Sebastian Vettel, vítěz dnešního závodu v Japonsku, který si jede pro čtvrtý mistrovský titul v řadě, ocenil výkon Romaina Grosjeana. Podle něj pilot Lotusu odvedl velmi dobrou práci, stále se zlepšuje a dokázal se poučit ze svých chyb.
Mnozí očekávali, že Sebastian Vettel na startu Velké ceny Japonska ihned překoná svého týmového kolegu Marka Webbera. Jiní se domnívali, že mezi nimi dojde i ostrému souboji. Jaké však bylo překvapení, když díky skvělému startu do první zatáčky nevjel jako první ani jeden z Red Bullů, nýbrž vůz Lotusu, za jehož volantem seděl Romain Grosjean. Pilot, kterého loni Webber označil za "cvoka".
Sebastian Vettel po závodě uvedl, že Grosjean jel fantasticky a bylo to podle něj jen ukázkou toho, jak moc se Francouz od loňska zlepšil. Bylo to jeho letos první umístění na pódiu, aniž by tam vedle něj stál jeho zkušenější týmový kolega Kimi Räikkönen, kterého od oznámení jeho přestupu do Ferrari Grosjean pravidelně poráží v kvalifikacích.
Nyní se mu to podařilo i v závodě. Pro většinu byl právě on pilotem dne. Byl jediným, kdo se Red Bullu dokázal přiblížit a zajistil, že si double museli tvrdě vybojovat. Proti jejich rychlosti a strategii však neměl šanci a musel se nakonec spokojit se třetím místem.
"Myslím, že to byl pro Romaina skvělý den, zajel fantastický závod a po celý víkend odváděl dobrou práci. Minulý rok Romain dělal chyby, ale nejdůležitější je, že se z nich poučil. Hodně se toho naučil, stále se zlepšuje, takže za to mu patří velký respekt," uvedl Vettel.
Sám Grosjean uvedl, že neví, odkud se vzal tak dobrý start a přiznal, že si v hlavě přehrával start z loňského roku, kdy kolidoval s Webberem.
Grosjean za sebou Red Bully nedokázal udržet (foto: Red Bull Racing)
Grosjean je však nyní na dobré cestě, aby příští rok vedl tým Lotus. Pokud by se k nim připojil Nico Hülkenberg, o kterém se v souvislosti se sedačkou v Enstone hovoří, měl by Lotus bezpochyby velmi silnou jezdeckou dvojici mladých závodníků. Kdo však nakonec nahradí Kimiho Räikkönena? Na to si ještě musíme počkat.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.