Ve Velké ceně Koreje zvítězil Sebastian Vettel před oběma Lotusy. Měly zlatočerné vozy na to, aby Red Bull porazily?
Na otázku na tiskové konferenci včera odpovídali zástupci obou týmů - vítězný Sebastian Vettel a Romain Grosjean, kterému v cíli scházelo 4,927 s, jeho finskému týmovému kolegovi 4,224 sekundy. Rakouskému týmu tedy byli oba mnohem blíže než v předchozích závodech.
"Nevím, kolik toho Sebastian ještě schovával v rukávu. Myslím, že to bylo hodně těsné, když jsem byl za ním. Nechtěl jsem stáhnout náskok moc brzy, protože když jedete příliš blízko za druhým vozem, tak nastává problém s předními pneumatikami, jak si všichni uvědomujeme. Ztrácíte pak hodně přítlaku a přední gumy se ještě více drolí," popisuje Grosjean.
"Pokaždé, když byl vpředu, tak jsem si nechával odstup a pak jej udržoval. Byl jsem v jednu chvíli překvapený, jak jsme na tom s rychlostí. Myslel jsem si, že přední pneumatiky odcházejí, ale překvapilo mě, že se časy na kolo stále zlepšují, takže jsem začal trochu stahovat a poslední stinty by podle mě byly impozantní.
Nebýt safety caru, protože měl přijít ten nejdelší pro pneumatiky a měli jsme dojít až na hranici jejich životnosti, takže to mohla být riskantní možnost, jak se chopit vedení... možná pro oba z nás. Nevím, jestli bychom zareagovali, bylo by to však těsné a na pneumatikách by už žádná guma nezbyla," nastínil Francouz dramatickou koncovku, pokud by nevyjel zpomalovací vůz.
Sebastian Vettel si v Koreji pohlídal těsný náskok před oběma Lotusy (foto: Red Bull Racing)
A jak situaci viděl Vettel? "Jo, myslím, že by to bylo těsné. U safety caru nikdy nevíte, jestli vám pomůže nebo ne. Lotus měl podle mě dnes větší dojezdovou vzdálenost. Myslím, že zpočátku jsme byli o něco rychlejší, ale Romain by si mohl dovolit před posledním stintem zajet do boxů o trochu dříve než my.
Možná bychom nemohli hned zareagovat, protože by to bylo těsné pro náš dosah, takže by to bez safety caru bylo těsné. Nakonec si ale myslím, že Kimi byl očividně celkem konzistentní, když zajížděl časy kolem 1:42 min a my jsme měli v ruce jen 2 nebo 3 desetiny. Možná ke konci trochu více.
Myslím, že si také hlídal náskok před Romainem za ním, ale jak už jsem řekl, co se týče hrubé rychlosti, byli jsme o něco rychlejší, co se týče dosahu, tak byl Lotus opět velmi silný," hodnotí Vettel, který může slavit titul již o tomto víkendu v Suzuce.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.