Nico Hülkenberg se po čtvrtém místě v Singapuru pokusí o potvrzení formy i na okruhu v Suzuce. Pro Gutierréze to bude japonská premiéra.
Švýcarský tým Sauber má v posledních několika závodech zvyšující se formu a jeho jezdci doufají, že tomu tak bude i na konci tohoto týdne v Japonsku na okruhu Suzuka.
„Těším se na víkend v Suzuce, protože je to vždy skvělý víkend díky závodu i okruhu samotnému,“ vyhlásil Nico Hülkenberg. „Piloti milují, když můžou čelit výzvám, a tento okruh je určitě hodně těžký. Je to klasický okruh, který vzbuzuje na tvářích jezdců úsměv. Když tam přijedete, jste velmi dobře přijat, publikum je šarmantní a slušné.
Okruh má dvě ohromující zatáčky, S Curves (Esíčka) a 130R. Trať se velmi dobře hodí pro volant Formule 1, můžete cítit vliv aerodynamických prvků vozu. Dosahují se tam velké odstředivé síly, takže jízda je fyzicky náročná, hlavně pro krční svalstvo. Kromě okruhu mám rád v Suzuce místní stravu, především suši a teppanyaki. Samozřejmě chci v Japonsku dosáhnout dobrý výsledek. Věřím, že se to podaří, vloni jsem tam dojel na sedmém místě, jsem optimistou.“
Nico Hülkenberg se minulou neděli v Koreji blýskl čtvrtým místem (foto: Sauber Motorsport AG)
„Vždy jsem záviděl ostatním pilotům, že můžou závodit na okruhu v Suzuce,“ přiznal Esteban Gutiérrez. „Znám okruh na základě mnoha fotek a záběrů v televizi. Znám ho ale i osobně, vloni jsem byl v Japonsku s týmem Sauber jako doprovod. Je to zajímavý, velmi technický okruh s mnoha rychlými zatáčkami. Myslím, že už teď můžu říct, že je to můj oblíbený okruh. Publikum je tam skvělé, dokáže ocenit kvality jezdců.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.