Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale hovoří o testování turbomotoru Hondy na dynamometru - podle něj jde pouze o počátek společné tvrdé práce.
Stáj z Wokingu již v květnu potvrdila uzavření technologického partnerství s Hondou, od které bude od roku 2015 odebírat pohonné jednotky. V roce 2014 se však soustředit ještě na spolupráci s Mercedesem, s nímž vstoupí do nové turboéry.
Honda minulý týden zveřejnila zvuk svého motoru, což pro Neala bylo zážitkem: "Je to vždy příjemné, když slyšíte nastartování nového motoru - je to skvělým okamžikem pro celou organizaci, momentem satisfakce pro všechny."
"Honda udělala vše pro to, aby byla schopna postavit prvním motor, dala ho dohromady a zprovoznila. Je to trochu jako - pokud použiji srovnání s těhotenstvím - když se soustředíte na prvních devět měsíců a pak si uvědomíte, že teprve potom začíná tvrdá práce," pokračuje Neale v telekonferenčním rozhovoru s novináři.
Zvuk nového turbomotoru Hondy (zdroj: Honda/Youtube)
"I když máme něco, co už funguje, neděláme si iluze o tom, kolik práce musíme společně udělat, abychom byli schopni vyvinout konkurenceschopnou pohonnou jednotku, pokud jde o motor, ERS systéme, bateriovou technologii a veškeré s tím spojené systémy. Obzvlášť pro nás, pro McLaren, to je hodně ambiciózní projekt, protože to musíme během dvou let udělat dvakrát. Ale opravdu jsme tím nadšeni."
V této části roku, když už zbývá jen děsivý počet týdnů do jeho konce, se všechny ruce soustředí na spolupráci s Mercedesem a integraci toho motoru, na vývoj našeho paliva a lubrikačního programu s Exxon Mobil, abychom do začátku příštího roku dokázali dát dohromady výkonný a spolehlivý balík," popisuje generální ředitel McLarenu čilý ruch v jejich továrně.
McLaren čekají v příštích dvou letech dvě velké změny na poli pohonných jednotek(foto: McLaren Mercedes)
Na závěr se dotkl také příchodu nové posily - šéfa aerodynamiky Red Bullu Petera Prodromoua: "Peter je skvělý kluk, je klíčovou součástí jejich organizace. Nevidím ze strany Red Bullu žádný důvod, proč by jej měli uvolnit dříve."
"Byli bychom rádi, kdyby začal s první věcí už zítra ráno, avšak plně respektujeme pozici Red Bullu, jak to obvykle děláme, když získáváme někoho z jiné organizace. Peter je momentálně klíčovou součástí jejich činností a my se těšíme na to, až ho zde přivítáme.
Kdo ví, co se za ten rok stane, načasování však je na Red Bullu. Rozhodnutí je na nich, nikoliv na McLarenu," dodává Neale.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.