Tým z Maranella překonal předchozí rekord Red Bullu.
Hranice dvou sekund pro zastávku v boxech byla zdolána. Rekord Red Bullu z Malajsie, kde byla vyměněna všechna kola na voze Marka Webbera za 2,05 sekundy, byl překonán v průběhu Velké ceny Japonska. Tým Ferrari oznámil, že jeho mechanici dosáhli čas 1,95 sekundy.
„Zastávka Fernanda Alonsa v boxech s časem 1,95 sekundy byla excelentní,“ vyhlásil Diego Ioverno, zodpovědný u Ferrari za operace na trati. „Absolvovat deset zastávek v boxech v časech pod 2,5 sekundy vyžaduje konstantní výkony mechaniků. Když je navíc sezona tak těžká, jakou právě prožíváme my, je takový výsledek dobrý pro zvednutí morálky v týmu.“
Tak rychlá zastávka v boxech je až těžko uvěřitelná, když si musíme uvědomit, kolik úkonů musí být synchronizováno na setinu sekundy přesně. „Nejdůležitější je schopnost všechno pravidelně opakovat na vysoké úrovni.
Dosáhnout rekord je samozřejmě skvělé, náš tým ale preferuje konstantní rychlost. Musíme chápat mechaniky jako lidi, kteří zabezpečují náš cíl – zastávka bez chyby je normou. Jediná malá chybička, která Vás stojí ztrátu cíle, v našem případě ztrátu pozice v závodě, a cítíte se jako uprostřed cyklonu.“
Ferrari má na svém kontě i další dobrý statistický výkon. „Naštěstí pro nás jde letos v boxech všechno dobře. Po patnácti závodech jsme v průměru nejrychlejší ze všech týmů.“ Nebylo to ale vždy pravidlem. „V první části roku 2011 jsme nebyli tak rychlí, ale na průměr to stačilo. Později jsme získali víc zkušeností a inženýři zjednodušili nebo vylepšili několik věcí.
V roce 2011 byl dobrý čas zastávky v boxech pod 3,5 sekundy, výjimečně pod 3 sekundy. V roce 2012 průměr klesl na 2,8 sekundy, výjimečným výkonem byly 2,4 sekundy. V současnosti je průměr 2,48 sekundy. Myslím, že se blížíme k limitu. Výjimečný čas 1,95 sekundy ze Suzuky nebylo lehké dosáhnout při pravidlech, které se určitou dobu neměnily.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.