430 min, který ho dostal na čtvrtou příčku. Stále to však bylo o více než 7 desetin sekundy pomalejší než čas Red Bullu.
Měkká směs na Webberově Red Bullu vypadala po několika kolech dost opotřebovaně, na levé přední pneumatice se objevily puchýře. Zdá se, že vydrží jen pět nebo šest kol a že bychom se v neděli mohli setkat dokonce i s třízastávkovými strategiemi. Podobné problémy měl i Vettel, který před poslední třetinou zajel do boxů znovu pro středně-tvrdou směs.
Ferrari na Red Bull ve druhém tréninku scházelo přes sedm desetin sekundy(foto: Scuderia Ferrari)
Trápili se samozřejmě i jezdci ostatních týmů. Inženýr Pérezovi radil, aby se pokusil na tvrdší směsi vydržet až do konce, protože ta měkčí je velmi "křehká" a rychle opotřebovává.
Po 67 min končí Maldonado u vjezdu do boxové uličky poté, co mu upadla matka kola. Podobný incident se Williamsu přihodil minule v Japonsku, kde nakonec za ulítlé kolo dostal pokutu ve výši 60 000 Euro. Kvůli opakovanému přestupku může britskému týmu hrozit až vyloučení z nedělního závodu.
Po odklizení Williamsu je Räikkönen vybízen aby na to tlačil, dokud to na pneumatikách nebude nebezpečné. Lotus se snaží zjistit, kolik toho měkká směs vydrží. Fin však v poslední zatáčce silně probrzdil. Nejblíže byl Red Bullům nakonec Grosjean, jemuž scházelo půl sekundy. Nejrychlejší čas znovu předvedl Vettel s Webberem.
Není divu, že je šéf rakouského týmu Christian Horner spokojený: "Myslím, že pro nás šlo o pozitivní den. Prošli jsem programem a dobře jsme prozkoumali pneumatiky, takže ano - dobrý den. Je to tady celkem agresivní na levou přední pneumatiku, v závodě tedy budou hrát pneumatiky hlavní roli. Své domácí úkoly jsme však zládli tím, že jsme se podívali na obě směsi, což pomůže strategickým volbám v neděli."
Počet kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Button - 321,7 km/hod; 2. Gutiérrez - 319,6; 3. Di Resta - 319,4; 4. Sutil - 319,3; 5. Vergne - 319,2; 6. Pérez - 318,9; 7. Ricciardo - 317,3; 8. Hülkenberg - 316,2; 9. Hamilton - 315,4; 10. Rosberg - 315,2; 11. Alonso - 314,9; 12. Massa - 313,2... 16. Vettel - 312,2; ... 18. Webber - 311,9; ... 20. Räikkönen - 310,3; 21. Grosjean - 310,2; 22. Maldonado - 310,1.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů (červeně) a skutečných časů (modře)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.