Nový technický ředitel Ferrari, James Allison, má jasný cíl - chce od týmu během posledních čtyř závodů letošní sezony vidět zlepšení.
Loni Fernando Alonso ve Ferrari bojoval o titul mistra světa až do posledního závodu v Brazílii. Letos má cestu k titulu Sebastian Vettel méně krkolomnou. Ačkoliv jej Fernando Alonso jako jediný teoreticky ještě může překonat, forma Ferrari tomu neodpovídá a všichni se již připravují na další mistrovské oslavy u Red Bullu. K zisku čtvrtého titulu v řadě stačí Vettelovi dojet v příštím závodě v Indii pátý.
Ani tak však u Ferrari nezahálejí a hodlají bránit svou druhou pozici v poháru konstruktérů. Současné výkony rudých vozů se nelíbí ani Jamesi Allisonovi, který chce vidět zlepšení.
"Závod v Koreji a Japonsku byl pro nás zklamáním, protože náš vůz nevyhrál a nebyl vpředu, a to není stav, ve kterém bychom se měli nacházet. Přesto tým fungoval velmi dobře, máme chytré lidi a piloty, kteří dokážou dojet na dobrých pozicích. Ale tyto výsledky nejsou tím, co chceme, takže se v následujících závodech musíme zlepšit," konstatuje Allison.
Allison se do Maranella vrátil po devíti letech, které strávil u Lotusu/Renaultu a prozradil, že má z návratu smíšené pocity. "Cítím nadšení, ale také hodně nostalgie, protože je to tým, na který mám hodně šťastných vzpomínek," vybavuje si s úsměvem vítězství z let 2000-2004.
Fernando Alonso dojel v posledním závodě v Suzuce čtvrtý a Sebastian Vettel opět vyhrál(foto: Scuderia Ferrari)
"Nostalgie, nadšení a také radost, že vidím tolik tváří z dřívějška. Nejvíce ze všeho však cítím odhodlání, abych sehrál svou úlohu při návratu k vítězství s tímto týmem."
Dodal také, že ačkoliv je tým nyní větší a komplexnější, jeho charakter a emoce jsou stále stejné, jaké si pamatuje ze svého dřívějšího působení. "Je to zřetelné, jakmile projdete dveřmi. A také cítíte ten hlad po vítězství," uvedl na oficiálních stránkách Ferrari.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.