Lotus už dlouho hledá svého nového velkého sponzora. Zdá se, že dohoda s Quantum Motorsports Ltd. a příliv velkého balíku peněz je na spadnutí.
Již v červnu přitom oznámil, že Infinity Racing Partners Ltd. odkoupí 35 % týmu. Nový partner se ale kvůli možným komplikacím a záměnám s Infiniti, sponzorem Red Bullu, rozhodl přejmenovat na Quantum Motorsport Ltd. To naznačuje, že dohoda bude po čtyřech měsících čekání brzy dokončená.
Pro Lotus čekající na peníze to je dobrou zprávou. Zdá se, že průtahy způsobily i různé potíže vznikající při mezinárodních převodech takového objemu financí (podle Bildu 200 mil. Euro), což v těchto dnech není vždy jednoduché.
Hovoří se o tom, že až peníze dorazí, bude Lotus nejen bez dluhů, ale navíc bude díky společnostem spojeným s novým sponzorem finančně zajištěn i na několik let dopředu. Podobně je na tom i Toro Rosso po spojení s Aabarem.
Otázkou ale zůstává, zda s touto výhodnou smlouvou nesouvisí i předání řízení novým investorům, tak jako je tomu zřejmě u zmíněného Toro Rosso. Možná toho využije současný majitel Genii k tomu, aby po finančně náročném období z F1 vycouval.
Podle britského novináře Johna Sawarda nebude překvapením, pokud se Genii se svými majiteli Ericem Luxem a Gerardem Lopezem v následujících měsících vytratí. Přestože mají v motorsportu zalíbení, závodní tým Renaultu v roce 2009 převzali téměř zadarmo s jasným účelem - na své další investici vydělat. Ty by jim mohlo vyjít - po vstupu Quantumu sice dojde k vyrovnání dluhu, ale stále jim zůstanou akcie, které mohou prodat.
Po sezóně stáj z Enstone opouští Kimi Räikkönen, kterému v šampionátu patří třetí místo(foto: Lotus F1 Team)
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.