Podle majitele Caterhamu Tonyho Fernandese, kterému se nelíbí stoupající náklady v F1, není pro jeho tým životně důležité, aby letos porazil Marussii a skončil v šampionátu desátý.
Marussia ani Caterham dosud nezískali ani bod, ruská stáj je však na desáté pozici v celkovém hodnocení díky 13. místu Julese Bianchiho v Malajsii. Britský tým, který v závodech bývá o něco rychlejší, by potřeboval pořádný kus štěstí v podobě nepřízně počasí a odstoupení mnoha soupeřů, aby se mu ve zbývajících pěti závodech podařilo posunout před Marussii.
"Není to nezbytné. Nemyslím si, že budu schopen poskytnout dostatečné množství peněz, abych pokryl platby. Pokud se to nepovede, pak se to nepovede. Budeme muset nakoupit o jednoho hráče méně pro QPR [Queens Park Rangers, britský fotbalový klub vlastněný Fernandesem - pozn. red.]," popisuje v podcastu Jamese Allena Fernandes, jenž patří k velkým kritikům vysokých nákladů v F1.
"Provozovat teď tým F1 stojí šílené peníze. Když jsem kdysi sledoval F1, šlo o galerii nálepek, kdy všichni bojovali o to, aby se stali sponzory. Realita však udeřila a lidé musí přemýšlet více o budoucnosti než nyní.
Léta mi byl slibován sport, který bude stát méně peněz. Pro mě to je velké selhání sportu. Nic nezlevnilo, vše zdražuje, takže si nejsem jistý, jaké jsou vlastně přínosy, abych byl upřímný," pokračuje majitel Caterhamu.
Fernandesovi se stoupající náklady v F1 přestávají zamlouvat (foto: Team Caterham F1)
"Vždy jsem říkal, že si své místo u stolu musíte zasloužit, jenže rozdíl mezi horními a spodními týmy v F1 se od fotbalu liší. Ve fotbalu špičkové týmy nedostávají o tolik více, jako ty ve spodní části ligy. Myslím, že by se to v F1 mělo vyrovnat.
Lidé by měli přestat mluvit o přístupu "pes sní psa," protože jde o krátkodobý přístup. Pokud už nebudete mít sport, k čemu to je? Měli jsme skupinu zvanou FOTA, ale všichni se snažili na druhé vyzrát - a na vině jsou pouze oni. Týmy promarnily svou příležitost, ale nakonec jde o majitele sportu, kteří by měli být reální. Je to, co se děje, pro sport zdravé?" ptá se Fernandes.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.