Bronzový muž Velké ceny Japonska - Romain Grosjean - hovoří o předzávodní přípravě Lotusu, o jejich očekáváních a samotném průběhu nedělního odpoledne.
Co Lotusu scházelo, aby v Suzuce Red Bull porazil? "Z mé strany si myslím, že mi to bylo trochu rychlosti na tvrdých pneumatikách. Marka jsme pokryli při první zastávce. Přišla o dvě kola dříve, než jsme mysleli, a druhá pak znovu byla o něco dříve kvůli stáří pneumatik atd.," popisuje Grosjean.
Tým z Enstone ale doplatil na potíží, které musel řešit již během pátečních tréninků: "Myslím, že jsme ztratili už v pátek, takže jsem se musel dlouhé jízdě věnovat ve třetím tréninku, abychom poznali, jak to s nimi je protože z pátku jsme z našich dlouhých jízd neměli žádné informace, opravdu jsme se s autem trápili, takže jsme přišli o ty informace, v jejichž získávaní jsme obvykle hodně dobří."
"Dnes se tvrdé pneumatiky nechovaly tak, jak jsme čekali. Před závodem jsme říkali, že začneme na měkčích, ale pak jsme opravdu nevěděli, co přijde ve druhém stintu. Nevěděli jsme, zda nasadit měkčí či tvrdíš směs, zkrátka to pro nás bylo neznámou.
Myslím, že Red Bull dnes byl... říkali jsme si to už na schůzce ohledně strategie, že je nemůžeme porazit. Takže jsme tam, kde jsme očekávali, že budeme. Jen někdy to je schází kousek ze všeho. Dnes to nebylo štěstí, start či způsob jízdy, dnes našemu vozu trochu scházela rychlost," střízlivě hodnotí Grosjean.
Romain Grosjean nakonec skončil tam, kde to Lotus před závodem očekával (foto: Pirelli)
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.