Podle majitele Caterhamu Tonyho Fernandese, kterému se nelíbí stoupající náklady v F1, není pro jeho tým životně důležité, aby letos porazil Marussii a skončil v šampionátu desátý.
Marussia ani Caterham dosud nezískali ani bod, ruská stáj je však na desáté pozici v celkovém hodnocení díky 13. místu Julese Bianchiho v Malajsii. Britský tým, který v závodech bývá o něco rychlejší, by potřeboval pořádný kus štěstí v podobě nepřízně počasí a odstoupení mnoha soupeřů, aby se mu ve zbývajících pěti závodech podařilo posunout před Marussii.
"Není to nezbytné. Nemyslím si, že budu schopen poskytnout dostatečné množství peněz, abych pokryl platby. Pokud se to nepovede, pak se to nepovede. Budeme muset nakoupit o jednoho hráče méně pro QPR [Queens Park Rangers, britský fotbalový klub vlastněný Fernandesem - pozn. red.]," popisuje v podcastu Jamese Allena Fernandes, jenž patří k velkým kritikům vysokých nákladů v F1.
"Provozovat teď tým F1 stojí šílené peníze. Když jsem kdysi sledoval F1, šlo o galerii nálepek, kdy všichni bojovali o to, aby se stali sponzory. Realita však udeřila a lidé musí přemýšlet více o budoucnosti než nyní.
Léta mi byl slibován sport, který bude stát méně peněz. Pro mě to je velké selhání sportu. Nic nezlevnilo, vše zdražuje, takže si nejsem jistý, jaké jsou vlastně přínosy, abych byl upřímný," pokračuje majitel Caterhamu.
Fernandesovi se stoupající náklady v F1 přestávají zamlouvat (foto: Team Caterham F1)
"Vždy jsem říkal, že si své místo u stolu musíte zasloužit, jenže rozdíl mezi horními a spodními týmy v F1 se od fotbalu liší. Ve fotbalu špičkové týmy nedostávají o tolik více, jako ty ve spodní části ligy. Myslím, že by se to v F1 mělo vyrovnat.
Lidé by měli přestat mluvit o přístupu "pes sní psa," protože jde o krátkodobý přístup. Pokud už nebudete mít sport, k čemu to je? Měli jsme skupinu zvanou FOTA, ale všichni se snažili na druhé vyzrát - a na vině jsou pouze oni. Týmy promarnily svou příležitost, ale nakonec jde o majitele sportu, kteří by měli být reální. Je to, co se děje, pro sport zdravé?" ptá se Fernandes.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.