INDIE - 2. TRÉNINK; Red Bull pokračuje v dominantních výkonech poté, co Sebastian Vettel zajel opět nejrychlejší čas před svým týmovým kolegou Markem Webberem.
V 10:30 hod se na Mezinárodním Buddhově okruhu rozsvítila na semaforu zelená a za příznivého počasí s teplotou vzduchu kolem 30 °C a asfaltu 40 °C začal odpolední trénink. Po minutě ticha z garáže jako první vyjel Chilton následovaný dvěma Finy: Bottasem a Räikkönenem.
Piloti se bez rozpaků pustili do měřených kol: Bottas - 1:29,663 min, Räikkönen - 1:28,419 min. Po 12 minutách do čela povyskočil opět Vettel (1:27,059 min), přestože měl problémy s KERSem. Na chvíli jej vystřídali Webber (1:27,011) a o tisícinu rychlejší Rosberg (1:27,010), neradovali se však dlouho a lídr šampionátu předvedl další nejrychlejší kolo - 1:25,720 min.
Räikkönen jako jeden z prvních obul měkkou směs, protože na začátku chyboval, probrzdil svou levou přední pneumatiku a dostal smyk.
Desátý tým letošního šampionátu - Marussia - před začátkem druhého tréninku oznámila, že se ji podařilo zajistit budoucnost F1 poté, co konečně podepsala komerční dohodu s Berniem Ecclestonem. Všech 11 týmy se tedy už zavázalo působit v F1 do konce roku 2020. "Je to něco, co jsme rádi uzavřeli. Sice to trvalo, ale klíčové je, že máme smlouvu a můžeme se těšit na závodění po mnoho dalších let," uvedl sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon.
Kouřící Sergio Pérez (foto: McLaren Mercedes)
V polovině vedl Vettel před 2. Webberem (+ 0,289), 3. Grosjeanem (+ 0,498), 4. Rosbergem (+ 0,860), 5. Massou (+ 0,879), 6. Räikkönenem (+ 0,910), 7. Pérezem (+ 1,135), 8. Buttonem (+ 1,250) a 9. Hamiltonem (+ 1,393).
Hülkenberg v rádiu odmítal změnu nastavení předního křídla, které není fanouškem, a druhou část začal dlouhou jízdou na měkkých pneumatikách. Pochvaloval si však spíše ty tvrdší: "Auto je na tvrdších mega."
Alonso poté předvedl povedený čas 1:26,430 min, který ho dostal na čtvrtou příčku. Stále to však bylo o více než 7 desetin sekundy pomalejší než čas Red Bullu.
Měkká směs na Webberově Red Bullu vypadala po několika kolech dost opotřebovaně, na levé přední pneumatice se objevily puchýře. Zdá se, že vydrží jen pět nebo šest kol a že bychom se v neděli mohli setkat dokonce i s třízastávkovými strategiemi. Podobné problémy měl i Vettel, který před poslední třetinou zajel do boxů znovu pro středně-tvrdou směs.
Ferrari na Red Bull ve druhém tréninku scházelo přes sedm desetin sekundy(foto: Scuderia Ferrari)
Trápili se samozřejmě i jezdci ostatních týmů. Inženýr Pérezovi radil, aby se pokusil na tvrdší směsi vydržet až do konce, protože ta měkčí je velmi "křehká" a rychle opotřebovává.
Po 67 min končí Maldonado u vjezdu do boxové uličky poté, co mu upadla matka kola. Podobný incident se Williamsu přihodil minule v Japonsku, kde nakonec za ulítlé kolo dostal pokutu ve výši 60 000 Euro. Kvůli opakovanému přestupku může britskému týmu hrozit až vyloučení z nedělního závodu.
Po odklizení Williamsu je Räikkönen vybízen aby na to tlačil, dokud to na pneumatikách nebude nebezpečné. Lotus se snaží zjistit, kolik toho měkká směs vydrží. Fin však v poslední zatáčce silně probrzdil. Nejblíže byl Red Bullům nakonec Grosjean, jemuž scházelo půl sekundy. Nejrychlejší čas znovu předvedl Vettel s Webberem.
Není divu, že je šéf rakouského týmu Christian Horner spokojený: "Myslím, že pro nás šlo o pozitivní den. Prošli jsem programem a dobře jsme prozkoumali pneumatiky, takže ano - dobrý den. Je to tady celkem agresivní na levou přední pneumatiku, v závodě tedy budou hrát pneumatiky hlavní roli. Své domácí úkoly jsme však zládli tím, že jsme se podívali na obě směsi, což pomůže strategickým volbám v neděli."
Počet kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Button - 321,7 km/hod; 2. Gutiérrez - 319,6; 3. Di Resta - 319,4; 4. Sutil - 319,3; 5. Vergne - 319,2; 6. Pérez - 318,9; 7. Ricciardo - 317,3; 8. Hülkenberg - 316,2; 9. Hamilton - 315,4; 10. Rosberg - 315,2; 11. Alonso - 314,9; 12. Massa - 313,2... 16. Vettel - 312,2; ... 18. Webber - 311,9; ... 20. Räikkönen - 310,3; 21. Grosjean - 310,2; 22. Maldonado - 310,1.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů (červeně) a skutečných časů (modře)
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.