Pastor Maldonado popírá třenice uvnitř Williamsu, kterému se letos podařilo zatím získat pouze jediný bod. Venezuelan tvrdí, že v F1 bude závodit i příští rok.
Pilot Williamsu popírá, že by jednání o jeho pokračování u současného zaměstnavatele byla složitá. Jeho kariéru v F1 sponzoruje ropná společnost PDVSA, podle smlouvy by měl v Grove působit ještě minimálně dva roky.
V médiích se objevily zprávy o jeho jednáních s Lotusem, peníze PDVSA by však musely kvůli neprůstřelné smlouvě zůstat u Williamsu - pokud by zástupci státního venezuelského podniku tým finančně neodškodnili. Pastor by bez peněz totiž pro Lotus příliš atraktivní nebyl.
O víkendu navíc přišla z Venezuely pro sportovce špatná zpráva - tamní vláda kvůli korupčnímu skandálu totiž zmrazila platby svým pilotům, kteří závodí různě ve světě ve světě. Jezdec Indycar EJ Viso kvůli tomu údajně přišel o finále ve Fontaně, nakonec se však ukázalo, že byl v nemocnici.
Pastor Maldonado včera na Twitteru, kde ho sleduje 550 tisíc fanoušků, uvedl, že v roce 2014 v F1 chybět nebude: "V příští sezóně budu ve Formuli 1 hrdě reprezentovat Venezuelu. Snad vám brzy přinesu dobrou zprávu."
Sobre mi futuro! estaré en F1 la próxima temporada representado orgullosamente a Venezuela, esperemos buenas noticias pronto.
— Pastor Maldonado (@Pastormaldo) October 20, 2013
Pilot Williamsu také popírá, že by to mezi ním a členy týmu vřelo: "Mezi pilotem a týmem panuje dobrý vztah. Pracujeme ve dne v noci na tom, abychom zlepšili naši výkonnost i výsledky."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.