Dle některých medií by měl být Nico Hülkenberg jen několik málo hodin před podpisem smlouvy s Lotusem pro rok 2014.
Nico Hülkenberg má zřejmě nejlepší šanci stát se následovníkem Kimiho Räikkönena u Lotusu. Dle Bildu by měl být aktutální jezdec týmu Sauber jen těsně před podpisem smlouvy s týmem z Enstone. Dle některých zvěstí by mělo k potvrzení kontraktu dojít již zítra. Nico by se tak pro rok 2014 stal týmovým kolegou Romaina Grosjeana.
Už o víkendu v Japonsku šéf týmu, Eric Boullier, potvrdil, že je Hülkenberg největším favoritem na volné místo v jeho týmu. "Rád bych měl Nica zavázaného." O tom, že by tato zpráva nemusela být jen výstřelem do tmy, svědčí i to, že se o jeho přestupu spekuluje již týdny.
Manažer Hülkenberga, Werner Heinz, však v pondělí zdůraznil, že ještě nic není podepsáno. "Třídíme další možnosti. Jeho karty se díky dobrým výsledkům určitě nezhoršily. Nedělám si obavy a jsem pevně přesvědčen o tom, že Nico bude v F1 jezdit i nadále."
Bild přidal ještě jednu spekulaci. Dle jeho zpráv by se mohlo počkat až na oficiální oznámení o majetkovém vstupu společnosti Quantum Motorsports do týmu. Za touto firmou by dle Němců měl stát sám brunejský sultán, který by chtěl navýšit roční rozpočet týmu až na 200 milionů Eur.
To ovšem potvrdit nemůžeme, Bild často přijde s hodně kuriozními scénáři, avšak několikrát se již stalo, že měl pravdu. Obrázek o situaci si tak musí udělat každý sám... Jisté je to, že pokud Hülkenberg do Lotusu přestoupí, tak by to pro něj byl po Williamsu, Force Indii a Sauberu již čtvrtý tým během pěti let.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.