Giedo van der Garde věří, že k poražení Marussie a obsazení 10. místa v šampionátu konstruktérů bude jeho tým potřebovat notnou dávku štěstí.
Aby se mu to podařilo, musel by jeden z pilotů Caterhamu dojet ve zbývajících čtyřech velkých cenách na 13. místě - jako se to povedlo Julesovi Bianchimu v Malajsii. Marussia měla na začátku sezóny navrch, když v pěti z prvních sedmi závodů skončila před svým soupeřem. Od Velké ceny Británie ale lepších výsledků dosahují zelené vozy.
"Museli bychom mít štěstí. Samozřejmě, že můžeme zkoušet odlišné strategie nebo trochu v některém závodě zaprší, což by nám mohlo hodně pomoci, protože takové podmínky našemu autu sedí, ale kromě toho to bude čistě o štěstí," říká Van der Garde pro Autosport.
"Byli jsme tak blízko v Maďarsku či v Koreji, kde jsme skončili 14., ale pokaždé nám jedna příčka chyběla. Vše, co můžeme dělat, je dojíždět před nimi a čekat. Příležitost se v závěru šampionátu naskytne, protože kluci tvrdě bojují a hodně se jich může dopustit chyby."
"Zůstáváme tedy klidní, nebudeme dělat chyby a uvidíme, jak to s námi dopadne. Abych byl upřímný, tak desáté místo si zasloužíme," myslí si holandský jezdec.
Caterham ani Marussia dosud nezískali ani bod, proto o jejich konečném umístění rozhoduje to nejlepší dosažené umístění v závodech, popřípadě to, kolikrát ho dosáhli.
Dosavadní výsledky v sezóně 2013:
Místo Caterham Marussia 13. 0 x 1 x 14. 3 x 1 x 15. 5 x 2 x
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.