Nico Hülkenberg se po čtvrtém místě v Singapuru pokusí o potvrzení formy i na okruhu v Suzuce. Pro Gutierréze to bude japonská premiéra.
Švýcarský tým Sauber má v posledních několika závodech zvyšující se formu a jeho jezdci doufají, že tomu tak bude i na konci tohoto týdne v Japonsku na okruhu Suzuka.
„Těším se na víkend v Suzuce, protože je to vždy skvělý víkend díky závodu i okruhu samotnému,“ vyhlásil Nico Hülkenberg. „Piloti milují, když můžou čelit výzvám, a tento okruh je určitě hodně těžký. Je to klasický okruh, který vzbuzuje na tvářích jezdců úsměv. Když tam přijedete, jste velmi dobře přijat, publikum je šarmantní a slušné.
Okruh má dvě ohromující zatáčky, S Curves (Esíčka) a 130R. Trať se velmi dobře hodí pro volant Formule 1, můžete cítit vliv aerodynamických prvků vozu. Dosahují se tam velké odstředivé síly, takže jízda je fyzicky náročná, hlavně pro krční svalstvo. Kromě okruhu mám rád v Suzuce místní stravu, především suši a teppanyaki. Samozřejmě chci v Japonsku dosáhnout dobrý výsledek. Věřím, že se to podaří, vloni jsem tam dojel na sedmém místě, jsem optimistou.“
Nico Hülkenberg se minulou neděli v Koreji blýskl čtvrtým místem (foto: Sauber Motorsport AG)
„Vždy jsem záviděl ostatním pilotům, že můžou závodit na okruhu v Suzuce,“ přiznal Esteban Gutiérrez. „Znám okruh na základě mnoha fotek a záběrů v televizi. Znám ho ale i osobně, vloni jsem byl v Japonsku s týmem Sauber jako doprovod. Je to zajímavý, velmi technický okruh s mnoha rychlými zatáčkami. Myslím, že už teď můžu říct, že je to můj oblíbený okruh. Publikum je tam skvělé, dokáže ocenit kvality jezdců.“
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.