Sebastian Vettel, vítěz dnešního závodu v Japonsku, který si jede pro čtvrtý mistrovský titul v řadě, ocenil výkon Romaina Grosjeana. Podle něj pilot Lotusu odvedl velmi dobrou práci, stále se zlepšuje a dokázal se poučit ze svých chyb.
Mnozí očekávali, že Sebastian Vettel na startu Velké ceny Japonska ihned překoná svého týmového kolegu Marka Webbera. Jiní se domnívali, že mezi nimi dojde i ostrému souboji. Jaké však bylo překvapení, když díky skvělému startu do první zatáčky nevjel jako první ani jeden z Red Bullů, nýbrž vůz Lotusu, za jehož volantem seděl Romain Grosjean. Pilot, kterého loni Webber označil za "cvoka".
Sebastian Vettel po závodě uvedl, že Grosjean jel fantasticky a bylo to podle něj jen ukázkou toho, jak moc se Francouz od loňska zlepšil. Bylo to jeho letos první umístění na pódiu, aniž by tam vedle něj stál jeho zkušenější týmový kolega Kimi Räikkönen, kterého od oznámení jeho přestupu do Ferrari Grosjean pravidelně poráží v kvalifikacích.
Nyní se mu to podařilo i v závodě. Pro většinu byl právě on pilotem dne. Byl jediným, kdo se Red Bullu dokázal přiblížit a zajistil, že si double museli tvrdě vybojovat. Proti jejich rychlosti a strategii však neměl šanci a musel se nakonec spokojit se třetím místem.
"Myslím, že to byl pro Romaina skvělý den, zajel fantastický závod a po celý víkend odváděl dobrou práci. Minulý rok Romain dělal chyby, ale nejdůležitější je, že se z nich poučil. Hodně se toho naučil, stále se zlepšuje, takže za to mu patří velký respekt," uvedl Vettel.
Sám Grosjean uvedl, že neví, odkud se vzal tak dobrý start a přiznal, že si v hlavě přehrával start z loňského roku, kdy kolidoval s Webberem.
Grosjean za sebou Red Bully nedokázal udržet (foto: Red Bull Racing)
Grosjean je však nyní na dobré cestě, aby příští rok vedl tým Lotus. Pokud by se k nim připojil Nico Hülkenberg, o kterém se v souvislosti se sedačkou v Enstone hovoří, měl by Lotus bezpochyby velmi silnou jezdeckou dvojici mladých závodníků. Kdo však nakonec nahradí Kimiho Räikkönena? Na to si ještě musíme počkat.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.