Podle majitele Caterhamu Tonyho Fernandese, kterému se nelíbí stoupající náklady v F1, není pro jeho tým životně důležité, aby letos porazil Marussii a skončil v šampionátu desátý.
Marussia ani Caterham dosud nezískali ani bod, ruská stáj je však na desáté pozici v celkovém hodnocení díky 13. místu Julese Bianchiho v Malajsii. Britský tým, který v závodech bývá o něco rychlejší, by potřeboval pořádný kus štěstí v podobě nepřízně počasí a odstoupení mnoha soupeřů, aby se mu ve zbývajících pěti závodech podařilo posunout před Marussii.
"Není to nezbytné. Nemyslím si, že budu schopen poskytnout dostatečné množství peněz, abych pokryl platby. Pokud se to nepovede, pak se to nepovede. Budeme muset nakoupit o jednoho hráče méně pro QPR [Queens Park Rangers, britský fotbalový klub vlastněný Fernandesem - pozn. red.]," popisuje v podcastu Jamese Allena Fernandes, jenž patří k velkým kritikům vysokých nákladů v F1.
"Provozovat teď tým F1 stojí šílené peníze. Když jsem kdysi sledoval F1, šlo o galerii nálepek, kdy všichni bojovali o to, aby se stali sponzory. Realita však udeřila a lidé musí přemýšlet více o budoucnosti než nyní.
Léta mi byl slibován sport, který bude stát méně peněz. Pro mě to je velké selhání sportu. Nic nezlevnilo, vše zdražuje, takže si nejsem jistý, jaké jsou vlastně přínosy, abych byl upřímný," pokračuje majitel Caterhamu.
Fernandesovi se stoupající náklady v F1 přestávají zamlouvat (foto: Team Caterham F1)
"Vždy jsem říkal, že si své místo u stolu musíte zasloužit, jenže rozdíl mezi horními a spodními týmy v F1 se od fotbalu liší. Ve fotbalu špičkové týmy nedostávají o tolik více, jako ty ve spodní části ligy. Myslím, že by se to v F1 mělo vyrovnat.
Lidé by měli přestat mluvit o přístupu "pes sní psa," protože jde o krátkodobý přístup. Pokud už nebudete mít sport, k čemu to je? Měli jsme skupinu zvanou FOTA, ale všichni se snažili na druhé vyzrát - a na vině jsou pouze oni. Týmy promarnily svou příležitost, ale nakonec jde o majitele sportu, kteří by měli být reální. Je to, co se děje, pro sport zdravé?" ptá se Fernandes.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.