Šéf Lotusu Eric Boullier si brousí zuby na soupeře před sebou v poháru šampionátu, kteří budou v závěru na rozdíl od nich pod tlakem.
Lotus v letošním šampionátu nasbíral 264 bodů a okupuje čtvrtou příčku, ve zbývajících čtyřech závodech by si ale ještě rád polepšil. Mercedes na třetím místě před ním má 287 bodů, druhé Ferrari ještě o 10 bodů více.
"Tlak je na nich, ne na nás. Myslím, že jsme 23 bodů za Mercedesem a 33 bodů za Ferrari. Pokud v tom dokážeme pokračovat - byť je to možná trochu ambiciózní - tak bychom se mohli třetí příčku stáhnout. Rychlost je jedna věc, ale musíte zároveň získávat body," upozorňuje Boullier.
Jeho tým v závěru dokázal zrychlit vůz. Novinky fungují a monopost E21 je konkurenceschopnější i v kvalifikacích: "Dokázali jsme vůz vyvíjet. Co jsme během sezóny přivezli, to rozhodně zvýšilo výkonnost víceméně tak, jak jsme čekali." Podle Tota Wolffa z Mercedesu Lotus jen v Koreji dokázal zrychlit o 4 desetiny na kolo, což v je v F1 obrovský skok (více zde).
"Je pravda, že to byl trochu risk, ale jsem velmi hrdý na to, co jsme dokázali s prodlouženým rozvorem - a nejde jen o ten rozvor, ale také o aerodynamiku kolem něj a všechno. Je příjemné pozorovat, jak nový proces, který uplatňujeme - včetně pilota v simulátoru - zdá se, alespoň tentokrát, funguje."
Lotus v posledních závodech na rozdíl od svých největších soupeřů v podobě Ferrari a Mercedesu učinil pokrok (foto: Lotus F1 Team)
Je to tedy dobré a příjemné vidět, jak se trochu zlepšujeme, zrychlujeme auto v kvalifikaci a přitom v závodě udržujeme jeho vlastnosti," dodává Boullier s odkazem na šetrnost vozu E21 k pneumatikám.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.