Mercees slibuje, že McLarenu nebude příští rok dodávat podřadnější motory. Svému dlouholetému partnerovi, který od roku 2015 přejde k Hondě, hodlá poskytovat stejné specifikace pohonných jednotek jako svému závodnímu týmu.
Příští rok dojde v F1 na poli motorů k velké změně, když současné atmosférické 2,4litrové osmiválce nahradí 1,6litrová turba s pokročilými systémy pro rekuperaci energie. McLaren bude odebírat pohonné jednotky Mercedesu, ale pak po 19 letech partnerství přejde k Hondě, která se vrátí do F1 a která si pro své evropské sídlo vybrala Milton Keynes, kde má továrnu Red Bull.
Někteří se obávají toho, že se německý tým se bude snažit McLarenu kvůli rozchodu znepříjemnit život. Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff ale popírá, že by chtěli s týmem z Wokingu jednat jinak než doposud: "McLaren je zákazník a nás s ním spojuje dlouhá historie, takže z pohledu Mercedesu uděláme vše pro jejich podporu."
"Žijeme v moderní době, takže neexistuje nic jako odlišné specifikaci [motorů] - ty ostatně pravidly stejně nejsou povoleny. Podpora Mercedesu pro ně bude stejná jako pro kohokoliv jiného," slibuje Wolff.
(ilustrační foto: Daimler AG)
Tomu věří i generální ředitel McLarenu Jonathan Neale: "S Mercedesem jsem spolupracoval dlouhou dobu a znám ten tým [v Brixworthu]. Myslím, že když máte omezený počet motorů - doby šesti pohonných jednotek na víkend jsou dávno pryč - jen pět na celý rok, pak to znamená, že při výrobě musí být vše stejné, abyste dostávali špičkovou kvalitu. Nemohou mít model A, model B a model C."
"Zda si myslím, že pokud by jeden byl na dynamometru lepší, že by putoval jediným směrem? Myslím, že ano, ale to se bude odehrávat v tajnosti. Parita je něčím, co Mercedesu dodává kvalitu a značce pověst, kterou chtějí, takže se o to nebojím.
Pokud jde o služby, které budeme dostávat, pak nám určitě neodhalí tolik interních záležitostí o tom, co se děje. Ale o kvalitu týmu v garáži či o podporu z Brixworthu si nedělám starosti," dodává generální ředitel McLarenu.
Audio: Poslechněte si zvuk nového V6 turbomotoru Hondy (zdroj: Honda/Youtube)
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.