Marussia přiznává, že Kevin Magnussen figuruje na jejím seznamu kandidátů na místo závodního pilota pro sezónu 2014.
Mladý Dán je členem programu McLarenu pro mladé jezdce a v letošní sezóně Formule Renault 3.5 bojuje o zisk titulu. Šéf stáje Martin Whitmarsh by mu rád sehnal místo v F1 pro příští rok, ve hře je proto Marussia, která s má s Wokingem uzavřenou smlouvu na technické partnerství.
"Stejně jako kterýkoliv jiný tým, jenž nepotvrdil své piloty, máme několik možností. Kevin samozřejmě při testech zapůsobil, a jakožto tým, který pomáhá mladým jezdcům do Formule 1, jej máme v hledáčku," přiznává sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon.
"Existují však tři či čtyři piloti s dobrým potenciálem na vstup do F1, a my s několika z nich společně s ostatními týmy jednáme," pokračuje. Marussia již potvrdila pro příští rok Julese Bianchiho, křeslo se tedy třese pod Maxem Chiltonem.
"Max je určitě možností, protože po jezdecké stránce odvádí opravdu dobrou práci. V několika oblastech dosáhl pokroku a stal se nedílnou součástí týmu. Opravdu bychom kvůli velké technické změně rádi zachovali pro příští rok kontinuitu.
Pokud se rozhodneme podržet si současnou sestavu, bylo by to poprvé, co bychom šli do nové sezóny se dvěma piloty, kteří by už měli nějaké zkušenosti, což by bylo plus. Momentálně nejsme v nějakém spěchu. Vedeme rozhovory, které jsou v této fázi obvyklé," pokračuje Lowdon.
Marussia je s výkony Maxe Chiltona spokojená, přestože jej Jules Bianchi jasně předčí(foto: Marussia F1 Team)
Chilton má s Bianchim nelichotivou kvalifikační bilanci 1:13. Co na to říká sportovní ředitel Marussie? "Každá kvalifikace má nějaký příběh, nějaké důvody. Jules má o něco více zkušeností, ale Max ukázal, že se dokáže učit tam, kde je Jules rychlý. Ve volných trénincích po jezdcích chceme často různé věci, takže výsledkové listiny by vypadaly úplně jinak.
Klíčové z našeho pohledu je to, aby se oba piloti, které známe a víme, že jde o jejich první rok v F1, zlepšovali. Jde o to, zda jste spokojeni s tempem pokroku a jeho formou. Řekl bych, že jsme s oběma jezdci velmi spokojeni," dodává Lowdon.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.