Mercees slibuje, že McLarenu nebude příští rok dodávat podřadnější motory. Svému dlouholetému partnerovi, který od roku 2015 přejde k Hondě, hodlá poskytovat stejné specifikace pohonných jednotek jako svému závodnímu týmu.
Příští rok dojde v F1 na poli motorů k velké změně, když současné atmosférické 2,4litrové osmiválce nahradí 1,6litrová turba s pokročilými systémy pro rekuperaci energie. McLaren bude odebírat pohonné jednotky Mercedesu, ale pak po 19 letech partnerství přejde k Hondě, která se vrátí do F1 a která si pro své evropské sídlo vybrala Milton Keynes, kde má továrnu Red Bull.
Někteří se obávají toho, že se německý tým se bude snažit McLarenu kvůli rozchodu znepříjemnit život. Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff ale popírá, že by chtěli s týmem z Wokingu jednat jinak než doposud: "McLaren je zákazník a nás s ním spojuje dlouhá historie, takže z pohledu Mercedesu uděláme vše pro jejich podporu."
"Žijeme v moderní době, takže neexistuje nic jako odlišné specifikaci [motorů] - ty ostatně pravidly stejně nejsou povoleny. Podpora Mercedesu pro ně bude stejná jako pro kohokoliv jiného," slibuje Wolff.
(ilustrační foto: Daimler AG)
Tomu věří i generální ředitel McLarenu Jonathan Neale: "S Mercedesem jsem spolupracoval dlouhou dobu a znám ten tým [v Brixworthu]. Myslím, že když máte omezený počet motorů - doby šesti pohonných jednotek na víkend jsou dávno pryč - jen pět na celý rok, pak to znamená, že při výrobě musí být vše stejné, abyste dostávali špičkovou kvalitu. Nemohou mít model A, model B a model C."
"Zda si myslím, že pokud by jeden byl na dynamometru lepší, že by putoval jediným směrem? Myslím, že ano, ale to se bude odehrávat v tajnosti. Parita je něčím, co Mercedesu dodává kvalitu a značce pověst, kterou chtějí, takže se o to nebojím.
Pokud jde o služby, které budeme dostávat, pak nám určitě neodhalí tolik interních záležitostí o tom, co se děje. Ale o kvalitu týmu v garáži či o podporu z Brixworthu si nedělám starosti," dodává generální ředitel McLarenu.
Audio: Poslechněte si zvuk nového V6 turbomotoru Hondy (zdroj: Honda/Youtube)
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.