INDIE - 1. TRÉNINK; Lídr šampionátu Sebastian Vettel s Red Bullem pokračuje v suverénních výkonech. Nejlépe ze všech vykročil i do závodního víkendu na Buddhově mezinárondím okruhu, kde začal nejrychlejším kolem. Těsně za ním skončil jeho týmový kolega Mark Webber.
Pirelli do Indie přivezlo poprvé agresivnější směsi než v předchozích dvou letech: měkkou a středně-tvrdou. První trénink začas za příjemných teplot: vzduch 28 °C a asfalt 34 °C. Zasáhli do něj všichni závodní jezdci s výjimkou Paula di Resty, kterého u Force Indie vystřídal James Calado.
Na zaprášené dráze, která se během roku využívá zřídka, se jako první objevily Williamsy v pořadí Bottas - Maldonado. Během úvodních 13 minut své vozy nainstalovali všichni jezdci a pak se na 10 min rozhostilo ticho - týmy jako obvykle vyčkávají, protože v prvním tréninku mají k dispozici pouze jednu tvrdší směs. Hamilton si ale během úvodního kola poškodil bočnici předního křídla.
Prvního měřeného času jsme se dočkali po 27 min, kdy začal kroužit Pérez s McLarenem: 1:30,953; 1:29,324 a 1:28,207 min. Inženýr však Mexičana rádiem brzdil: "Checo, prosím šetři přední levou pneumatiku."
Jeho týmový kolega Button včera uvedl, že v Indii bude zkoušet radikální nastavení, které by jim mohlo pomoci při vývoji vozu pro sezónu 2014. Na rovinkách byl zatím nejrychlejší - na všech čtyřech měřených místech. Před brzděním do zatáčky č. 4 mu komisaři naměřili 319 km/hod.
Jenson Button v Indii zkouší radikální nastavení, na rovinkách patřil k nejrychlejším(foto: McLaren Mercedes)
V polovině mělo letmá kola na kontě jen 10 pilotů, za Pérezem byli seřazeni Bottas (+ 0,666), 3. Maldonado (+ 1,009), 4. Vergne (+ 1,872), 5. Button (+ 2,440), 6. Ricciardo (+ 2,468), 7. Van der Garde (+ 2,544), 8. Pic (+ 3,960), 9. Chilton (+ 4,025) a 10. Bianchi (+ 5,000 s).
McLaren na čele brzdy překonal Rosberg časy 1:27,937 a 1:27,217 min. Mercedes si uvědomuje, že k poražení Red Bullu by musel být ve všech oblastech perfektní. "Tento okruh se vlastnostmi podobá Koreji - a v Koreji jsme mohli odvést lepší práci, takže doufáme, že tento víkend budeme moci podat po určitých úpravách velmi dobrý výkon. Nedosahujeme výsledků, na které naše auto opravdu má, takže se těšíme, že na ně konečně dosáhneme," řekl Hamilton.
O první příčku se pak začal prát Vettel (1:27,196 a 1:26,683 min) s Rosbergem (1:26,899), na čele se oba Němci několikrát vystřídali.
Kimi Räikkönen v prvním tréninku na středně-tvrdé směsi (foto: Lotus F1 Team)
Alonso měl po ujetí pouhých šesti kol problémy s převodovkou a zmizel v garáži, ze které už nevyjel - Ferrari mu ji před druhým tréninkem bude muset vyměnit. O Vettelovi řekl: "Myslím, že se pokusí vyhrát zbývající čtyři závody. Má na to. My se pokusíme zabojovat o pódia, ale Sebastianův přístup se nezmění."
Maldonado dostal smyk při brzdění do zatáčky č. 6, bez poškození vozu se ale vrací na trať a pokračuje. Ve Venezuele vyšetřují skandál ve financování zahraničních pilotů, Pastor uvedl, že se to ho ani společnosti PDVSA netýká, jde spíše o problém přímo ve vládě. Nad jeho budoucností v F1 však visí otazník, brazilská média včera zveřejnila zprávu, že jej u Williamsu nahradí Felipe Massa.
V závěru se piloti soustředili na opotřebovaných pneumatikách na jízdy s vyšším množstvím paliva, Vettela tak na čele už nikdo nepřekonal. Nejblíže mu byl jeho týmový kolega Webber, Rosberg ztrácel 2 desetiny a Grosjean 3 desetin sekundy.
Sílu Red Bullu dokládá fakt, že Webber zajel v závěru své nejrychlejší kolo na starých pneumatikách - měly za sebou už 15 kol. Nováček Calado byl u Force Indie jen o 7 desetin pomalejší než zkušený Sutil.
Maximální rychlosti: 1. Sutil - 320 km/hod; 2. Button - 319; 3. Pérez - 319; 4. Gutiérrez - 318; 5. Calado - 318; 6. Hülkenberg - 318.
Přehled všech časů: zde (PDF)
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.