Podle šéfky týmu Sauber se Formule 1 nedokázala v Indii vhodným způsobem prosadit.
Šéfka týmu Sauber Moniša Kaltenbornová (narozená v Indii) se domnívá, že pro Velkou cenu Indie bude velmi těžké dostat se znovu do kalendáře Formule 1 v roce 2015. V příštím roce se nepojede a v roce 2015 se má jet na začátku sezony. Uspořádat dva závody Formule 1 v zemi, jakou je Indie, v průběhu šesti měsíců, je v podstatě nemyslitelné. Podle Kaltebornové existují ale i jiné problémy, například popularita Formule 1 v Indii.
„Domnívám se, že je těžké se vrátit, když jednou vystoupíte, zejména když se nepodařilo prosadit v zemi tento sport. V prvním roce těžila Formule 1 z nováčkovského efektu, kromě závodu se organizovalo mnoho věcí. Připravilo se mnoho reportáží v místě závodu, nebylo to jen o vysvětlování veřejnosti, že Formule 1 je soutěž jedenácti týmů, která přitahuje slavné osobnosti světa.
Lidem v Indii bylo vysvětleno, které týmy soutěží mezi sebou, proč jsou pneumatiky tolik důležité, silné a slabé stránky každého týmu. Byla to před prvním závodem v zemi didaktická mediální kampaň. Ve druhém roce se už na ni nekladl takový důraz. Lidi už nezajímal sport, ale jiné problémy – daně a všechny problémy, které přináší běžný život.
Domnívám se, že teď je Formule 1 v Indii tak trochu v zapomnění. Když všichni vědí, že v příštím roce se závod nepojede, upadá zájem o věc.“
Kaltenbornová vidí chybu i v nedostatečném marketingu, Formule 1 se nedokázala v nové zemi prodat a získat si nové fanoušky.
„Problémem je, že jsme se nebyli schopni v této zemi prodat správným způsobem. Nepřesvědčili jsme dostatečné množství indických podnikatelů. Indické firmy, které se angažují ve Formuli 1, můžete spočítat na prstech jedné ruky. Všichni ve Formuli 1 jsme zodpovědní za tento neúspěch.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.