Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff po Velké ceně Japonska kritizoval své soupeře. Zlepšování Red Bullu a Lotusu přičítá novému mapování motorů.
Mercedesu závod v Suzuce vůbec nevyšel, když Hamilton musel odstoupit po kolizi hned po startu, kdy přišel k defektu pneumatiky a následnou jízdou i k poškození podlahy. Tým se ho rozhodl ze závodu stáhnout. Pošetřil tím aspoň motor a v Indii bude moci nasadit novou převodovku.
Nedařilo se ani Rosbergovi, který byl v závodu penalizován za nebezpečné vypuštění a do cíle dojel na osmém místě se 72sekundovou ztrátou na Sebastiana Vettela. I bez penalizace tedy ztrácel zhruba sekundu na kolo, což přispělo k frustraci Mercedesu.
Wolff po závodě nešetřil kritikou na různé strany: "Pokud jde o Ferrari, tak to má větší problémy než my, pokud jde o rychlost... Lotus trpí jiným druhem potíží - utíkají mu zaměstnanci a předvádí nekonzistentní výsledky."
Čím si výkonný ředitel Mercedesu vysvětluje zrychlení Red Bullu a Lotusu, kteří používají nejen podobnou koncepci výfuků a tunelů pod bočnicemi, ale i stejné pohonné jednotky Renaultu? "Red Bull od Singapuru udělal obrovský pokrok. U Lotusu šlo v Koreji o 4 desetiny. Musíme zanalyzovat to, co vlastně dělají," uznává.
Oba jsou oproti Mercedesu dále ve využívání výfukových plynů: "Je za tím něco? Možná strategie foukání? Pokud je to tento případ, musíme přijít na to, co zde ztrácíme. Myslím, že víme, co dělají. Jedinou otázkou je, zda máme potřebné zdroje na to, abychom to implementovali v posledních 4 závodech. Možná budeme muset přemístit své zdroje."
Renault v Japonsku opět získal všechny stupně na pódiu, jeho osmiválce letos pohánějí Caterhamy, Lotusy, Red Bully i Williamsy (foto: Renault Sport F1)
To ale nebude tak jednoduché, zvláště kvůli tomu, že Brixworthu již intenzívně testují V6 turbomotory pro příští sezónu. "Když změníte mapování pro řízení výfukových plynů, musíte motor poslat znovu na testovací stolici. Musíme se na to podívat. Netvrdím, že tohle je tou hlavní příčinou. Určitě ale jde o zajímavou věc," dodává Wolff pro Auto Motor und Sport.
Ředitel traťového Lotusu Alain Permane se ale výrokům Wolffa po Velké ceně Japonska pouze zasmál: "Jezdíme se stejným mapováním od počátku sezóny. Ale je dobré, že je Mercedes podezřívavý."
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.