Lotus v Koreji konečně nasadil novou verzi svého šasi E21 s dlouhým rozvorem. To si zachovalo šetrnost k pneumatikám, a byť jeho vývoj přišel na sedmimístnou sumu, výsledek v Koreji tuto investici podle šéfa týmu Erica Boulliera ospravedlňuje.
Oba piloti Lotusu skončili v Koreji na pódiu, když cílem projeli necelých pět sekund po vítězném Sebastianovi Vettelovi s Red Bullem. Tým z Enstone tam poprvé do závodu nasadil šasi s delším rozvorem, které Kimi Räikkönen otestoval již během pátečních tréninků v Monze.
Lotus E21 patří k těm nejšetrnějším vozům k pneumatikám vůbec a jeho prodloužená verze si tuto vlastnost uchovala - i při delších stintech neměl ani jeden z jezdců problémy zajíždět konkurenceschopné časy.
"Vypadá to, že jsme si dokázali podržet vlastnost vozu - šetrnost k pneumatikám. Při vývoji vozu s odlišným rozvorem je obtížné to, že se musíte naučit při nastavování reagovat na odlišné stavy ovladatelnosti," popisuje Boullier.
"Vůz s dlouhým rozvorem nám přinesl několik neznámých, takže jsme spokojeni s tím, že jsme odvedli dobrou práci. V pátek jsme se trochu trápili s vyvážením, ale v sobotu to bylo dobré, a při závodu rozhodně skvělé," dodává spokojený šéf Lotusu.
V Koreji dokázal stáhnout náskok na Mercedes a Ferrari před sebou a Boullier věří, že by se ve zbývajících pěti závodech mohli dostat na druhé místo, se kterým v šampionátu konstruktérů souvisí mnohem vyšší finanční prémie.
Lotusy projíždějí cílem Velké ceny Koreje 2013 na druhém a třetím místě (foto: Lotus F1 Team)
"Tentokrát se na to chci dívat z krátkodobého pohledu a postupovat závod od závodu. Pokud bychom dosahovali takových dobrých výsledků v každém závodě, čehož bychom normálně měli být schopni, pak se znovu dostaneme do boje o šampionát," věří Boullier.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.