Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve doporučuje Sauberu, aby angažoval zkušeného brazilského jezdce Rubense Barrichella.
Švýcarský tým sice již popřel, že by se u nich příští rok mohl Barrichello objevit, Villeneuve jej však vyzývá, aby si to znovu rozmyslel. Sauber tradičně sází na mladé a nezkušené jezdce a jeho šéfka Moniša Kaltenbornová v Koreji vyloučila, že by u nich mohl zakotvit Brazilec s bohatými sponzory.
"Rubens by stál za uvážení. Proč by měla šéfka týmu tak snadno ignorovat zkušenosti? Rok 2014 bude složitý. Barrichello by byl vždycky lepší než Gutiérrez. Co on dal zatím Sauberu? Nic. Srovnejte si jej s Hülkenbergem," nebere si Villeneuve servítky.
Sauber však dá spíše šanci mladému Sergejovi Sirotkinovi, kterého podporují ruští sponzoři týmu, zatímco lídr Nico Hülkenberg si hledá místo v konkurenceschopnější stáji a možná jej příští rok uvidíme u Lotusu.
Villeneuve nedávno zkritizoval také nováčka Caterhamu - Chralese Pica, kterého uvedl jako klasický příklad platícího pilota bez přílišného talentu. Mladý Francouz se však ohradil tím, že ve skutečnosti platícím jezdcem není.
"Pak by měl vysvětlit, proč je ve voze on a ne Kovalainen," reaguje Villeneuve. Heikki je ve hře o závodní místo Caterhamu příští rok a tento pátek jej uvidíme znovu v kokpitu během prvního tréninku v Suzuce.
Esteban Gutiérrez Sauberu podle Jacquesa Villeneuva nic nedal, velezkušený Rubens Barrichello by podle něj byl vždy rychlejší (foto: Sauber Motorsport AG)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.