Lotus v Koreji konečně nasadil novou verzi svého šasi E21 s dlouhým rozvorem. To si zachovalo šetrnost k pneumatikám, a byť jeho vývoj přišel na sedmimístnou sumu, výsledek v Koreji tuto investici podle šéfa týmu Erica Boulliera ospravedlňuje.
Oba piloti Lotusu skončili v Koreji na pódiu, když cílem projeli necelých pět sekund po vítězném Sebastianovi Vettelovi s Red Bullem. Tým z Enstone tam poprvé do závodu nasadil šasi s delším rozvorem, které Kimi Räikkönen otestoval již během pátečních tréninků v Monze.
Lotus E21 patří k těm nejšetrnějším vozům k pneumatikám vůbec a jeho prodloužená verze si tuto vlastnost uchovala - i při delších stintech neměl ani jeden z jezdců problémy zajíždět konkurenceschopné časy.
"Vypadá to, že jsme si dokázali podržet vlastnost vozu - šetrnost k pneumatikám. Při vývoji vozu s odlišným rozvorem je obtížné to, že se musíte naučit při nastavování reagovat na odlišné stavy ovladatelnosti," popisuje Boullier.
"Vůz s dlouhým rozvorem nám přinesl několik neznámých, takže jsme spokojeni s tím, že jsme odvedli dobrou práci. V pátek jsme se trochu trápili s vyvážením, ale v sobotu to bylo dobré, a při závodu rozhodně skvělé," dodává spokojený šéf Lotusu.
V Koreji dokázal stáhnout náskok na Mercedes a Ferrari před sebou a Boullier věří, že by se ve zbývajících pěti závodech mohli dostat na druhé místo, se kterým v šampionátu konstruktérů souvisí mnohem vyšší finanční prémie.
Lotusy projíždějí cílem Velké ceny Koreje 2013 na druhém a třetím místě (foto: Lotus F1 Team)
"Tentokrát se na to chci dívat z krátkodobého pohledu a postupovat závod od závodu. Pokud bychom dosahovali takových dobrých výsledků v každém závodě, čehož bychom normálně měli být schopni, pak se znovu dostaneme do boje o šampionát," věří Boullier.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.