Šéf Lotusu Eric Boullier si brousí zuby na soupeře před sebou v poháru šampionátu, kteří budou v závěru na rozdíl od nich pod tlakem.
Lotus v letošním šampionátu nasbíral 264 bodů a okupuje čtvrtou příčku, ve zbývajících čtyřech závodech by si ale ještě rád polepšil. Mercedes na třetím místě před ním má 287 bodů, druhé Ferrari ještě o 10 bodů více.
"Tlak je na nich, ne na nás. Myslím, že jsme 23 bodů za Mercedesem a 33 bodů za Ferrari. Pokud v tom dokážeme pokračovat - byť je to možná trochu ambiciózní - tak bychom se mohli třetí příčku stáhnout. Rychlost je jedna věc, ale musíte zároveň získávat body," upozorňuje Boullier.
Jeho tým v závěru dokázal zrychlit vůz. Novinky fungují a monopost E21 je konkurenceschopnější i v kvalifikacích: "Dokázali jsme vůz vyvíjet. Co jsme během sezóny přivezli, to rozhodně zvýšilo výkonnost víceméně tak, jak jsme čekali." Podle Tota Wolffa z Mercedesu Lotus jen v Koreji dokázal zrychlit o 4 desetiny na kolo, což v je v F1 obrovský skok (více zde).
"Je pravda, že to byl trochu risk, ale jsem velmi hrdý na to, co jsme dokázali s prodlouženým rozvorem - a nejde jen o ten rozvor, ale také o aerodynamiku kolem něj a všechno. Je příjemné pozorovat, jak nový proces, který uplatňujeme - včetně pilota v simulátoru - zdá se, alespoň tentokrát, funguje."
Lotus v posledních závodech na rozdíl od svých největších soupeřů v podobě Ferrari a Mercedesu učinil pokrok (foto: Lotus F1 Team)
Je to tedy dobré a příjemné vidět, jak se trochu zlepšujeme, zrychlujeme auto v kvalifikaci a přitom v závodě udržujeme jeho vlastnosti," dodává Boullier s odkazem na šetrnost vozu E21 k pneumatikám.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.