Kevin Magnussen z programu McLarenu pro mladé piloty ovládl sérii Formula Renault 3.5, když vyhrál oba víkendové závody v Barceloně.
Ve Španělsku se o víkendu jely poslední dva závody této formulové série. V tom sobotním zvítězil mladý Dán systémem start - cíl, další jezdec z výchovného programu McLarenu - Stoffel Vandoorne, který jej jako jediný mohl ještě ohrozit, skončil třetí.
V neděli získal Magnussen v kvalifikaci své 8. pole position sezóny, čímž vyrovnal rekord Daniela Ricciarda z roku 2010. Vandoorne si oproti sobotě na startu o dvě místa polepšil a stál v první řadě hned vedle něj.
Kevin si po prvních zastávkách vybudoval před Stoffelem náskok, ten za sebou udržel Willa Stevense, a proto mohl na pódiu i on slavit druhý den po sobě. Celkově třetí v šampionátu skončil Antonio Felix da Costa, jenž bude možná příští rok jezdit (minimálně) páteční tréninky za Toro Rosso, Sergej Sirotkin ze Sauberu obsadil až devátou příčku a letošní sezónu označil za nejhorší ve své dosavadní kariéře.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh o svých pilotech soutěžících ve Formuli Renault 3.5 prohlásil, že oba mají na to, aby mohli závodit v F1, kde jim hledá místo. Magnussen patří ke kandidátům na závodní místo u Marussie příští rok.
Další důvod k oslavě měl McLaren také ve Formuli Renault 2.0, kde zvítězil také jejich pilot - Nyck de Vries. V šampionátu mu patří pátá příčka.
Kevin Magnussen o víkendu posílil své šance na místo v F1 příští rok (foto: Renault Sport F1)
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.