Valtterimu Bottasovi se nelíbí způsob, jakým jej předjel jeho týmový kolega v posledním kole Velké ceny Japonska. Zdaleka totiž podle něj nebyl fér a málem došlo ke kolizi.
Maldonado se nacpal na vnitřní stranu šikany, jenže při jejím průjezdu v dalším vrcholu na svého kolegu moc zřetel nebral. Díky riskantnímu manévru si nakonec v předposlední zatáčce zajistil 16. místo.
"Při tom manévru na mě mi nenechal žádné místo, abych mohl zůstat na dráze, takže si nemyslím, že by to opravdu bylo fér. Pokud bych z šikany nevyjel rovně, havarovali bychom, takto by se tedy podle mě závodit nemělo," uvedl po závodě pro BBC naštvaný nováček Bottas, který v kvalifikacích nad svým týmovým kolegou po 15 závodech vede 9:6.
Podle Maldonada bylo "těsné, ale celkem čisté. Získal jsem pozici, byl jsem rychlejší než on." Proč tak riskoval, když šlo jen o 16. a 17. pozici? "Tak určitě v tom není žádný velký rozdíl, když jste ale závodníkem, vždy chcete ostatní předjíždět."
Postěžoval si pak i na svůj tým: "Strategie z mého vozu byla naprosto špatná, ale rychlostně jsme dnes byli velmi silní. Z vozu jsme dostali 100 %." Williams v oficiálním prohlášení vydaném pro média jeho silné vyjádření korigoval (viz zde).
Venezuelan se zajímal o místo u Lotusu, jeho smlouva s Williamsem je však neprůstřelná - sponzorské peníze státní ropné společnosti PDVSA by totiž musely zůstat v Grove, takže toho jinému zaměstnavateli moc přinést nemohl.
Valtteriho Bottase (vlevo) jeho týmový kolega ve Velké ceně Japonska nefér manévrem naštval(foto: Williams F1 Team)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.