Valtterimu Bottasovi se nelíbí způsob, jakým jej předjel jeho týmový kolega v posledním kole Velké ceny Japonska. Zdaleka totiž podle něj nebyl fér a málem došlo ke kolizi.
Maldonado se nacpal na vnitřní stranu šikany, jenže při jejím průjezdu v dalším vrcholu na svého kolegu moc zřetel nebral. Díky riskantnímu manévru si nakonec v předposlední zatáčce zajistil 16. místo.
"Při tom manévru na mě mi nenechal žádné místo, abych mohl zůstat na dráze, takže si nemyslím, že by to opravdu bylo fér. Pokud bych z šikany nevyjel rovně, havarovali bychom, takto by se tedy podle mě závodit nemělo," uvedl po závodě pro BBC naštvaný nováček Bottas, který v kvalifikacích nad svým týmovým kolegou po 15 závodech vede 9:6.
Podle Maldonada bylo "těsné, ale celkem čisté. Získal jsem pozici, byl jsem rychlejší než on." Proč tak riskoval, když šlo jen o 16. a 17. pozici? "Tak určitě v tom není žádný velký rozdíl, když jste ale závodníkem, vždy chcete ostatní předjíždět."
Postěžoval si pak i na svůj tým: "Strategie z mého vozu byla naprosto špatná, ale rychlostně jsme dnes byli velmi silní. Z vozu jsme dostali 100 %." Williams v oficiálním prohlášení vydaném pro média jeho silné vyjádření korigoval (viz zde).
Venezuelan se zajímal o místo u Lotusu, jeho smlouva s Williamsem je však neprůstřelná - sponzorské peníze státní ropné společnosti PDVSA by totiž musely zůstat v Grove, takže toho jinému zaměstnavateli moc přinést nemohl.
Valtteriho Bottase (vlevo) jeho týmový kolega ve Velké ceně Japonska nefér manévrem naštval(foto: Williams F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.