Ve Velké ceně Koreje zvítězil Sebastian Vettel před oběma Lotusy. Měly zlatočerné vozy na to, aby Red Bull porazily?
Na otázku na tiskové konferenci včera odpovídali zástupci obou týmů - vítězný Sebastian Vettel a Romain Grosjean, kterému v cíli scházelo 4,927 s, jeho finskému týmovému kolegovi 4,224 sekundy. Rakouskému týmu tedy byli oba mnohem blíže než v předchozích závodech.
"Nevím, kolik toho Sebastian ještě schovával v rukávu. Myslím, že to bylo hodně těsné, když jsem byl za ním. Nechtěl jsem stáhnout náskok moc brzy, protože když jedete příliš blízko za druhým vozem, tak nastává problém s předními pneumatikami, jak si všichni uvědomujeme. Ztrácíte pak hodně přítlaku a přední gumy se ještě více drolí," popisuje Grosjean.
"Pokaždé, když byl vpředu, tak jsem si nechával odstup a pak jej udržoval. Byl jsem v jednu chvíli překvapený, jak jsme na tom s rychlostí. Myslel jsem si, že přední pneumatiky odcházejí, ale překvapilo mě, že se časy na kolo stále zlepšují, takže jsem začal trochu stahovat a poslední stinty by podle mě byly impozantní.
Nebýt safety caru, protože měl přijít ten nejdelší pro pneumatiky a měli jsme dojít až na hranici jejich životnosti, takže to mohla být riskantní možnost, jak se chopit vedení... možná pro oba z nás. Nevím, jestli bychom zareagovali, bylo by to však těsné a na pneumatikách by už žádná guma nezbyla," nastínil Francouz dramatickou koncovku, pokud by nevyjel zpomalovací vůz.
Sebastian Vettel si v Koreji pohlídal těsný náskok před oběma Lotusy (foto: Red Bull Racing)
A jak situaci viděl Vettel? "Jo, myslím, že by to bylo těsné. U safety caru nikdy nevíte, jestli vám pomůže nebo ne. Lotus měl podle mě dnes větší dojezdovou vzdálenost. Myslím, že zpočátku jsme byli o něco rychlejší, ale Romain by si mohl dovolit před posledním stintem zajet do boxů o trochu dříve než my.
Možná bychom nemohli hned zareagovat, protože by to bylo těsné pro náš dosah, takže by to bez safety caru bylo těsné. Nakonec si ale myslím, že Kimi byl očividně celkem konzistentní, když zajížděl časy kolem 1:42 min a my jsme měli v ruce jen 2 nebo 3 desetiny. Možná ke konci trochu více.
Myslím, že si také hlídal náskok před Romainem za ním, ale jak už jsem řekl, co se týče hrubé rychlosti, byli jsme o něco rychlejší, co se týče dosahu, tak byl Lotus opět velmi silný," hodnotí Vettel, který může slavit titul již o tomto víkendu v Suzuce.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.