Ve Velké ceně Koreje zvítězil Sebastian Vettel před oběma Lotusy. Měly zlatočerné vozy na to, aby Red Bull porazily?
Na otázku na tiskové konferenci včera odpovídali zástupci obou týmů - vítězný Sebastian Vettel a Romain Grosjean, kterému v cíli scházelo 4,927 s, jeho finskému týmovému kolegovi 4,224 sekundy. Rakouskému týmu tedy byli oba mnohem blíže než v předchozích závodech.
"Nevím, kolik toho Sebastian ještě schovával v rukávu. Myslím, že to bylo hodně těsné, když jsem byl za ním. Nechtěl jsem stáhnout náskok moc brzy, protože když jedete příliš blízko za druhým vozem, tak nastává problém s předními pneumatikami, jak si všichni uvědomujeme. Ztrácíte pak hodně přítlaku a přední gumy se ještě více drolí," popisuje Grosjean.
"Pokaždé, když byl vpředu, tak jsem si nechával odstup a pak jej udržoval. Byl jsem v jednu chvíli překvapený, jak jsme na tom s rychlostí. Myslel jsem si, že přední pneumatiky odcházejí, ale překvapilo mě, že se časy na kolo stále zlepšují, takže jsem začal trochu stahovat a poslední stinty by podle mě byly impozantní.
Nebýt safety caru, protože měl přijít ten nejdelší pro pneumatiky a měli jsme dojít až na hranici jejich životnosti, takže to mohla být riskantní možnost, jak se chopit vedení... možná pro oba z nás. Nevím, jestli bychom zareagovali, bylo by to však těsné a na pneumatikách by už žádná guma nezbyla," nastínil Francouz dramatickou koncovku, pokud by nevyjel zpomalovací vůz.
Sebastian Vettel si v Koreji pohlídal těsný náskok před oběma Lotusy (foto: Red Bull Racing)
A jak situaci viděl Vettel? "Jo, myslím, že by to bylo těsné. U safety caru nikdy nevíte, jestli vám pomůže nebo ne. Lotus měl podle mě dnes větší dojezdovou vzdálenost. Myslím, že zpočátku jsme byli o něco rychlejší, ale Romain by si mohl dovolit před posledním stintem zajet do boxů o trochu dříve než my.
Možná bychom nemohli hned zareagovat, protože by to bylo těsné pro náš dosah, takže by to bez safety caru bylo těsné. Nakonec si ale myslím, že Kimi byl očividně celkem konzistentní, když zajížděl časy kolem 1:42 min a my jsme měli v ruce jen 2 nebo 3 desetiny. Možná ke konci trochu více.
Myslím, že si také hlídal náskok před Romainem za ním, ale jak už jsem řekl, co se týče hrubé rychlosti, byli jsme o něco rychlejší, co se týče dosahu, tak byl Lotus opět velmi silný," hodnotí Vettel, který může slavit titul již o tomto víkendu v Suzuce.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.