Prezident Ferrari slíbil, že jeho tým bude bojovat až do "hořkého konce" letošního šampionátu.
Zatímco loni se rozhodlo až v posledním závodě a Fernando Alonso se Sebastianem Vettelem boj o titul prohrál o pouhé tři body, letošní šampionát je v podstatě rozhodnutý: úřadující mistr světa má totiž před druhým Španělem čtyři závody před koncem náskok 90 bodů. Jezdci Red Bullu bude v neděli stačit pátá příčka na to, aby si bez ohledu na výsledky svých soupeřů zajistil čtvrtý titul.
Montezemolo však zdůrazňuje potřebu uhájit druhé místo v šampionátu konstruktérů před Mercedesem a Lotusem. Proto říká, že jeho tým v závěru sezóny nepoleví, byť na Red Bull již mít nebudou.
"Musíme bojovat až do hořkého konce tohoto šampionátu, který mě zklamal a se kterým není nikdo z nás spokojený. Budeme bojovat, abychom se pokusili přivézt druhé místo, jež prokáže, že Ferrari zůstává v pořadí vysoko, společně s nejlepšími. Myslím si, že nyní se na to všichni soustředí," cituje Montezemola italská tisková gentura AGI.
Luca di Montezemolo je letošními výkony Ferrari zklamaný, v závěru sezóny zdůrazňuje nutnost uhájit druhou příčku v šampionátu (foto: Scuderia Ferrari)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.