Giedo van der Garde věří, že k poražení Marussie a obsazení 10. místa v šampionátu konstruktérů bude jeho tým potřebovat notnou dávku štěstí.
Aby se mu to podařilo, musel by jeden z pilotů Caterhamu dojet ve zbývajících čtyřech velkých cenách na 13. místě - jako se to povedlo Julesovi Bianchimu v Malajsii. Marussia měla na začátku sezóny navrch, když v pěti z prvních sedmi závodů skončila před svým soupeřem. Od Velké ceny Británie ale lepších výsledků dosahují zelené vozy.
"Museli bychom mít štěstí. Samozřejmě, že můžeme zkoušet odlišné strategie nebo trochu v některém závodě zaprší, což by nám mohlo hodně pomoci, protože takové podmínky našemu autu sedí, ale kromě toho to bude čistě o štěstí," říká Van der Garde pro Autosport.
"Byli jsme tak blízko v Maďarsku či v Koreji, kde jsme skončili 14., ale pokaždé nám jedna příčka chyběla. Vše, co můžeme dělat, je dojíždět před nimi a čekat. Příležitost se v závěru šampionátu naskytne, protože kluci tvrdě bojují a hodně se jich může dopustit chyby."
"Zůstáváme tedy klidní, nebudeme dělat chyby a uvidíme, jak to s námi dopadne. Abych byl upřímný, tak desáté místo si zasloužíme," myslí si holandský jezdec.
Caterham ani Marussia dosud nezískali ani bod, proto o jejich konečném umístění rozhoduje to nejlepší dosažené umístění v závodech, popřípadě to, kolikrát ho dosáhli.
Dosavadní výsledky v sezóně 2013:
Místo Caterham Marussia 13. 0 x 1 x 14. 3 x 1 x 15. 5 x 2 x
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.