Tým Red Bull navíc podle něj nedělá větší chyby a mechanici odvádějí skvělou práci.
Je známo, že Sebastian Vettel si může už tuto neděli vybojovat svůj čtvrtý titul mistra světa. Souboj o titul v Poháru konstruktérů bude teoreticky pokračovat, ale málokdo pochybuje, že si Red Bull ohlídá prvenství i mezi týmy. Podle odborného poradce Red Bullu pro motorsport Helmuta Marka tkví úspěchy týmu i v tom, že jeho soupeřům často chybí vyrovnanost výkonů.
„Našim soupeřům chybí vyrovnanost sportovní formy: jednou je silný Mercedes, jednou Ferrari, jindy zase Lotus. Kdyby tyto týmy podávaly stále stejné výkony na vysoké úrovni, nemohli bychom dominovat takovým způsobem, jak je tomu letos.
Náš vůz není o tolik vpředu před ostatními, jak by se mohlo zdát. My jsme jen odstranili své nedostatky: tým se nedopouští významných chyb v nastavení vozu a v závodní strategii, mechanici skvěle zvládají zastávky v boxech. "
Red Bull slavil v Japonsku double (foto: Red Bull Racing)
"Když se v pátek objeví problémy, zpravidla jsou vyřešeny už v průběhu třetího volného tréninku – to je náš nový výsledek práce. Dříve jsme řešili špatné nastavení vozu celý víkend, v současnosti jsme schopni všechno korigovat velmi rychle, jestli nějaké řešení nefunguje podle představ,“ uvádí Marko.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.