Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff po Velké ceně Japonska kritizoval své soupeře. Zlepšování Red Bullu a Lotusu přičítá novému mapování motorů.
Mercedesu závod v Suzuce vůbec nevyšel, když Hamilton musel odstoupit po kolizi hned po startu, kdy přišel k defektu pneumatiky a následnou jízdou i k poškození podlahy. Tým se ho rozhodl ze závodu stáhnout. Pošetřil tím aspoň motor a v Indii bude moci nasadit novou převodovku.
Nedařilo se ani Rosbergovi, který byl v závodu penalizován za nebezpečné vypuštění a do cíle dojel na osmém místě se 72sekundovou ztrátou na Sebastiana Vettela. I bez penalizace tedy ztrácel zhruba sekundu na kolo, což přispělo k frustraci Mercedesu.
Wolff po závodě nešetřil kritikou na různé strany: "Pokud jde o Ferrari, tak to má větší problémy než my, pokud jde o rychlost... Lotus trpí jiným druhem potíží - utíkají mu zaměstnanci a předvádí nekonzistentní výsledky."
Čím si výkonný ředitel Mercedesu vysvětluje zrychlení Red Bullu a Lotusu, kteří používají nejen podobnou koncepci výfuků a tunelů pod bočnicemi, ale i stejné pohonné jednotky Renaultu? "Red Bull od Singapuru udělal obrovský pokrok. U Lotusu šlo v Koreji o 4 desetiny. Musíme zanalyzovat to, co vlastně dělají," uznává.
Oba jsou oproti Mercedesu dále ve využívání výfukových plynů: "Je za tím něco? Možná strategie foukání? Pokud je to tento případ, musíme přijít na to, co zde ztrácíme. Myslím, že víme, co dělají. Jedinou otázkou je, zda máme potřebné zdroje na to, abychom to implementovali v posledních 4 závodech. Možná budeme muset přemístit své zdroje."
Renault v Japonsku opět získal všechny stupně na pódiu, jeho osmiválce letos pohánějí Caterhamy, Lotusy, Red Bully i Williamsy (foto: Renault Sport F1)
To ale nebude tak jednoduché, zvláště kvůli tomu, že Brixworthu již intenzívně testují V6 turbomotory pro příští sezónu. "Když změníte mapování pro řízení výfukových plynů, musíte motor poslat znovu na testovací stolici. Musíme se na to podívat. Netvrdím, že tohle je tou hlavní příčinou. Určitě ale jde o zajímavou věc," dodává Wolff pro Auto Motor und Sport.
Ředitel traťového Lotusu Alain Permane se ale výrokům Wolffa po Velké ceně Japonska pouze zasmál: "Jezdíme se stejným mapováním od počátku sezóny. Ale je dobré, že je Mercedes podezřívavý."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.