Bronzový muž Velké ceny Japonska - Romain Grosjean - hovoří o předzávodní přípravě Lotusu, o jejich očekáváních a samotném průběhu nedělního odpoledne.
Co Lotusu scházelo, aby v Suzuce Red Bull porazil? "Z mé strany si myslím, že mi to bylo trochu rychlosti na tvrdých pneumatikách. Marka jsme pokryli při první zastávce. Přišla o dvě kola dříve, než jsme mysleli, a druhá pak znovu byla o něco dříve kvůli stáří pneumatik atd.," popisuje Grosjean.
Tým z Enstone ale doplatil na potíží, které musel řešit již během pátečních tréninků: "Myslím, že jsme ztratili už v pátek, takže jsem se musel dlouhé jízdě věnovat ve třetím tréninku, abychom poznali, jak to s nimi je protože z pátku jsme z našich dlouhých jízd neměli žádné informace, opravdu jsme se s autem trápili, takže jsme přišli o ty informace, v jejichž získávaní jsme obvykle hodně dobří."
"Dnes se tvrdé pneumatiky nechovaly tak, jak jsme čekali. Před závodem jsme říkali, že začneme na měkčích, ale pak jsme opravdu nevěděli, co přijde ve druhém stintu. Nevěděli jsme, zda nasadit měkčí či tvrdíš směs, zkrátka to pro nás bylo neznámou.
Myslím, že Red Bull dnes byl... říkali jsme si to už na schůzce ohledně strategie, že je nemůžeme porazit. Takže jsme tam, kde jsme očekávali, že budeme. Jen někdy to je schází kousek ze všeho. Dnes to nebylo štěstí, start či způsob jízdy, dnes našemu vozu trochu scházela rychlost," střízlivě hodnotí Grosjean.
Romain Grosjean nakonec skončil tam, kde to Lotus před závodem očekával (foto: Pirelli)
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.