Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff po Velké ceně Japonska kritizoval své soupeře. Zlepšování Red Bullu a Lotusu přičítá novému mapování motorů.
Mercedesu závod v Suzuce vůbec nevyšel, když Hamilton musel odstoupit po kolizi hned po startu, kdy přišel k defektu pneumatiky a následnou jízdou i k poškození podlahy. Tým se ho rozhodl ze závodu stáhnout. Pošetřil tím aspoň motor a v Indii bude moci nasadit novou převodovku.
Nedařilo se ani Rosbergovi, který byl v závodu penalizován za nebezpečné vypuštění a do cíle dojel na osmém místě se 72sekundovou ztrátou na Sebastiana Vettela. I bez penalizace tedy ztrácel zhruba sekundu na kolo, což přispělo k frustraci Mercedesu.
Wolff po závodě nešetřil kritikou na různé strany: "Pokud jde o Ferrari, tak to má větší problémy než my, pokud jde o rychlost... Lotus trpí jiným druhem potíží - utíkají mu zaměstnanci a předvádí nekonzistentní výsledky."
Čím si výkonný ředitel Mercedesu vysvětluje zrychlení Red Bullu a Lotusu, kteří používají nejen podobnou koncepci výfuků a tunelů pod bočnicemi, ale i stejné pohonné jednotky Renaultu? "Red Bull od Singapuru udělal obrovský pokrok. U Lotusu šlo v Koreji o 4 desetiny. Musíme zanalyzovat to, co vlastně dělají," uznává.
Oba jsou oproti Mercedesu dále ve využívání výfukových plynů: "Je za tím něco? Možná strategie foukání? Pokud je to tento případ, musíme přijít na to, co zde ztrácíme. Myslím, že víme, co dělají. Jedinou otázkou je, zda máme potřebné zdroje na to, abychom to implementovali v posledních 4 závodech. Možná budeme muset přemístit své zdroje."
Renault v Japonsku opět získal všechny stupně na pódiu, jeho osmiválce letos pohánějí Caterhamy, Lotusy, Red Bully i Williamsy (foto: Renault Sport F1)
To ale nebude tak jednoduché, zvláště kvůli tomu, že Brixworthu již intenzívně testují V6 turbomotory pro příští sezónu. "Když změníte mapování pro řízení výfukových plynů, musíte motor poslat znovu na testovací stolici. Musíme se na to podívat. Netvrdím, že tohle je tou hlavní příčinou. Určitě ale jde o zajímavou věc," dodává Wolff pro Auto Motor und Sport.
Ředitel traťového Lotusu Alain Permane se ale výrokům Wolffa po Velké ceně Japonska pouze zasmál: "Jezdíme se stejným mapováním od počátku sezóny. Ale je dobré, že je Mercedes podezřívavý."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.