Ferrari jde do posledních čtyř závodů letošní sezóny s maximálním odhodláním. Podle jejího prezidenta Lucy di Montezemola se už nevěnují pouze roku 2014, ale udělají vše pro to, aby uhájili druhé příčky v šampionátech.
Scuderia je v šampionátu s 297 body druhá s velkou ztrátou na Red Bull, který má bodů 445. Na druhý Mercedes má ale náskok pouhých 10 a na čtvrtý Lotus 34 bodů. Ve zbývající části sezóny tedy má o co hrát, stejně jako Fernando Alonso, který mezi jezdci okupuje druhou příčku. Od Kimiho Räikkönena z Lotusu jej dělí 30 bodů.
Prezident Ferrari popírá problémy a to, že by v Maranellu letošní sezónu již odepsali: "Čtu o našich předpokládaných bolestech nebo o tom, že se tým soustředí pouze na rok 2014. Takové věci nechci vůbec slyšet: zbývají čtyři závody, to kterých pošleme Ferrari, která budou bojovat o pódia s maximálním odhodláním pilotů a celého týmu."
"Co se týče příští sezóny, bude dostatek času o ní hovořit. Ve skutečnosti jsem potěšen tím, že skupina vyčleněná pro tento úkol pracuje velmi tvrdě a s maximálním soustředěním. Každý si uvědomuje, co musí udělat," dodává Montezemolo.
Fernando Alonso po předjetí svého týmového kolegy Felipeho Massy (foto: Scuderia Ferrari)
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.